• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

خطر حمله گرگاس را جدی بگیرید/ پرورش توله‌های گرگاس تخلف است

  • کد خبر : 80019
  • 08 دی 1401 - 9:21
خطر حمله گرگاس را جدی بگیرید/ پرورش توله‌های گرگاس تخلف است

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه رهاسازی زباله مهم‌ترین عامل ورود حیوانات درنده از جمله گرگ و گرگاس به محیط زندگی انسان است، گفت: پرورش توله‌های گرگاس تخلف است و برخورد قانونی در پی دارد.   پرویز رستمی در گفت‌و‌گو با موج رسا; با بیان اینکه عامل اصلی وارد شدن […]

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه رهاسازی زباله مهم‌ترین عامل ورود حیوانات درنده از جمله گرگ و گرگاس به محیط زندگی انسان است، گفت: پرورش توله‌های گرگاس تخلف است و برخورد قانونی در پی دارد.

 

پرویز رستمی در گفت‌و‌گو با موج رسا; با بیان اینکه عامل اصلی وارد شدن گرگ و گرگاس به محل زندگی انسان‌ها رها سازی زباله‌ها در محیط پیرامون است، اظهار داشت: حیوانات وحشی برای یافتن غذا و تغذیه وارد حریم شهری و روستایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه گرگاس به دلیل اینکه خصوصیات گرگ و سگ را دارد و حیوان نترسی است افزود: این حیوان در صورت ورود به حریم گله‌های دامی می‌تواند خسارات بالایی به بار آورد و به دلیل وجود خصلت گرگ نیز، حمله به انسان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه گرگاس به لحاظ ژن سگ است و به همین دلیل سگ‌ها حساسیت زیادی به این گونه جانوری ندارد، گفت: در صورت عدم مدیریت پسماند‌های غذایی، گرگ و سگ در یک محل برای غذا جمع شده، سگ ماده با گرگ جفت‌گیری کرده و گرگاس متولد می‌شود.

وی با بیان اینکه گاها افراد ناآگاه اقدام به پرورش و بزرگ کردن توله‌های گرگاس می‌کنند، تصریح کرد: پرورش گرگاس تخلف است و برخورد قانونی در پی دارد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست و حیات وحش از وظایف محیط زیست است، عنوان کرد: حفظ جان انسان‌ها ارزشمند است باید حفظ شود و نباید اجازه داد به خاطر حفظ گونه‌ای مانند گرگاس که با دست اندازی در طبیعت ایجاد شده؛ جان انسان به خطر بیفتد.

وی هشدار داد: با توجه به کاهش دمای هوا؛ ممکن است حیوانات برای یافتن غذا به حریم شهرهای استان زنجان وارد شوند بنابراین توصیه می شود شهروندان در ساعت تعیین شده نسبت به قرارگیری زباله در محل تعیین شده اقدام کنند./ب

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=80019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.