• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
5

 همایش بررسی بافت ناکارآمد شهری در خرمدره برگزار شد

  • کد خبر : 80010
  • 05 دی 1401 - 9:27
 همایش بررسی بافت ناکارآمد شهری در خرمدره برگزار شد
 همایش بررسی بافت ناکارآمد شهری و آموزه‌های زلزله بم توسط شهرداری خرم دره و با همکاری شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

 

به گزارش نبض سحر ،  همایش “بررسی بافت های ناکارآمد شهری و آموزه‌های زلزله بم” با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مردمی در شهرها و محلات شهر خرم دره، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهندس نوری آرا شهردار خرم دره نیز در خصوص عملکرد حوزه عمران و شهرسازی شهرداری به ۱۲۴۵۵تن آسفالت ریزی، ۱۸۱۴۱متر جدولگذاری، ۱۳۷۵۳مترمربع پیاده روسازی، ۲۱۳پروانه ساختمانی و ۹۸۰مترمربع تملک صورت گرفته در ۴سال اخیر صورت گرفته (که البته متراژ فوق، بجز ملک آقای فرهادی است که هفته اخیر تخریب و بازگشایی گردید) اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های عاطفی و انسانی حادثه بم حداکثر استفاده را ببریم تا دیگر شاهد بروز حوادثی این چنین تلخ در کشور نباشیم. وی افزود. مخاطبان اصلی این رویداد مردم هستندکه باید آگاه شوند چه حمایت‌ها و تسهیلاتی به آنها تعلق می‌گیرد و چطور باید کار را شروع کنند.

در ادامه جلسه، مدیر شرکت بازآفرینی شهری نیز توضیحاتی در خصوص ضرورت برگزاری این همایش، وضعیت بافت فرسوده و آمار مربوطه ارائه کرد و گفت: کشور ما به واسطه ویژگی‌های اقلیمی و زمین‌شناسی و نوع توسعه اجتماعی و فضایی که داشته است، از جمله آسیب پذیرترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود و بر اساس آمار سالانه هزار زلزله کوچک و بزرگ در کشور رخ می‌دهد.

سفیر شرکت بازآفرینی کشوری نیز با بیان این که این همایش فرصت مناسبی است تا توجهات را در نظام برنامه‌ریزی به زلزله و تاثیر آن بر بناهای ناپایدار معطوف کنیم، گفت: برای کاهش بناهای ناپایدار نیاز به یکسری اقدامات زیربنایی در حوزه سیاستگذاری و اجرا وجود دارد.

شایان ذکر است در پایان جلسه و پس از ارائه پیشنهادات و نظرات توسط حاضرین، بازدید میدانی از محله هدف بازآفرینی شهری(کوی بلال حبشی) با حضور اعضا صورت گرفت

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=80010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.