• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

در شب های قدر سرنوشت خود را به سبک و سیره قرانی گره بزنید

  • کد خبر : 83070
  • 12 فروردین 1403 - 21:00
در شب های قدر سرنوشت خود را به سبک و سیره قرانی گره بزنید
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: انسان سعی کند سرنوشت خود را به سبک و سیره قرانی گره بزند نجات خواهد یافت.

حجت الاسلام مردانی در گفتگو با نبض سحر ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع) در خصوص اهمیت شب های قدر گفت: تمام اهمیت شب قدر به نزول قرآن در این شب برمیگردد.

وی گفت: به تعبیر آیت الله جوادی آملی نزول قران به معنای انداختن نیست به معنای آویختن است ، قران به صورت  بر قلب پیامبر نازل شده  و با  آیه “و اعتصمو به حبل الله”  می توان در شب نزول قران ارتباط این ها را درک کنیم که نزول قران ریسمانی برای نجات انسانیت و بشریت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: انسان سعی کند سرنوشت خود را به سبک و سیره قرانی گره بزند نجات خواهد یافت.

مردانی با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: شب قدر، شب  نزول قران است و اتحاد و انسجام در جبهه مسلمین ایجاد میکند، اگر جامعه مسلمانان به دستورات قران عمل می کردند هیچ مشکلی پیدا نمی کردند و امروز شاهد قضایای فلسطین وغزه نبودیم.

وی با اشاره به اعمال مهم در این شب های قدر گفت: در شب قدر به خواندن دعاهایی از جمله ” جوشن کبیر “، ” دعای افتتاح ” و ” ابوحمزه ثمالی ” سفارش شده  و همچنین احیای  این شبها و طلب مغفرت و آمرزش کردن است.

مردانی با اشاره به خطبه شعبانیه گفت: حضرت علی از پیامبر برترین اعمال ماه رمضان را سوال فرمودند و پیامبر فرمودند: «أفضلُ الأعمال فی هذا الشهر الوَرعُ عن مَحارمِ الله» پرهیز از محرمات الهی و گناهان، بهترین عمل و با فضیلت ترین اعمال ماه مبارک رمضان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: تلاش کنیم در شبهای قدر، افزون بر استغفار، دعا، نماز، زیارت عاشورا و. .. گفتگو و مذاکره علمی، مطالعه کتابهای مفید مانند تفسیر قرآن و شرح روایات اهل بیت علیهم السلام  نیز فراموش نشود.

مردانی در پایان با اشاره به جمعه اخر ماه رمضان گفت: ان شاالله در اخرین جمعه ماه رمضان برای حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم کرد و از مردم شهر خرمدره هم برای حضور حداکثری دعوت می نمایم.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=83070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.