• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
6

جام جهانی قطر؛ اسپانیا صفر – مراکش ۳/ صعود شگفتی ساز شیرهای اطلس با شکار لاروخا

  • کد خبر : 79868
  • 16 آذر 1401 - 8:23

  تیم های ملی مراکش و اسپانیا در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف هم رفتند.   پرونده مرحله یک هشتم جام‌جهانی با برگزاری دو دیدار امروز بسته می‌شود. شیر‌های اطلس مقابل یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های دنیا یعنی اسپانیا به صف می‌شوند. آخرین بازمانده از قاره سیاه در جام در حضور بلژیک […]

 

تیم های ملی مراکش و اسپانیا در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف هم رفتند.

 

پرونده مرحله یک هشتم جام‌جهانی با برگزاری دو دیدار امروز بسته می‌شود. شیر‌های اطلس مقابل یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های دنیا یعنی اسپانیا به صف می‌شوند. آخرین بازمانده از قاره سیاه در جام در حضور بلژیک و کرواسی، بدون شکست و به عنوان صدرنشین بعد از ۳۶ سال پا به این مرحله گذاشت. آن‌ها تمام مواد اولیه لازم برای ساختن تیم شگفتی ساز دارند و پیش از این هم با صعود بدون شکست و پیروزی مقابل بلژیک، کارشان را شروع کرده‌اند.

شاگردان ولید رگراگی در جدی‌ترین امتحان خود در جام باید عملکردی بدون نقص به ویژه در دفاع داشته باشند. آن‌ها با متوقف کردن کرواسی و شکست بلژیک و تنها یک گل دریافتی پا به این مرحله گذاشتند و بنظر پتانسیل عبور از سد اسپانیا را دارند.

بزرگی عطش پیروزی و فتح جام برای حریف مراکش، نیازی به توضیح ندارد. تا اینجا هم با وجود نتیجه عجیب مقابل سامورایی‌ها آن‌ها عمل کرد مناسبی داشتند. بهترین عملکرد آن‌ها پیروزی با ۷ گل مقابل کاستاریکا بوده. کنترل دیوانه‌وار توپ و پاس‌های متوالی تا پیدا کردن یک روزنه برای نفوذ امضای لاروخا تا اینجای جام بوده و به نظر در این بازی هم غیر از این نیست.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – یک هشتم نهایی
ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (دوحه) – ساعت ۱۸:۳۰ – تماشاگر:
داور: فرناندو راپالینی (آرژانتین) / کمک‌ها: خوان پابلو بلاتی و دیگو بونفا (آرژانتین) / داور چهارم: رافائل کلاوس (برزیل) / داور ویدیویی: مائورو ویجلیانو (آرژانتین)

ترکیب تیم ملی مراکش

یاسین بونو، نایف اگرد، رومین سایس، اشرف حکیمی، نصیر مرزاوی، سفیان آمرابات، ازدین اوناهی، سلیم عماله، حکیم زیاش، سوفیان بوفال و یوسف النصیری
سرمربی: ولید رگراگی

ترکیب تیم ملی اسپانیا

اونای سیمون، یوردی آلبا، مارکوس یورنته، رودری، آیمریک لاپورت، سرخیو بوسکتس، پدری، پابلو گاویرا، دنی اولمو، مارکو آسنسیو و فران تورس
سرمربی: لوئیز انریکه

اسپانیا صفر - مراکش صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

لحظات حساس

نیمه اول

دقیقه ۱۱: سوفیان بوفال در نزدیکی محوطه اسپانیا با سر توپ زدن یورنته را از پیش رو برداشت ولی گاوی از پشت سر رسید و او را سرنگون کرد و ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه برای مراکش بدست آمد. اشرف حکیمی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه او با اختلاف کمی از بالای تیر دروازه به بیرون رفت

دقیقه ۱۲: یاسین بونو دروازه‌بان مراکش چیزی نمانده بود با اشتباه فردی توپ را تقدیم تورس کند ولی خطر از دروازه مراکش دور شد.

