• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

شروع ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف در خرم دره

  • کد خبر : 80230
  • 05 بهمن 1401 - 13:11
شروع ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف در خرم دره

حجت الاسلام فرشید ملکی در گفت وگو با نبض سحر ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت:  جامعه اسلامی باید ساختار و راهبرد اسلامی داشته باشد. یکی از راهبردهای اسلامی، ایام اعتکاف است که انسان را به سعادت می‌رساند و هدفی را دنبال می‌کند. وی در خصوص اهمیت اعتکاف گفت: زمانی که انسان سه روز در […]

حجت الاسلام فرشید ملکی در گفت وگو با نبض سحر ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت:  جامعه اسلامی باید ساختار و راهبرد اسلامی داشته باشد. یکی از راهبردهای اسلامی، ایام اعتکاف است که انسان را به سعادت می‌رساند و هدفی را دنبال می‌کند.

وی در خصوص اهمیت اعتکاف گفت: زمانی که انسان سه روز در خانه خدا مشغول عبادت می شود و از دنیا روی می گرداند، شیرینی عبادت های دیگر را نیز می چشد، روزه با تمام آثار و فوایدش، شرط لازم اعتکاف است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی خرمدره با اشاره به اینکه از صدر اسلام که پیامبر صلی الله علیه و آله احکام و عبادت های اسلامی را به مسلمانان آموختند، اعتکاف نیز همپای نماز و روزه در میان مسلمانان وجود داشته است گفت: پس از انقلاب اسلامی در ایران، به برکت انقلاب و خون شهیدان، در بسیاری از شهرهای کشورمان مراسم اعتکاف در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می شود.

ملکی با اشاره به تعویق دو ساله برگزاری این مراسم معنوی بخاطر بیماری کرونا گفت: امسال بعد از دوسال مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان خرمدره برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه برای دانش آموزان داریم ، برنامه ای برای اعتکاف ویژه دانش آموزان خواهیم داشت .

این مقام مسئول گفت: امسال در دو مسجد شهرستان مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد و فرایند ثبت نام هم از امروز در محل های تعیین شده انجام خواهد شد.

ملکی با اشاره به برنامه های فرهنگی مختلف در این ایام گفت: امسال تمهیدات ویژه ای برای معتکفین در نظر گرفته شده است تا نهایت استفاده از این ایام را داشته باشند.

انتهای گفت و گو

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80230

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.