• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

پرداخت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران نیازمند توسط هلال احمر زنجان

  • کد خبر : 79872
  • 16 آذر 1401 - 9:14
پرداخت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک به بیماران نیازمند توسط هلال احمر زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ارائه کمک‌های درمانی هلال احمر به بیماران نیازمند در پی مصوبه مجلس خبر داد و گفت: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از این مصوبه دریافت و بخش اعظم این مبلغ به بیماران پرداخت شده است. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در بازدید […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ارائه کمک‌های درمانی هلال احمر به بیماران نیازمند در پی مصوبه مجلس خبر داد و گفت: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از این مصوبه دریافت و بخش اعظم این مبلغ به بیماران پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس با تشریح موقعیت جمعیت هلال احمر به لحاظ تامین منابع مالی مورد نیاز اظهار کرد: هلال احمر سازمان دولتی یا غیردولتی نیست و در سطح بین‌المللی هم فدراسیون مجموعه‌ای از جمعیت‌های ملی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر قوی بودن هلال احمر در سطح بین‌الملل به لحاظ تعداد داوطلبان و عرصه امداد و نجات به عنوان یکی از مسؤولیت‌های اصلی افزود: این موقعیت مورد تاکید جمعیت‌های دیگر کشورها هم قرار دارد به طوری که در جلسات برگزار شده مورد اذعان قرار می‌گیرد.

وی به خدمات قابل توجه ارائه شده توسط تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر اشاره و تصریح کرد: این جمعیت با توجه به امکانانی که دارد موفق به ارائه خدمات قابل توجه شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه خدمات جمعیت هلال احمر با تکیه بر داوطلبان پیش‌ می‌رود و در واقع امکان ارائه خدمات بدون مشارکت داوطلبان وجود ندارد، افزود: جمعیت هلال احمر معاونت امور داوطلبان، معاونت جوانان، معاونت آموزش، معاونت امداد و نجات و معاونت درمان و توانبخشی دارد که همه این معاونت‌ها با امور داوطلبان مرتبط هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به اجرای طرح نذر آب در دو روستای شهرستان ماهنشان اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح با برنامه‌ریزی و صرف هزینه یک میلیارد تومانی و البته با مشارکت داوطلبان و خیران اجرا شد.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها همواره دو برابر نیروهای رسمی هلال احمر نیروی داوطلب حضور دارند، ادامه داد: اگر کمک و مشارکت داوطلبان نباشد امکان اجرای برنامه‌ها وجود ندارد از این رو هلال احمر همواره نیازمند همراهی خیران و داوطلبان است تا بتواند اهداف بشردوستانه تعریف شده برای این جمعیت را تحقق بخشد.

موسوی به حضور نیروهای هلال احمر در محل وقوع ۵۳۴ مورد حوادث مختلف در سطح استان طی سال‌جاری اشاره کرد و گفت: ۹۸۲ تیم عملیاتی در حوادث اعلامی حضور یافته و ماموریت انجام داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از وجود ۱۱ پایگاه در سطح استان خبر داد و افزود: نیروهای هلال احمر در این پایگاه‌ها مستقر هستند و با استفاده از تجهیزات نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز اقدام می‌کنند که در اغلب موارد با حضور نیروهای داوطلب اداره می‌شوند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران بالاترین آمار نیروهای داوطلب را در سطح دنیا دارد و بنا به گفته مسؤولان بین‌المللی فدراسیون ۱۶ میلیون همراه داوطلب دارد در حالیکه این آمار در ایران نزدیک یک میلیون نفر است و آمار نیروهای داوطلب سازماندهی شده در استان زنجان بیش از ۲۰ هزار نفر است که البته برخی از آنها فرم مورد نظر را برای اعلام آمادگی پر کرده‌اند.

موسوی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مواجهه با حوادث احتمالی برای داوطلبان اشاره و تصریح کرد: در کنار برگزاری این دوره‌ها، دوره‌های کار داوطلبی کار تیمی و … هم برگزار می‌شود که همه در راستای ایجاد آمادگی برای این نیروها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر قابل توجه بودن خدمات ارائه شده در حوزه درمان هلال احمر گفت: این در حالی است که این جمعیت کارمند پزشک در هیچ رده‌ای ندارد.

موسوی ادامه داد: همکاری داوطلبانه دیگر تخصص‌ها از جمله آب هم در مورد رفع مشکل خشکسالی برخی روستاها در غالب طرح نذر آب هم انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به فعالیت تیم سحر در کنار سایر گروه‌ها اشاره و تصریح کرد: این تیم‌ها که اغلب هم داوطلب هستند آمادگی لازم برای ارائه خدمات در صورت بروز حادثه در ساعات اولیه را دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ارائه کمک‌های درمانی هلال احمر به بیماران نیازمند در پی مصوبه مجلس خبر داد و گفت: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از این مصوبه دریافت و بخش اعظم این مبلغ به بیماران پرداخت شده و حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم وام ارزان قیمت به این نوع متقاضیان پرداخت شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.