• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

ایران سومین چالش اساسی پیش روی آمریکا است/ برآورد آمریکایی‌ها در اتفاقات اخیر از ایران اشتباه بود

  • کد خبر : 79878
  • 17 آذر 1401 - 8:53
ایران سومین چالش اساسی پیش روی آمریکا است/ برآورد آمریکایی‌ها در اتفاقات اخیر از ایران اشتباه بود

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در رتبه سوم به عنوان یکی از اساسی‌ترین چالش‌های دیگر پیش روی آمریکا است گفت: آمریکایی ها اذعان دارند برآوردشان از اتفاقات اخیر در ایران اشتباه بود.   به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسین طائب در گردهمایی اساتید و فرهنگیان استان زنجان ضمن تسلیت شب شهادت حضرت فاطمه […]

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در رتبه سوم به عنوان یکی از اساسی‌ترین چالش‌های دیگر پیش روی آمریکا است گفت: آمریکایی ها اذعان دارند برآوردشان از اتفاقات اخیر در ایران اشتباه بود.

 

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسین طائب در گردهمایی اساتید و فرهنگیان استان زنجان ضمن تسلیت شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت ورود به هفتادمین سال یکی از برجسته‌ترین جنبش‌های دانشجویی که در مقابل سلطه آمریکا و استعمار انگلیس ایستادگی کرد و شعار مرگ بر آمریکا سر داد، اظهار داشت: امسال وارد هفتادمین سال مبارزه با آمریکا و استعمار انگلیس شدیم.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم وعده‌هایی به افراد مختلف داده است. هر جمعیتی دو ویژگی داشته باشد خداوند زمین را در اختیار او برای مدیریت قرار می‌دهد.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: کسانی که ایمان قوی دارند و کار درست و تلاش داشته باشند و برای پیشرفت از آگاه سازی و سازندگی اقداماتی انجام دهند خدواند وعده داده است که زمین را برای مدیریت در اختیارشان قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این پیشرفت بر مبنای اسلام است، اذعان کرد: امام خمینی(ره) در مقابل غرب و شرق که تلاش تسلط بر جهان داشتند ایستاد و مردم را بیدار کرد و فرمود نه سلطه گر و نه سلطه‌پذیر بلکه جمهوری اسلامی.

طائب تصریح کرد: خداوند فرموده‌ من را بپذیرید و شرک را کنار بگذارید، اما یک عده کفران نعمت می‌کنند. در دوران جنگ نیز عده ای ضد انقلاب شدند، در مسیر حرکت کم آورده‌اند و فاسق شده‌اند.

وی با بیان اینکه فاسق کسی است که از بندگی خداوند خارج شود، ادامه داد: علت این خارج شدن یا اسیر نفس شدن است و یا اینکه شیطان بر وی غلبه کرده است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خداوند دو بیان راهبردی دارند افزود: ابتدا باید تصفیه معنوی و مالی انجام گیرد و پیوند بین امام و نماز بیشتر شود. و از ولی خداوند تبعیت انجام گیرد.

وی گفت: نباید ترسی از بابت جابه‌جایی وعده الهی داشت. با این حال نباید ایمان نسبت به خداوند تضعیف شود و باید عمل صالح انجام گیرد.

طائب با اشاره به اینکه اگر عمل صالح انجام دهیم یقینا پیروزی قطعی است، یادآور شد: هر چه کوتاهی کرده و به انحراف برویم به سمت شکست خواهیم رفت.

وی با طرح این سوال که چرا در این مقطع این اتفاق در حال رخداد است و تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی کجاست؟ تصریح کرد: ۱۲ سال ابر قدرت شوری و آمریکا با اینکه با همدیگر تقابل داشتند اما اجازه ضلع سوم را ندادند و از کودتا تا پشتیبانی صدام را انجام دادند.

وی یادآور شد: راهبرد این دو کشور براندازی و تغییر ساختار بود تا حرکت نظام اسلامی ریشه یابد. تا سال ۱۳۶۹ یک قدرت دچار فروپاشی شد.

