• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

طرح مخالفان برای حمله به دمشق همزمان با بمباران هوایی آمریکا علیه سوریه

  • کد خبر : 1929
  • 09 شهریور 1392 - 18:39
طرح مخالفان برای حمله به دمشق همزمان با بمباران هوایی آمریکا علیه سوریه

پایگاه خبری المنار از طرح مخالفان سوریه برای ایجاد درگیری بزرگ در دمشق همزمان با بمباران هوایی آمریکا علیه پایگاه‌های نظامی و دولتی سوریه خبر داد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  پایگاه خبری المنار فاش کرد: چهاردهم دسامبر ۲۰۱۲ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نشستی را برای بررسی مداخله نظامی در سوریه برگزار کرد و جزئیاتی […]

پایگاه خبری المنار از طرح مخالفان سوریه برای ایجاد درگیری بزرگ در دمشق همزمان با بمباران هوایی آمریکا علیه پایگاه‌های نظامی و دولتی سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  پایگاه خبری المنار فاش کرد: چهاردهم دسامبر ۲۰۱۲ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نشستی را برای بررسی مداخله نظامی در سوریه برگزار کرد و جزئیاتی از بررسی کاربرد سلاح شیمایی در این نشست و نقشه های آمریکا در این ارتباط فاش شد.

پس از ۹ ماه نقشه های آمریکا که پیش تر از آن سخن گفتیم علنی شد و این بار از طریق تهدیدهای آشکار برای بمباران سوریه و تلاش بی وقفه آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی برای حمله به دمشق نمود پیدا کرد.

در همین راستا پایگاه المنار به نقل از منابعی از مخالفان سوریه نوشت: مخالفان سوریه و رهبران نظامی آنها همزمان با بمباران هوایی از سوی کشورهای خارجی قصد ایجاد درگیری بزرگ در دمشق را کرده اند تا پایتخت را تصرف و به دنبال آن نظام بشار اسد را ساقط کنند.

این منابع گفتند: مخالفان سوریه تجهیزات نظامی زیادی را از منطقه القلمون دمشق و از شمال شوریه برای حمله به پایتخت آماده کرده اند و منتظر موشک ها و بمب های آمریکایی هستند تا راه را برای حمله آنها به دمشق باز کند.

مخالفان مسلح سوریه در این خیال به سر می برند که پایگاه های ارتش سوریه و جبهه های دفاعی آن در حومه دمشق در قاسیون و در مسیر درعا تا دمشق و به خصوص در نزدیک فرودگاه های نظامی خلخله و ثعله هدف بمباران آمریکا قرار گیرد تا کانال هایی برای نفوذ به پایتخت باز شود.

برخی مخالفان سوریه می گویند دولت اوباما به دنبال سرنگونی نظام بشار اسد است و در این ارتباط با رهبران گروه های مسلح در ترکیه در موضوع اهدافی که با هدف گرفتن آنها شهر دمشق سقوط می‌کند هماهنگی کرده است. مخالفان می گویند بمباران کاخ ریاست جمهوری و وزارتخانه های دفاع، کشور و خارجه نقش بزرگی در روحیه گرفتن مخالفان دارد.

یکی دیگر از منابع مخالف سوریه می گوید: ارتش سوریه در جریان حمله آمریکا و پس از آن اقدام به بمباران شدید مناطق اطراف دمشق خواهد کرد تا تحرکات مخالفان را دفع کند و مانع از حمله آنها به پایتخت شود.

یک مخالف دیگر نیز گفت: حمله آمریکا دسترسی مخالفان را به نیروی هوایی سوریه فراهم می‌کند در حالی که موشک های سوریه به خوبی مخفی هستند و سوریه به شیوه کار حزب الله موشک های خود را نگهداری و استفاده می‌کند و این امر انتظارها درباره توقف کار موشک‌های سوریه را کم می‌کند و قدرت راهبردی را همچنان در دست دولت سوریه نگاه می دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=1929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.