• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
7

اجرای بیش از ۲۷۰ هکتار کشت قراردادی گندم در استان زنجان

  • کد خبر : 79895
  • 20 آذر 1401 - 9:42
اجرای بیش از ۲۷۰ هکتار کشت قراردادی گندم در استان زنجان

؛ولی الله زمانی در جمع خبرنگاران افزود: کشت قراردادی ۲۷۰ هکتار توسط ۲۲ نفر از گندمکاران به ثبت رسیده است که از مزایای کشت قراردادی گندم آبی استفاده می‌کنند. وی یادآورشد: با حضور کارشناسان پهنه بندی و ترویج، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی کشت قراردادی برای بیش از ۷۰ نفر در شهرستان های خدابنده […]

؛ولی الله زمانی در جمع خبرنگاران افزود: کشت قراردادی ۲۷۰ هکتار توسط ۲۲ نفر از گندمکاران به ثبت رسیده است که از مزایای کشت قراردادی گندم آبی استفاده می‌کنند.

اجرای بیش از ۲۷۰ هکتار کشت قراردادی گندم در استان زنجان

وی یادآورشد: با حضور کارشناسان پهنه بندی و ترویج، اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی کشت قراردادی برای بیش از ۷۰ نفر در شهرستان های خدابنده و سلطانیه کرده ایم و انتظار داریم طرح کشت قراردادی با استقبال گندمکاران روبه رو شود.

زمانی گفت: در صورت استفاده گندمکاران از کشت قراردادی به ازای هر تن گندم مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هزینه حمل اختصاص داده می ‌شود.

وی گفت: کشاورزان در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانیGTC.ir قابل دسترس است.

زمانی خاطرنشان کرد: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک، می توانند به ازای هر هکتار سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: کشاورزانی که قبلا اقدام به کشت محصول گندم آبی کرده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی گندم اقدام و تایید کنند، در زمان سرک فقط کود پتاسه به میزان تخصیص سازمان جهاد کشاورزی استان و حواله کشاورز، صادره توسط مراکز خدمات پس از تائید استعلام دریافتی توسط کارگزار از پنجره واحد کشاورزی، تحویل آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.