• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اسلام هیچ گاه بر گوشه نشینی زنان در خانه ها اصرار ندارد/حضرت زهرا(س) مایه مباهات و افتخار اهل شیعه و تسنن است

  • کد خبر : 80125
  • 21 دی 1401 - 10:13
اسلام هیچ گاه بر گوشه نشینی زنان در خانه ها اصرار ندارد/حضرت زهرا(س)  مایه مباهات و افتخار اهل شیعه و تسنن است
حضرت زهرا (س) را نزد پيامبر احترامى عظيم بود بسى فراتر از احترام پدرى به دخترش و اين بگونه اى بود كه حيرت ديگران را بر مى انگيخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را مى بوسيد و به گفته عايشه هرگاه كه فاطمه (س) بر پيامبر وارد مى شد رسول خدا به احترامش از جاى بر مى خاست و پيشانى او را مى بوسيد. و يا در حين ورود از او جداً استقبال مى كرد و يا در حين خروج از محضرش مشايعتش مى فرمود.

به گزارش نبض سحر، در آستانه میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم و  به همین مناسب برای شناخت ویژگی های این بانوی بزرگ گفت و گویی با فعالان مذهبی و اجتماعی خواهیم داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

حضرت فاطمه (س)، دختر حضرت محمد (ص) و خدیجه دختر خدیجه است که در روز در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد. درباره سال تولد حضرت زهرا(س) اختلاف نظر وجود دارد (بین ۵ سال پیش از آغاز پیامبری محمد یا ۲ سال پس از آن) اما نظر دیگر سال ۶۰۵ میلادی یا ۵ سال پیش از آغاز دعوت محمد (ص) است.

 

حضرت زهرا (س) را نزد پیامبر احترامى عظیم بود بسى فراتر از احترام پدرى به دخترش و این بگونه‏ اى بود که حیرت دیگران را بر مى‏ انگیخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را مى‏ بوسید و به گفته عایشه هرگاه که فاطمه (س) بر پیامبر وارد مى ‏شد رسول خدا به احترامش از جاى بر مى‏ خاست و پیشانى او را مى‏ بوسید. و یا در حین ورود از او جداً استقبال مى‏ کرد و یا در حین خروج از محضرش مشایعتش مى‏ فرمود.

 

در شأن وصف حضرت فاطمه (س) و در انتساب او بخودش پیامبر کلمات والا و عجیب بکار مى‏ برد. گاهى مى‏ فرمود فاطمه (س) یک شاخه گل است (ریحانه)؛ زمانى مى ‏فرمود فاطمه (س) پاره تن من است (بضعه مِنّى)، و گاهى مى ‏فرمود فاطمه (س) عزیزترین مردم به نزد من است.

 

اکرم مولایی فعال اجتماعی بانوان در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا (س) در نزد مسلمانان، برترین و والاترین مقام بانوی جهان در تمام زمان ها و عصر ها را دارد، به طوری که پیامبراکرم(ص)، حضرت زهرا را اولین و آخرین سرور زنان در تمام دنیا معرفی کرده است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ گفت:  حضرت فاطمه زهرا(س) بی شک الگویی ارزشمند است که هر یک از ابعاد زندگی شان، فرازهای با ارزشی برای یافتن شیوه های صحیح زندگی در بردارد.

عضو شورای شهر خرم دره گفت: زنان و مادران بزرگوار ایران اسلامی همواره ارادت خود به حضرت زهرای مرضیه (س) را به منصه ظهور رسانده اند که نمونه بارز آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

مولایی گفت:   زنان ما با توسل به این بانوی بزرگوار، فرزندان خود را روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل کردند و خود نیز نقش مهمی در این دوران مقدس داشتند.

 

مدیر مجموعه فرهنگی غدیر گفت:   زن وظیفه مهم مادر بودن و تربیت فرزندان در خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه را بر عهده دارد و مادران بزرگوار می توانند با تمسک به سیره حضرت زهرا (س) در ساختن جامعه ای سعادتمند نقش اساسی ایفا نمایند.

مولایی بیان داشت: حجاب و عفاف حضرت فاطمه (س) نه تنها از موقعیت اجتماعی و حضور ایشان در عرصه های سیاسی نکاسته، بلکه ایشان با جدیت تمام به رسالت خویش ادامه داد و از دایره قوانین اسلامی خارج نشد.

وی با اشاره به اینکه  اسلام هیچ گاه بر گوشه نشینی زنان در خانه ها اصرار ندارد  تاکید کرد: حجاب و عفاف به جایگاه واقعی بانوان در جامعه ارزش و اعتلاء می بخشد و آن ها را از بسیاری از آسیب ها و خطرات و سوء نظرها مصون می دارد. این بانوی بزرگ علاوه بر تربیت فرزندان در فعالیت های اجتماعی و کسب دانش و معرفت در دامان پیامبر(ص) نیز اهتمام داشت .

حمداله مرادی

در همین راستا نیز حمداله مرادی رئیس شورای هیئت های مذهبی خرم دره گفت:   در بیان عظمت و بزرگی حضرت زهرا (س)  پدری چون حضرت محمد مصطفی (ص) و مادری چون حضرت خدیجه کبری (س)، همسری چون حضرت علی (ع) و فرزندانی چون حسنین (ع) و زینبین (حضرت ام کلثوم و حضرت زینب) دارد و به راستی کجا می توان خانه ای جز خانه فاطمه (س) یافت که انسان‌های بزرگی در آن جمع شده باشد.

وی تصریح کرد: وجود این بانوی بزرگ اسلام موجب مباهات و افتخار اهل شیعه و تسنن و بانوان است و در شان و منزلت ایشان آیات تطهیر و مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر نازل شده است. اگز زنان و دختران با چنین شخصیتی به خوبی آشنا شوند و ارزش و بهای واقعی خود را در جامعه دینی بشناسند تحت تاثیر تبلیغات دشمن و هجمه ها قرار نمی گیرند.

مرادی افزود:  در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیر انسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه مسلمانان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.