• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ پروژه در ایام‌الله دهه فجر در زنجان

  • کد خبر : 80275
  • 12 بهمن 1401 - 9:18
افتتاح بیش از ۱۰۰۰ پروژه در ایام‌الله دهه فجر در زنجان

استاندار زنجان گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۱۰۵۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶۳۳ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. محسن افشارچی در گفت‌گو با ایسنا با بیان اینکه اولویت امسال برگزاری مردمی برنامه‌های دهه فجر است، اظهار کرد: جشن‌های امسال متفاوت از گذشته برگزار خواهد شد و مقرر شده است دستاوردهای نظام در ۴۴ سال […]

استاندار زنجان گفت: در ایام‌الله دهه فجر ۱۰۵۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۶۳۳ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

محسن افشارچی در گفت‌گو با ایسنا با بیان اینکه اولویت امسال برگزاری مردمی برنامه‌های دهه فجر است، اظهار کرد: جشن‌های امسال متفاوت از گذشته برگزار خواهد شد و مقرر شده است دستاوردهای نظام در ۴۴ سال گذشته با بیانی ساده و در قالب‌های نوین منتشر شود تا مردم بدانند که در سال‌هایی که گذشته چه کارهایی انجام شده است.

وی با اشاره به شعار انقلاب اسلامی و تاکید به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، افزود: آزادی‌ موضوع اول انقلاب است و این گفتمان با بیانی ساده باید برای مردم بازگو شود تا نسل جدید بدانند که مردم برای داشتن استقلال و آزادی این انقلاب را به پا کردند. مبنای اعتقادی انقلاب اسلامی بسیار قوی است و با گذشت ۴۴ سال پابرجاست و این نشان از قدرت این گفتمان دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دولت گره‌گشایی مشکلات در حوزه‌های مختلف است، اضافه کرد: یکی از تاکیدات بر این است که هر جا مشکلی در پیشبرد برنامه‌ها وجود دارد ورود کرده و منطبق با قانون موارد را برطرف کنیم و در این ایام شاهد بهره‌برداری از دو پروژه خواهیم بود که موانع باعث ادامه‌کار آنها شده بود ولی با عزمی که در استان وجود داشت، خوشبختانه کارها با برنامه پیش رفت و همه مشکلات برطرف شد.

این مسئول با بیان اینکه امسال در این ایام بیش از ۱۰۰۰ پروژه در استان افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها انجام شده است و ۲۲.۲۵ میلیون یورو هم سرمایه‌گذاری ارزی برای راه‌اندازی آن تخصیص یافته است. در حوزه برق طرح‌هایی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید، ۱۱۶ پروژه در حوزه آب با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان، ۹۷ پروژه در حوزه گاز با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان و ۱۹ پروژه به ارزش ۲۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت در روزهای سال‌روز پیروزی انقلاب در استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی پروژه‌های قابل بهره‌برداری در حوزه راه‌ومسکن را ۳۳ مورد به ارزش ۲۸۱ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: تجهیز دهیاری‌های استان به ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۲۴ دستگاه به ارزش ۷.۱۶ میلیارد تومان از دیگر مواردی است که این روزها و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار زنجان در بخش دیگری با اشاره به تأمین مسکن برای خانواده‌هایی که دارای فرزند ۴ قلوها هستند به ارزش ۳ میلیارد تومان، تصریح کرد: به سه خانوار واجد شرایط مسکن دولتی تعلق گرفته است و خانواده دیگری که مشمول این طرح می‌شد در حال طی مراحل قانونی برای اخذ خانه هستند. البته ۳۹ پروژه به ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان در بخش آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی نیز در روزهای پیش‌رو افتتاح خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه پروژه‌های بخش عمران روستایی نیز در ۳۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد تومان و ۱۰۴ پروژه عمران شهری با اعتبار ۴۱۹ میلیارد تومان در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان در بخش دانش‌بنیان و فناوری و ۴۷ پروژه با اعتبار ۷۵۶ میلیارد تومان نیز در بخش کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار زنجان با اشاره به افتتاح ۷ مدرسه و اجرای ۲ پروژه شامل تجهیز ۱۳ پژوهش‌سرا با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان خبر داد و ابراز کرد: افتتاح مجتمع خدماتی – رفاهی الماس غرب با ۱۹۶ میلیارد تومان و افتتاح ۱۲ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری به ارزش ۱۰ میلیارد تومان، افتتاح مرکز خدمات جامع بهداشت شهری شماره ۷ زنجان همزمان با دو مرکز دیگر در شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود (اغل‌بیک سفلی) و افتتاح یک مرکز فوریت پزشکی چایرلو با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و افتتاح همزمان ۱۲ پروژه ورزشی به ارزش میلیارد تومان ۱۱.۵ از جمله طرح‌های مهم در روز نخست افتتاح‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت، تسهیل‌گر هستیم و زیرساخت‌ها را فراهم و موانع را برطرف می‌کنیم، اذعان کرد: در این ایام در حوزه صنعت کارخانه نساجی که دارای زنجیره کامل از تولید نخ تا پوشاک است به بهره‌برداری خواهد رسید که قطعا در این بخش، عاملی در کاهش تورم در زمینه پوشاک استان می‌شود. همچنین با افتتاح پایانه صادراتی و میدان جدید میوه و تره‌بار زنجان امکان کاهش تورم در این بخش نیز وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان به اقدامات انجام شده در بخش دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال آماده‌سازی مسیر زیرساختی هستیم اگر چه خیلی موفق نبودیم و پارک دیر در زنجان مستقر شد. افتتاح ۳ مرکز نوآوری پارک علم و فناوری در شهرستان‌های ابهر، طارم و سلطانیه و بهره‌برداری از ساختمان جدید پارک علم و فناوری زنجان و افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی زنجان با ۹.۱۷ میلیارد تومان، بهره‌برداری از داشبرد مدیریتی استانداری، بهره‌برداری از سیستم اتوماسیون پروانه شهرداری با ۴۰ میلیارد تومان و افتتاح ۱۸ پروژه به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های زیرساختی شبکه اینترنت، فیبررسانی، توسعه شبکه و سایر موارد اهم پروژه‌های بخش دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهند.

