• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

استعفای دسته جمعی اعضای هئیت نمایندگی اتاق بازرگانی زنجان+جزییات

  • کد خبر : 80893
  • 08 خرداد 1402 - 9:29
استعفای دسته جمعی اعضای هئیت نمایندگی اتاق بازرگانی زنجان+جزییات
۵ نفر از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان به دلیل انتخابات ناسالم هیئت رئیسه اتاق از عضویت در این اتاق استعفا دادند‌.
۵ نفر از ۱۵ عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان به دلیل انتخابات ناسالم هیئت رئیسه اتاق از عضویت در این اتاق استعفا دادند‌.

 

به گزارش موج رسا; امروز چند تن از اعضای نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی زنجان نامه استعفای خود را در اختیار رسانه‌ موج‌رسا قرار دادند.

بر این اساس این اعضا که عضو لیست اتاق توانمند استان زنجان و از لیست پیروز انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان بودند؛ محسن حمیدی، افشین آشوری، ولی منصوری، سید علی حجازیان، سهند علی فلاحی درخواست استعفای خود را اعلام کردند.

در این راستا محسن حمیدی، عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان؛ در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج‌رسا، اظهار داشت: یک سوم اعضای هئیت نمایندگان این دوره که یکی از اعضا بنده هستم، نامه درخواست استعفا خود را امضا کردیم.

وی افزود: از ۵ عضوی که استعفا دادند، ۴ نفر در گذشته نیز در هئیت نمایندگان عضویت داشتند.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی زنجان گفت: به علت برگزاری ناسالم انتخابات هئیت رئیسه اتاق، دخالت مستقیم و غیر مستقیم برخی مسئولان و مدیران دولتی در مهره‌چینی هئیت رئیسه و خدشه‌دار کردن انتخابات و رقابت سالم بخش خصوصی که منجر به ایجاد فضای رانت برای برخی افراد خاص که اتاق بازرگانی را تبدیل به اتاق شرکای تعدادی از نمایندگان و مسئولان کرده است، تصمیم به استعفا گرفتیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در انتخابات هئیت رئیسه؛ برخی بداخلاقی‌ها و اعمال نفوذ‌هایی از سوی مسؤلین برخی دستگاهای اجرایی و دولتی انجام شد و استقلال پارلمان بخش خصوصی را خدشه دار نمود که ما در نهایت مجبور به استعفا شدیم.

حمیدی ادامه داد: تعدادی از اعضای هئیت رئیسه در چند شرکت مختلف با یکدیگر شراکت دارند از سویی دیگر مشاور یکی از مقامات ارشد استان نیز در چندین شرکت با اعضای هئیت رئیسه شراکت دارند و کاملا در روزنامه‌های رسمی قابل رصد بوده و غیر قابل کتمان است بنابراین با این شرایط کاملا رانتی بودن انتخاب هئیت رییسه مشهود است.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی این نامه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور است گفت: یک نسخه از استعفانامه به استاندار، یک نسخه به اتاق بازرگانی و یک نسخه به دستگاه نظارتی ارسال شده است.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی زنجان در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا استعفا اعضا می‌تواند موثر بر اصلاح روند باشد یا خیر؟ گفت: اگر با تمام بداخلاقی‌ها، تاکنون صبر کرده‌ایم امیدوار به بهبود و تغییر روند بودیم چراکه به اتاق بازرگانی نظراتمان را اعلام کرده و درخواست انتخابات مجدد هئیت رئیسه را داشتیم اما اتفاقی نیفتاد و موثر واقع نشد.

وی ادامه داد: اعتراض موثر واقع نشد و در نهایت تصمیم گرفتیم تا استعفا خود را امضا نماییم با این وجود برخی شبهاتی نیز وجود دارد و همان‌طور که در رسانه‌ها نیز انتشار می‌یابد باید دو تابیعتی بودن اعضا مشخص شود.

با این وجود خبرنگار موج‌رسا از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی استان زنجان همین موضوع و ارسال نامه استعفا را از مدیر روابط عمومی اتاق پیگیر شد و امید مالکی، رئیس روابط عمومی اتاق بازرگانی اعلام کرد استعفای رسمی و مکتوب اعضا به هیت ریسه اتاق بازرگانی زنجان نرسیده است.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=80893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.