• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 14 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
5

سکوت در نوار غزه؛ «مقاومت» فرمول جدید آتش‌بس را اعلام کرد

  • کد خبر : 80774
  • 24 اردیبهشت 1402 - 8:49

آرامش در نوار غزه پس از اجرایی شدن توافق آتش بس بین طرف های فلسطینی و اسرائیلی پس از گذشت ۵ روز از تجاوزات اسرائیل به نوار غزه که طی آن ۳۳ فلسطینی کشته و ده ها نفر زخمی شدند، حاکم شد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرامش در نوار غزه پس از اجرایی […]

news-details

آرامش در نوار غزه پس از اجرایی شدن توافق آتش بس بین طرف های فلسطینی و اسرائیلی پس از گذشت ۵ روز از تجاوزات اسرائیل به نوار غزه که طی آن ۳۳ فلسطینی کشته و ده ها نفر زخمی شدند، حاکم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرامش در نوار غزه پس از اجرایی شدن توافق آتش بس بین طرف های فلسطینی و اسرائیلی پس از گذشت ۵ روز از تجاوزات اسرائیل به نوار غزه که طی آن ۳۳ فلسطینی کشته و ده ها نفر زخمی شدند، حاکم شد.

در نوار غزه نیز راهپیمایی های خودجوش در مناطق جداگانه ای از این نوار به مناسبت اعلام توافق آتش بس برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم تکبیر و شعارهایی در ستایش مقاومت فلسطین سر دادند.

با این حال منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با وجود آتش بس، یک رصدخانه متعلق به مقاومت فلسطین در شرق شهر غزه را بمباران کرده است.

شرایط توافق آتس بس

فرمول جدید آتش بس میان مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر اسرائیل شامل بندهایی بود که بر توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان، تخریب خانه ها و هدف قرار دادن افراد تاکید می کند.

بر اساس متن این توافق، مصر بر اساس توافق دو طرف، آتش‌بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را دقیقاً ساعت ده شب اعلام کرد.

بر این اساس، توافق آتش بس که شامل توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب منازل و همچنین هدف قرار دادن افراد است، باید رژیم صهیونیستی به مفاد این آتش بس پایبند باشد.

در متن این توافقنامه آمده است: مصر از دو طرف می‌خواهد تا توافق را اجرا کنند و با برقراری ارتباط با آن‌ها، آن را پیگیری می‌کند.

جایگاه نهضت جهاد

پس از اعلام این بیانیه، داود شهاب سخنگوی جهاد اعلام کرد: ما اعلامیه مصر را پذیرفته ایم و همانطور که رژیم صهیونیستی متعهد به آن است، به آن پایبند هستیم.

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنرانی پس از پایان تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی گفت: مقاومت فلسطین فرصت ایجاد تفرقه و اختلاف بین گروه‌های فلسطینی توسط دشمن را نمی دهد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: اسرائیل می خواست مقاومت را در خون غرق کند، اما مقاومت ایستادگی کرد و این موقعیت ارزش فداکاری را داشت.

محمد الهندی، رئیس بخش سیاسی در جنبش جهاد اسلامی که مذاکرات طرفین جنبش را رهبری می کرد به نوبه خود گفت که جنبش او تحت عنوان اتاق عملیات مشترک جزئیات توافق آتش بس را به همه جناح های فلسطینی اطلاع داده است.

الهندی گفت که ضمانت های واقعی همچنان قدرت و وحدت داخلی فلسطین و تجمع حول گزینه مقاومت است.

توانایی به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی

اتاق مشترک جناح های مقاومت فلسطین در نوار غزه نیز به نوبه خود تأیید کرد که با اتحاد و نبرد خود، نقشه دشمن را خنثی کرده و ثابت کرده است که توانایی به چالش کشیدن شدمن را دارد.

در بیانیه اتاق مشترک تاکید شده است که جناح های مقاومت توانستند حساب های عملیاتی دشمن را به هم بریزند و سیستم امنیتی اشغالگران را مختل کنند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=80774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.