• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره:

قیام ۱۵ خرداد مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود

  • کد خبر : 80938
  • 13 خرداد 1402 - 14:09
قیام ۱۵ خرداد مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره گفت: قیام 15 خرداد مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود و قیام پانزده خرداد قدرت ستمشاهی را درهم شکست.

حجت الاسلام فرشید ملکی در گفت و گو با نبض سحر، ضمن گرامیداشت ارتحال حضرت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد، نقطه آغاز اتحاد همه اقوام ایرانی با هر فرهنگ و زبانی بود و همه دانستند که پیمودن راه کمال با از خود گذشتگی و ایثار آغاز می‌شود.

وی گفت: پس از پخش خبر زندانی شدن امام خمینی(ره)، مردم متحدانه در بیشتر شهرها، با درگیری، راهپیمایی، برگزاری جلسات و نیز سخنرانی، اعتراضات خود را نسبت به دستگیری امام(ره) علنی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمدره با اشاره قیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود گفت: پانزده خرداد، روز قیام خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

ملکی با اشاره به اینکه قیام پانزده خرداد قدرت ستمشاهی را درهم شکست گفت: ملّت ایران با الهام از راه و روند حماسه آفرینان پانزدهم خرداد، به عنوان اسوه های ایثار و شهادت، درس جانبازی، فداکاری و پایداری آموختند، روزهای شور و حماسه فراوانی پدید آوردند و نهضت اسلامی امام بر ضد طاغوت را تداوم بخشیدند.

این مقام مسئول گفت:   رژیم پهلوی در مبارزه با اسلام، دین و اعتقادات مردم را به خطر انداخته بود، بر همین اساس قیام ۱۵ خرداد به‌عنوان حرکت مستمر با وجود اینکه زندان، تبعید، شهادت و مشکلاتی را برای یاران امام راحل و جریان مذهبی به وجود آورده بود تا سال ۵۷ ادامه پیدا کرد.

وی گفت: قیام ۱۵ خرداد ۴۲، گویای این واقعیت بود که اگر ملّتی مورد زورگویی قرار گیرد؛ تنها اراده آن ملت است که می‏تواند در مقابله با ظلمها و ستمها ایستادگی کند و سرنوشت خود را رقم زند و ۱۵ خرداد، روز ورق خوردن سرنوشت مبارکی بود که اگر چه با خون‏های جوانان پاک این سرزمین آغشته شد؛ اما مبدأء تحول بزرگ در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی جامعه بود.

 

 

#مکتب_امام_و_رهبری

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.