• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

بودن یا نبودن، مسئله این است!/ ساخت بیمارستان جدید خرمدره در هاله‌ای از ابهام!!!!

  • کد خبر : 80953
  • 16 خرداد 1402 - 8:34
بودن یا نبودن، مسئله این است!/ ساخت بیمارستان جدید خرمدره در هاله‌ای از ابهام!!!!
بیمارستان نور ولایت شهرستان خرم‌دره یکی از مطالبات اصلی مردم خرمدره است که از اخبار و حواشی کمی هم برخوردار نبوده و روند اجرای پروژه و تایید آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

به گزارش موج رسا; یکی از موضوعاتی که توسط مردم شهر خرمدره مکرر به این خبرگزاری جهت پیگیری ارسال شده؛ “در خواست پیگیری کم و کیف روند اجرایی احداث بیمارستان نور ولایت” این شهر است که توسط استاندار وقت طی مراسمی کلنگ‌زنی، و روند اجرایی آن رسانه‌ای شد.

با توجه به اعتماد سازی و اعتماد سوزی که وعده‌های مسئولان به مردم در برهه‌های گوناگون می‌دهد، برآن شدیم تا  این موضوع را‌ مورد پیگیری رسانه‌ای قرار دهیم.

یکی از چند مطالبات شهرستان خرم‌دره، وجود یک بیمارستان جدید به شمار می‌رود که سالهاست مورد خواست مردم این شهرستان قرار گرفته که از اخبار و حواشی کمی برخوردار نبوده و همچنان تا تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن، مطالبات مردم ادامه‌دار است.

با بررسی پیشینه این خواسته مردم شهرستان خرمدره، تداوم پیگیری این مطالبه توسط مردم از نماینده و مسئولین شهرستان و استانی پیشین صورت گرفته و به نماینده مجلس و مسئولین حال حاضر هم رسیده است؛ خواست یک بیمارستان که در محل پروژه ساختمان جدید دانشگاه پیام نور واقع در بالای کمربندی شهر خرم‌دره با پیگیری‌های فراوان تهاتر گشت و مجوز آن ساختمان به ایجاد مرکز جراحی محدود تبدیل شد و در ادامه با پیگیری مسئولین به مجوز احداث بیمارستان جدید به نام «نور ولایت» محقق شد.

از اقدامات مهم آن می‌توان به خبر منتشر شده توسط نماینده سابق شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه و فرماندار وقت مبنی بر ثبت مرکز جراحی محدود شهرستان خرم‌دره و اخذ ردیف ملی در بودجه سال ۹۹ و پیشنهاد ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه جهت شروع آن، اشاره کرد.

در ادامه این روند، در بهمن ماه ۱۳۹۹، تهاتر ساختمان کانون بانوان فرمانداری خرم‌دره در مقابل ساختمان جدید نیمه کاره دانشگاه پیام نور خرم‌دره و تحویل آن به شبکه بهداشت و درمان به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی استان جهت احداث بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی صورت گرفت.

طی مراسمی ساختمان دانشگاه پیام نور خرمدره به دانشگاه علوم پزشکی اسـتان به جهت ساخت بیمارستان، با حضـور فتح‌اله حقیقی اسـتاندار زنجان، و برخی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.

حجت محمدی فرماندار وقت شهرستان خرمدره بعد از مراسم طی پیامی که از روابط عمومی فرمانداری منتشر کرد، موافقت وزارت محترم بهداشت و درمان را مبنی بر ساخت بیمارستان ۲۲۶ تخت خوابی درخرم دره را به مردم شریف شهرستان تبریک گفته و از تمامی دست اندکاران این امر تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه پیگیری امورات بیمارستان نور ولایت، شجاعی نماینده مجلس منطقه در گزارش عملکرد یکساله اقدامات خود در مردادماه ۱۴۰۰ اعلام می‌کند که یکی از مطالبات مردم احداث بیمارستان جدید بود اما وزارت بهداشت به دلیل وجود یک بیمارستان و شرایط جمعیتی زیر بار احداث بیمارستان جدید نمی‌رفت که با رایزنی‌های انجام شده با مجوز احداث بیمارستان ۲۲۶ تخت ‌خوابی در کمیسیون ماده ۲۰ وزارت بهداشت صادر شد و موفق شدیم بیمارستان در بودجه ۱۴۰۰ ردیف‌دار بشود و باید مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در سازمان برنامه بودجه را اخذ شود تا بتوانیم بودجه مورد نیاز احداث آن را اخذ و در ردیف بودجه سال آینده قرار بدهیم.

در دی ماه ۱۴۰۱، حجت‌الاسلام شجاعی از صدرو مجوز بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی نور ولایت شهرستان خرم‌دره از طرف کمیسیون ماده ۲۳ و تحقق آرزوی دیرینه و اصلی‌ترین مطالبه مردم شهرستان خرم‌دره خبر داد و افزود: در جلسه کمیسیون به ریاست میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی‌رغم مخالفت جدی برخی، با دستور دکتر میرکاظمی مجوز بیمارستان صادر شد.

در تأیید این خبر در گفتگوی این نماینده مجلس در بخش خبر شبکه اشراق از تصویب احداث بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی نور ولایت شهرستان خرم‌دره در کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور گفت و افزود: ردیف دار شدن بودجه احداث بیمارستان مشروط به اخذ مجوز از این کمیسیون بود که انجام رایزنی‌ها برای تأمین مالی احداث بیمارستان با بخش‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.