وی اذعان کرد: قانون امنیت ملی آمریکا مربوط به سال ۱۹۴۷ و مربوط به بعد از جنگ جهانی بود، در آن زمان این کشور در حال رقابت با شوروی بود و بعد از فروپاشی شوروی آمریکا اذعان کرد قدرتی در مقابل ما نیست و تک قدرت هستیم. اما یک مانع جدید در مقابل خود یافت و آن انقلاب اسلامی بود.

طائب گفت: آمریکا تصمیم گرفت تا قانون امنیت ملی خود را بعد از ۵۰ سال تغییر دهد، در این قانون ذکر شد آمریکا تا سال ۲۰۲۵ باید قدرت اول جهان باقی بماند و کدخدای دهکده جهانی شود( کدخدای دهکده جهانی: همه توسعه‌ها اتفاق بیفتد، ستاد سیستم ارتباطی توسعه یابد اما فقط یک مدیر وجود داشته باشد) و بر اساس همین امر قانون امنیت ملی خود را منتشر کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دیدگاه آمریکایی نسبت به ما این است که انقلاب اسلامی در حال قدرت‌یابی است، گفت: آمریکایی‌ها سه قدرت را بیان می‌کنند، یک قدرت، قدرت منطقه‌ای کشور ایران است که در حال توسعه همه جانبه است. این روند در دهه پنجم ما با تعیین سرنوشت آمریکایی‌ها مقارن شده است. بنابراین ایران تعیین کننده در سرنوشت آمریکا است.

طائب با اذعان به اینکه پنجره فرصت برای مقابله با تهدیدات مختلف محدود خواهد شد، افزود: در ادامه سند ذکر شده پایان این دوره رو به بسته شدن خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه به اذعان آمریکایی‌ها آنان با دو چالش بیرونی و درونی درگیر هستند، گفت: چالش درونی فرامرزی است. رقابتی با قدرت‌های بزرگ برای شکل دادن به آینده در جریان است، چالش‌های بزرگی از مرزها همانند جنگ آب، غذا، بیماری‌های واگیر، و تغییرات آب‌و‌هوایی عبور خواهد کرد.

 

یکی از چالش‌های محوری آمریکا، کشور ایران است

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این سند گفته اند که باید با تروریسم، کمبود انرژی و تورم مبارزه کنیم، تصریح کرد: اما جایگاه ایران چیست؟ در این سند ذکر شده که یکی از چالش‌های محوری آمریکا، کشور ایران است. ایران دموکراسی آمریکای را به چالش کشیده و در حال ارائه مدل حکمرانی جدید است.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: در این سند آمریکای ذکر شده که ایران از جنگ عبور کرده به سمت سازندگی در حال حرکت است اما ما باید کاری انجام دهیم که ایران به تغییر رفتار برسد. دهه دوم را ایران پشت سر گذاشت و آمریکا اعلام کرد در تغییر رفتار ایران موفق عمل نکردیم.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکا وارد استراتژی مهار ایران در مرز‌ها شد، تا مانع توسعه آن شود و امروز در تلاش است تا توسعه یافتگی و موفقیت ایران را مهار کند. برای اینکه این قدرت را مهار کند بایدن دو سال زمان دارد و باید دموکراسی موجود را حفظ نماید. و این دموکرات دو آزمون در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ دارد. انتخابات آمریکا، مجلسین آمریکا و نمایندگان.

طائب بیان کرد: یکپارچگی در آمریکا وجود دارد و سعی دارند این یکپارچگی را حفظ کنند. با این وجود روابط دموکرات‌ها با تند‌روهای اسرائیل خوب نیست.

وی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها در سند ۲۰۲۲ چالش‌ها را سه مورد اعلام کردند، گفت: در آمریکا هر دولتی در طول دوره دو بار سند امنیت ملی تدوین می‌کند. در سند اول در برآوردها ۳ تهدید برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بودند که آن را تغییر دادند.

