• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

امروز برای انتخاب نماینده مجلس در شوراهای آموزش و پرورش رأی‌گیری می‌شود

  • کد خبر : 4302
  • 07 مهر 1392 - 8:44
امروز برای انتخاب نماینده مجلس در شوراهای آموزش و پرورش رأی‌گیری می‌شود

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز برای انتخاب نمایندگان مجلس در شوراهای آموزش و پرورش از اعضای این کمیسیون، رأی‌گیری صورت می‌گیرد. عبدالرضا بزرگی‌نژاد، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری اظهار داشت: امروز یک‌شنبه برای انتخاب نمایندگان شوراهای آموزش […]

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امروز برای انتخاب نمایندگان مجلس در شوراهای آموزش و پرورش از اعضای این کمیسیون، رأی‌گیری صورت می‌گیرد.

عبدالرضا بزرگی‌نژاد، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری اظهار داشت: امروز یک‌شنبه برای انتخاب نمایندگان شوراهای آموزش و پرورش از اعضای این کمیسیون رأی‌گیری صورت می‌گیرد.

وی افزود: براساس قانون، انتخاب نمایندگان شوراها سالانه تعیین می‌‌شود، بنابراین برای شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری هر کدام دو نماینده و شورای آموزش و پرورش استثنایی یک نماینده از اعضای این کمیسیون باید در این شوراها حضور داشته باشند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: برای هیئت مرکزی گزینش آموزش و پرورش و شورای نظارت بر تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزش نهضت سوادآموزی هر کدام یک نماینده انتخاب می‌شود؛ یعنی جمعاً ۳ نماینده از مجلس که دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و یک نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس است تعیین می‌شود و پس از مشخص شدن این افراد، برای گرفتن رأی اعتماد از نمایندگان مجلس در صحن علنی نیز اسامی مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های امروز کمیسیون آموزش مجلس حضور معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش در مجلس است تا آقای رئیسی گزارش کاملی را در خصوص بودجه سال ۹۱ و ۹۲ که برای بازسازی و نوسازی مدارس هزینه‌ کرده است و فعالیت‌‌هایی که در این زمینه وجود داشته است را به این کمیسیون ارائه دهد.

بزرگی‌نژاد بیان داشت: روز دوشنبه نیز مسئولان آموزش و پرورش شامل معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش، معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور و معاون آموزش ابتدایی است در این کمیسیون حضور پیدا کرده و برنامه‌ها و گزارش‌های خود را اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده است آقای مهر محمدی رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان نیز با حضور در این کمیسیون برنامه‌های خود را اعلام کند.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: روز سه‌شنبه نیز رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در این کمیسیون در خصوص نحوه پذیرش دانشجو و تعداد جذب این افراد توضیحاتی را بیان می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=4302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.