این خبر منجر به ابراز شادمانی جمعی از مردم شهر خرم‌دره با توزیع شیرینی به مناسبت اخذ مجوز ساخت بیمارستان نور ولایت از کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور همراه شد و برخی رسانه های شهرستانی از این خبر به عنوان اتفاق مبارک و کم نظیر یاد کردند.

در نماز جمعه دی‌ماه۱۴۰۱، شهر خرم‌دره گزارشی از پیگیری‌ها و خبر خوش اخذ مجوز کمیسیون ماده۲۳ پروژه بیمارستان نور ولایت توسط خطیب پیش از خطبه به مردم ارائه شد.

اینطور که از شواهد پیداست این بیمارستان پر ماجرا که گاها به عنوان بیمارستان دوم و حتی توسط نماینده به عنوان بیمارستان جایگزین یاد شده است همچنان با حواشی زیادی همراه است و خبرها حاکی از آن است که ردیف بودجه‌ای که سبب ابراز شادمانی مردم و اتفاق مبارک و کم‌نظیر یاد شده است تحقق نیافته و به نوعی شادی زودگذر برای مردم شهرستان خرم‌دره بدل گشته است.

 

با توجه به آنچه ذکر شد، در راستای درخواست‌های مکرر مردمی، این موضوع را مورد پیگیری این رسانه از مدیران اجرایی شهرستان قرار دادیم که مسئولین اجرایی شهرستان با وجود اینکه موضوع، موضوعی اجرایی بود، اما به نوعی مسئولیت پیگیری را به نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی محول کردند.

حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در مورد بیمارستان جدید خرمدره اظهار کرد: بحث مطالبات بیمارستان ۲۲۶ تختخوابه شهرستان خرمدره انجام شده و مورد تائید مشاور، وزرات بهداشت و درمان قرار گرفته و برای انجام مراحل تکمیلی به برنامه بودجه کل کشور رسیده است.

وی افزود: اگر سازمان برنامه بودجه کشور پروژه بیمارستان ۲۲۶ تختخوابه نور ولایت شهرستان خرمدره را تائید کند به مرحله اعتبار، موافقتنامه و تخصیص اعتبار خواهد رسید و عملیات اجرایی رقم می‌خورد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همه مراحل مربوط به زمین، حصارکشی، دیوار کشی، مطالعات درباره ساخت و ساز، مشاوره‌های تخصصی و تائید توسط وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.

جلیل کریم خانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمدره اظهار کرد: بیمارستان بو علی سینا شهرستان خرمدره تنها بیمارستان قدیمی و در حال ارائه خدمات به بیماران خرمدره‌ای و شهرهای مجاور است.

وی افزود: احداث بیمارستان نور ولایت از جمله اصلی‌ترین مطالبه مردم می‌باشد که به تصویب سازمان برنامه بودجه کشور رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمدره استان زنجان عنوان کرد: برای تامین منابع مالی مورد نیاز، رایزنی‌ها و تعیین ردیف مربوطه حجت السلام شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه پیگیر امور مربوطه است.

کریم‌خانی تصریح کرد: مجوز بیمارستان ۲۲۶ تختخوابه نور ولایت خرمدره از سوی کمیسیون ماده ۲۳ صادر شده است و بلاتکلیفی این طرح بازتاب خوبی میان مردم شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه ندارد.

فیاض محبی فرماندار شهرستان خرمدره  نیز در پاسخ به پیگیری ها ، در این خصوص  اظهار کرد: با توجه به صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برنامه و بودجه در تحقق امر احداث بیمارستان ۲۲۶ تختخوابه  نور ولایت حجت الاسلام شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه خود به شخصه پیگیر امور مربوطه هستند.

وی افزود: برای پیگیری امور و روند کار بیمارستان نور ولایت خرمدره بهتر است خود نماینده حجت الاسلام شجاعی در این باره صحبت‌هایی داشته باشند و از روند پروژه بیمارستان ۲۲۶ تختخوابه مردم شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه را آگاه سازند.

پس از تماس‌های مکرر با مسئول دفتر حجت‌الاسلام شجاعی در خصوص دریافت آخرین اطلاعات و پیگیری‌ها، نتوانسته‌ایم پاسخی یا توضیحی در این باره دریافت کنیم.

حال باید از صحت ماجرا و چرایی عدم تحقق این بودجه‌های که در ردیف قرار گرفتن آن در اخبار رسانه‌های رسمی استان و شهرستان، از مسئولینی که وعده داده اند پرسید که به یکبار چه شد که همه این موارد رنگ باخت و مردم را در حیرت گذاشت؟!

وعده‌هایی که انتظار مردم را برآورده نکرده، آیا اهداف وعده دهنده‌ها را محقق کرده؟

ریشه «وعده‌ی تحقق نیافته احداث بیمارستان نور ولایت در شهر خرمدره» کجاست؟

وعده‌های تحقق نیافته؛ حاصل ناآشنایی با روند اجرایی است یا فریب مردم؟!

یا در حال اجراست که می بایستی گزارشی از روند اجرایی را به مردم ارائه کنند…

یا اصلا خواسته درست یا اولویت داری نبوده که باز می بایستی شفاف به مردم گزارش داده شود….

با این حال این رسانه منتظر ارائه گزارش تکمیلی مسئولین امر در این خصوص است…

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=80953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.