 

چین اولین عامل تهدید آمریکا

وی ادامه داد: در این سند ذکر شده بود که تهدید اول امریکا چین است که در قدرت تکنولوژی و اقتصادی و دفاعی در حال رقابت با آمریکا است در سند جدید اعلام شده در سال ۲۰۲۲ تولید ناخالص جهان از ۱۰۰ تریلون دلار عبور کرد، هنوز امریکا با یک چهارم تولید ناخالص رتبه اول اقتصاد جهان را دارد و چین با تولید ناخالص داخلی یک پنجم رتبه دوم جهان را دارد.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در این سند ذکر شده در سال ۲۰۳۰ تولید ناخالص چین بیش‌تر از آمریکا خواهد شد، گفت: در این سند رتبه ایران در تولید ناخالص داخلی ۱۴ و عربستان ۱۸ است. رشد تولید ناخالص ملی ایران نسبت به قبل خیلی بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: طبق سند امنیت آمریکا تهدید اول این کشور چین است و تهدید دوم روسیه است با اینکه روسیه قدرت ندارد اما می‌تواند نا امنی را در اروپا ایجاد کرده و بی ثباتی را به سایر نقاط جهان ببرد.

 

ایران سومین عامل مهم تهدیدکننده آمریکا است

وی ادامه داد: در سومین چالش آمریکا در سند، اسم کشور ذکر نشده بلکه عنوان شده کشورهایی که دموکراسی آمریکایی را تهدید می‌کنند و یک مدل جدید ارائه می‌دهند که مهم‌ترین آنان ایران است.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه طبق اذعان آمریکایی‌ها دین ربطی به پیشرفت بشر ندارد، گفت: اما نظر ما این است که پیشرفت جهانی بر مبنای دین است.

طائب با اشاره به اینکه معنای حقوق بشر آمریکایی با وجود زندان‌هایی همچون گوانتانامو با حقوق بشر ما ایرانیان کاملا متفاوت است، اذعان کرد: آمریکا اجازه انتشار هیچ عکسی از این زندان را نمی‌دهد و ادعای حقوق بشر و زن می‌کند.

وی تصریح کرد: وجود حقوق زن در کشوری مانند ایران در کل جهان طرفدار پیدا کرده است.

طائب با بیان اینکه برای اینکه بتوانند با اولین تهدید مبارزه کنند باید در تایوان چین ناامنی ایجاد کنند، تصریح کرد: در روسیه جنگ با اکراین را عامل ناامنی کردند و برای ایران بی‌ثباتی منطقه مقاومت و اغتشاش در ایران را طراحی کردند اما قرار آن‌ها این بود این فشارها را وارد برجام کنند اما چرا این امر را انجام نداند؟ در رسانه‌ها اعلام شد که توافق در حال انجام است اما یک اتفاق غیر قابل پیش‌بینی در این کشور رخ داد و آن سقوط بنت بود!

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: طرح ریزی کردند برای اینکه مقابل ایران بایستند اغتشاشات را به خیابان ها بکشانند. بنابراین اعلام کردند اگر مقابل ایران توانستید بایستد موفق شدید اما اگر موفق نشوید اسرائیل برای سومین بار شکست خواهد خورد و به ۸۰ سالگی نخواهد رسید و از هم پاشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: آن‌ها سعی کردند توافق در برجام را عقب بیاندازند و بی ثباتی در ایران را به اوج برسانند. آنان در این تصورند بعد از انتخابات آمریکا بر روی کل ایران مذاکره کنند.

طائب با اشاره به اینکه آمریکا سعی داشت تا روسیه را به نهایت ضعف با تحمیل جنگ با اکراین برساند، گفت: اما روسیه متوجه این تئوری شد و خود به اکراین حمله کرد با این شرایط در جنگ طراحی شده آمریکا، اکراین دچار شکست شد و روسیه به آن حد از ضعف نرسید. بنابراین آمریکا دچار شکست شد اما هنوز امتحان سوم آمریکایی ها مانده است.