افشارچی عنوان کرد: افتتاح پروژه‌های عمران روستایی اعم آسفالت‌ریزی، زیرسازی، جدول‌گذاری، سنگ فرش و … به ارزش ۳۶۱ میلیارد تومان و افتتاح ۳۷ پروژه صنعت برق طی عملیات ۵۸۹ ریز پروژه در سطح استان در ۵ محور ذیل شامل اصلاح و بهسازی تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار، پروژه‌های اصلاح و بهسازی و توسعه و احداث شبکه‌های برق روستایی، پروژه‌های توسعه و احداث شبکه برای تامین برق متقاضیان جدید و بهبود پایداری شبکه در دهه فجر امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های تامین آب شهرستان‌ها و روستاهای زنجان ادامه داد: بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان با ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار، بهره‌برداری از سامانه تأمین آب اضطراری شهر زنجان با حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه آب با ۵۰ میلیارد تومان، تکمیل آبرسانی به ۴ شهر شامل ابهر، گرماب و خرمدره و چورزق با ۸ میلیارد تومان در بهمن‌ماه پیش‌بینی شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: افتتاح شبکه گازرسانی به ۴۱ روستا در سطح استان با ۸۵ میلیارد تومان، افتتاح پروژه گازرسانی به ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان با ۱۱ میلیارد تومان، افتتاح پروژه خط تغذیه تقویتی جنوب شهر زنجان به ارزش ۱۲ میلیارد تومان و افتتاح پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی شهید شهریاری و شهرک صنعتی کهناب با ۳ میلیارد تومان از مهمترین پروژه‌های حوزه گاز است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه حرکت مثبت را در شهر به همت شهرداری شاهد هستیم، از افتتاح فاز یک پروژه سبزه‌میدان زنجان خبر داد و افزود: افتتاح همزمان ۲۰ پروژه تولید مواد غذایی، لبنی و محصولات کشاورزی به ارزش ۲۰۳ میلیارد تومان و افتتاح همزمان ۱۷ پروژه عمران کشاورزی اعم از اجرای آبیاری تحت فشار و احداث کانال به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی است.

استاندار زنجان با اشاره به افتتاح یک شرکت دارویی که به نوع خودش اولین است، اذعان کرد: در این شرکت دارویی برای ۷۰ نفر شغل ایجاد شده است و خودمان را متعهد می‌دانیم در فازهای بعدی در حوزه سرمایه ثابت و در گردش کمک‌ کنیم.

افشارچی با اشاره به افتتاح شرکت پدیده شیمی غرب با تولید اسید سولفونیک با اعتبار ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان و ۵ میلیون یورو و اشتغال زایی ۱۵۰ نفر، افزود: افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ایران‌ترانسفو به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان، شرکت تولیدکننده مواد پایه اولیه شوینده با ۱۸۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۶۳ نفر، افتتاح فاز اول شرکت نساجی با تولید ۴ میلیون قطعه در سال با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال‌زایی ۱۲۰ نفر از جمله مواردی است که در این ایام با حضور مسئولان انجام خواهد شد تا مردم طعم شیرین خدمت را بچشند.

وی با یادآوری اینکه در دهه فجر ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۸۸۱ میلیارد تومان نیز در سطح استان کلنگ‌زنی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه تلاش‌مان را می‌کنیم خنده را به لب مردم بیاوریم و امیدواریم این گشایش‌ها ماه‌ها و سال‌های آینده بیشتر شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.