• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

تولد در کعبه تنها برای حضرت علی (ع) اتفاق افتاد/امیرالمومنین (ع) بزرگترین حامی پیامبر خدا (ص) بودند

  • کد خبر : 82469
  • 04 بهمن 1402 - 11:55
تولد در کعبه تنها برای حضرت علی (ع) اتفاق افتاد/امیرالمومنین (ع) بزرگترین حامی پیامبر خدا (ص) بودند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: تولد در خانه کعبه، فضیلت ویژه حضرت علی علیه‌السلام است و خدای متعال تنها وی را به چنین امتیازی کرامت داد و هیچ کس ، قبل و بعد حضرت علی همچنین جایگاه را نداشته است .

حجت الاسلام اسلام مردانی در گفتگو با نبض سحر ضمن تبریک میلاد با سعادت علی بن ابیطالب(ع) گفت: تولد در خانه کعبه، فضیلت ویژه حضرت علی علیه‌السلام است و خدای متعال تنها وی را به چنین امتیازی کرامت داد و هیچ کس ، قبل و بعد حضرت علی همچنین جایگاه را نداشته است .

وی گفت: امیرالمومنین علی (ع) نخستین کسی بود که به پیامبر ایمان آورد از نظر شیعه، وی به فرمان خدا و تصریح پیامبر جانشین بلافصل رسول خدا (ص) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پس از پیامبر اکرم (ص) بزرگترین شخصیت دینی ما هستند  گفت: بالاترین مقام عبودیت از آن امیرالمومنین علی (ع) است که یکی از تجلی گاه‌های بزرگ این عبودیت و بندگی نیز دلدادگی آن حضرت به امر عدالت بود.

مردانی  تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) بزرگترین حامی پیامبر خدا (ص) بودند به این معنا که وقتی پیامبر دین اسلام را به مردم معرفی می‌کند، نخستین فردی که به اسلام ایمان می‌آورد حضرت علی (ع) است.

وی افزود: سیره و زندگی حضرت علی (ع) به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر و عادلی واقعی برای همیشه تاریخ،  الگویی عملی در تمامی جوانب  برای مسلمانان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: پیامبر مکرم اسلام  در روایتی خود و امام علی (ع) را پدران امت اسلام  خطاب کرده اند و فرمود: «أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّه»، یعنی: «من و علی پدران این امت هستیم» بدین جهت روز میلاد خجسته حضرت امیر مؤمنان (ع) به روز پدر نامیده شده است.

مردانی با اشاره به جایگاه رفیع پدر در اسلام گفت: روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، و بیشتر شدن پیوند عاطفی میان پدران و فرزندان است.

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=82469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.