طائب با بیان اینکه نگرانی آمریکا این است که چالش سیاسی اجتماعی کشورشان در سال ۲۰۲۲ را به چالش امنیتی در سال ۲۰۲۴ تبدیل کنند، تصریح کرد: سومین پدیده که دموکرات‌ها منتظر آن هستند زمستان اروپا است.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ذخایر انرژی از جمله چوب، زغال‌سنگ صد درصدی است، تصریح کرد: این کشورها مردم خود را آماده کشته‌هایی که در اثر سرما خواهد شد کرده‌اند و در مجلات مختلف اعلام کرده‌اند اگر دما به فلان درجه برسد چند نفر کشته خواهیم داشت به عبارتی مردم را آماده این اتفاق کرده‌اند تا بعد از وقوع چنین حوادثی مردم به خیابان ها نریزند.

 

آمریکایی‌ها اذعان دارند برآوردشان در اتفاقات اخیر از ایران اشتباه بود

طائب با اشاره به اینکه براساس اعتراف خود آمریکایی‌ها اعلام کردند برآوردی که در مورد ایران انجام شده بود اشتباه بود، ادامه داد: آنان پایان عملیات در ایران را اعلام نکرده‌اند اما گفته‌اند که براوردمان در ایران اشتباه بود.

وی گفت: آنان اذعان کردند حجاب ظرفیت دو قطبی سازی فرهنگی را نداشت، بنا به تصور آنان کفه حجاب اجباری سنگن‌تر از حجاب اختیاری نیست.

 

آمریکا دوباره در تلاش برای مذاکره با ایران با شروط جدید است

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها بعد از شکست در برنامه‌ریزی که در ایران کرده بودند پیغام ادامه روند مذکره برجام را داده‌اند اما علاوه بر موشکی، هسته‌ای، منطقه‌ای شروط جدیدی از جمله پهبادی و حقوق بشر را نیز به آن اضافه کرده‌اند.

وی گفت: آمریکا سعی دارد تا با امتیاز دهی کم به برجام بازگردد. آمریکا وقت محدودی دارد و باید کنترل را به دست بگیرد بنابراین دست از چالش برنمی‌دارد.

 

پسا حادثه قابل جمع نیست

طائب گفت: در جنگ ترکیبی حادثه و پسا حادثه وجود دارد، حادثه جمع می‌شود اما پسا حادثه قابل جمع شدن نیست.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۵ جنگ ترکیبی اضافه شد، افزود: آمریکا اذعان دارد در کشور ایران جنگ ترکیبی به راه انداخته‌ایم که مهم‌ترین تعریف جنگ ترکیبی یک راهبرد دفاعی امیخته به مباحث سیاسی شامل جنگ رسانه‌ای، ایجاد تضاد دینی، انتشار اخبار دروغ، مداخله در انتخابات کشور، یورش فرهنگی، مهاجر پذیری و بهم زدن ترکیب جمعیتی است.

طائب با بیان اینکه پایه جنگ ترکیبی دموکرات‌ها نرم و نیمه سخت است، گفت: جنگ جمهوری خواه‌ها نیمه سخت با کمک نرم و سخت است. اما جنگ نرم جابه جایی عشق و نفرت نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه است.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطر‌نشان کرد: در جنگ نرم نفرت به ارزش‌های خودی باید ایجاد شده و جای عشق را بگیرد و هر کسی سهم بیشتری بگیرد برنده خواهد بود. اما جنگ نیمه سخت و امنیتی نیز ترور و خرابکاری را شامل می‌شود.

طائب با اشاره به اینکه در ۴۳ سال انقلاب حداقل پنج هویت انقلاب اسلامی، نه شرقی و نه غربی، ایجاد شده است، گفت: دشمن تلاش کرد با جنگ کار ملت ایران را تمام کنند اما ملت پای آرمان‌ها ایستاد./ب

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=79878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.