• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مصرف ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعبی گاز در ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان

  • کد خبر : 80188
  • 25 دی 1401 - 13:07
مصرف ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعبی گاز در ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان
مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به مصرف ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعبی گاز در ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان گفت: افزایش میزان مصرف گاز سبب اعمال محدودیت مصرف گاز در ۶۴۶ واحد صنعتی استان شده است.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف گاز استان زنجان در روز‌های گذشته عدد ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب ثبت شده بود اما در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۷۰۰ هزار متر مکعب به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

وی افزود: علت این کاهش مصرف گاز، اعمال محدودیت بیشتر به صنایع است به طوری که گاز ۶۴۶ واحد صنعتی به میزان ۸۰ درصد محدود شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا ۷ درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می‌آورد که با صرفه‌جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اولویت شرکت گاز تامین بخش خانگی است و در فصل سرد که مصرف این بخش افزایش پیدا می‌کند نسبت به اولویت‌بندی و محدودیت مصرف گاز صنایع بزرگ در سطح استان اقدام می‌شود.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه خوشبختانه سوخت جایگزین به میزان کافی توسط صنایع استان ذخیره شده است، اذعان کرد: با محدودیت در مصرف گاز، تولید دچار مشکل نشده است.

وی با اشاره به اینکه پایش‌ها از ادارات نیز در حال انجام است، گفت: در این طرح به واحدهای اداری، عمومی و تجاری پرمصرف اخطار داده می‌شود و در صورتی که بی‌توجهی انجام شود گاز این واحدها قطع خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.