• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

دسته عزاداری امام صادق (ع) در خرم‌دره برگزار می‌شود

  • کد خبر : 80790
  • 25 اردیبهشت 1402 - 7:59
دسته عزاداری امام صادق (ع) در خرم‌دره برگزار می‌شود

رئیس شورای هیأت مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در خرم‌دره برگزار می‌شود.   حمداله مرادی   با اشاره به اینکه امام جعفر صادق‌ (ع) همانند اجداد خود دارای صفاتی نیکو و حسنه بود‌ند، اظهار کرد: بخشش و انفاق به دیگران‌، کار و تلاش خستگی‌ناپذیر‌، حکمت و معرفت وسیع و لسان […]

رئیس شورای هیأت مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: دسته عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در خرم‌دره برگزار می‌شود.

 

حمداله مرادی   با اشاره به اینکه امام جعفر صادق‌ (ع) همانند اجداد خود دارای صفاتی نیکو و حسنه بود‌ند، اظهار کرد: بخشش و انفاق به دیگران‌، کار و تلاش خستگی‌ناپذیر‌، حکمت و معرفت وسیع و لسان قوی و احترام و اکرام فقرا، همه از خصوصیات اخلاقی این امام بزرگوار بود‌.

وی بر ضرورت بهره‌گیری کامل از سیره معصومین (ع) تأکید کرد و افزود‌: اگر ما اهل‌بیت (ع) و مسیر آنها را الگوی خود قرار دهیم، یقیناً بیش از گذشته در مسیر تعالی گام خواهیم نهاد و عاملی که باعث شده است ما مسلمانان برای مقاطعی از رشد و پیشرفت باز بمانیم به علت دوری از اهل‌بیت (ع) و راه و روش آنها بوده است‌.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خرم‌دره در ادامه با بیان اینکه دوران امام صادق (ع) از نظر سیاسی – اجتماعی با فراز و نشیب‌ها و تحولات مهمی روبه‌رو بود، افزود: بنی‌امیه حکومت را موروثی می‌دانستند و بدعت‌هایی در دین به‌وجود آوردند و به‌طور علنی به مخالفت با قرآن و سنت پیامبر برخاستند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) با جذب شاگردان جدید به تأسیس یک نهضت عظیم فکری و فرهنگی و بالنده برای مبارزه با انحرافات بنی‌امیه در دین مبادرت ورزید، تصریح کرد: طولی نکشید، مسجد نبوی در مدینه منوره و مسجد کوفه در شهر کوفه به دانشگاهی عظیم تبدیل شد.
نائب رئیس شورای هیأت مذهبی استان زنجان از برگزاری برنامه‌های مختلف در این شهرستان همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد:   دسته عزاداری مردم خرم‌دره روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد امام حسین (ع)  به حرکت در خواهد آمد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.