دقیقه ۲۶: شروع مجدد دروازه‌بان مراکش با پرس بازیکنان اسپانیا دچار از دست رفت. توپ به داخل محوطه و گاوی رسید اما ضربه او را بونو با واکنش خوب و با کمک تیر دروازه دفاع کرد. توپ برگشتی هم به فران تورس رسید اما ضربه او از روی خط برگشت داده شد و لحظاتی بعد هم داور اعلام آفساید کرد

دقیقه ۲۷: آلبا با پاس بلند فضای پشت مدافعان مراکش را هدف گرفت و مارکو آسنسیو با زمان بندی دقیق فرار از تله آفساید فرار کرد و پا به توپ وارد محوطه شد اما ضربه پر قدرت او به تور کنار دروازه برخورد و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳: نصیر مزروای پشت محوطه اسپانیا توپ را تورس ربود و بلافاصله با پای چپ ضربه پر قدرت را به سمت دروازه سیمون شلیک کرد اما دروازه‌بان اسپانیا در دوضرب توپ را در آغوش کشید.

دقیقه ۴۳: خطرناک‌ترین موقعیت بازی به وسیله مراکش به وجود آمد. روی یک ضربه ایستگاهی تمرین شده مراکشی‌ها توپ را به راست محوطه اسپانیا فرستادند و حکیمی توپ را روی دروازه ارسال کرد. بوسکتس موفق شد ضربه سر اول را بزند اما توپ او به بوفال رسید. او هم با جا گذاشتن بازیکن مقابل خود با یک ارسال پای چپ مدافع تیمش را در نزدیکی‌های شش قدم پیدا کرد اما ضربه سر نایف آگرد به شکلی خطرناک و با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

اسپانیا صفر - مراکش صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

نیمه نخست با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم با سوت داور آغاز شد.

دقیقه ۵۵: اشرف حکیمی در جناح چپ محوطه مراکش، گاوی را سرنگون کرد و داور اعلام ضربه خطا کرد. آسنسیو پشت توپ قرار گرفت و با پاس کوتاه زمینی توپ را به دنی اولمو سپرد. دنی هم ضربه پر قدرت پای راست را به سمت دروازه بونو شلیک کرد اما دروازه‌بان مراکش توپ را با دو دست مشت و دور کرد.

دقیقه ۷۰: نیکو ویلیامز پاس زمینی زیبایی را به درون محوطه برای موراتا فرستاد و او هم با فرار از تله آفساید خود را به توپ رساند ولی ضربه او از نزدیکی های خط عرضی زمین به موازات خط دروازه به اوت رفت.

دقیقه ۸۶: تک موقعیت برای مراکش روی فرار حکیمی از جناح راست به دست آمد. سانتر او با ضربه سر برای چدیرا کاشته شد ولی بازیکن تعویضی نتوانست زیر فشار مدافع ضربه خوبی به توپ بزند و سیمون به راحتی توپ را جمع کرد.

وقت های اضافه

دقیقه ۱۰۴: اونای سیمون با پای راست ناجی اسپانیا شد. پاس تو در اوناهی از روی خط محوطه اسپانیا به چدیرا رسید ولی ضربه او را در موقعیت تک به تک سیمون به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۱۱۵: فرار دیرا از جناح پ و نفوذ او به محوطه او را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی رودری با پوشش خوب اجازه ضربه زدن را به او نداد.

دقیقه ۱۲۳: تیر دروازه مراکش لرزید. ارسال به تیر دورتر و درون محوطه مراکش به سارابیا رسید ولی ضربه والی او از زاویه بسته به تیر دروازه خورد و این موقعیت از دست رفت.

ضربات پنالتی

بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

پنالتی اول مراکش: سبیری روی پنالتی اول برای مراکش یک گل به ثمر رساند.

پنالتی اول اسپانیا: سارابیا پنالتی اول اسپانیا را خارج از چارچوب دروازه زد.

پنالتی دوم مراکش: زیاش دومین پنالتی مراکش را گل کرد.

پنالتی دوم اسپانیا: ضربه سولر را دروازه بان مراکش دفع کرد.

پنالتی سوم مراکش: دروازه بان اسپانیا ضربه بانون را مهار کرد.

پنالتی سوم اسپانیا: دروازه بان مراکش شوت بوسکتس را مهار کرد.

پنالتی چهارم مراکش: چهارم پنالتی مراکش توسط اشرف حکیمی گل شد.

مراکش امشب با کسب برتری ۳- صفر مقابل اسپانیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر صعود کرد.
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.