• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

دوربین‌ها برای کدام سینماگران روشن شد؟

  • کد خبر : 5531
  • 26 مهر 1392 - 11:47
دوربین‌ها برای کدام سینماگران روشن شد؟

سینماگران چون کمال تبریزی،رضا میرکریمی،شهاب حسینی، کیومرث پوراحمد، بهروز افخمی ، مرضیه برومند و… طی چند ماه اخیرپشت‌دوربین‌ رفتند و برخی از آنها فیلم‌هایشان را به پایان رساندند و برخی هنوز مشغول به کار هستند. به گزارش نبض سحر، به نقل از ایسنا، در ادامه مروری خواهیم داشت به فیلم‌هایی که این روزها مراحل فیلمبرداری […]

سینماگران چون کمال تبریزی،رضا میرکریمی،شهاب حسینی، کیومرث پوراحمد، بهروز افخمی ، مرضیه برومند و… طی چند ماه اخیرپشت‌دوربین‌ رفتند و برخی از آنها فیلم‌هایشان را به پایان رساندند و برخی هنوز مشغول به کار هستند.

به گزارش نبض سحر، به نقل از ایسنا، در ادامه مروری خواهیم داشت به فیلم‌هایی که این روزها مراحل فیلمبرداری را پشت سرگذاشته‌اند یا می‌گذارند.

 

«طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی

 

فیلم کمدی «طبقه حساس» براساس طرحی از سیروس همتی است که فیلمنامه‌اش توسط پیمان قاسم‌خانی نوشته شده و داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند، اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود، متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است.

 

کمال تبریزی چند روز قبل فیلمبرداری این فیلم را با بازی بازیگرانی هم‌چون رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌ بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی و نیز حضور افتخاری آزاده صمدی به پایان رساند و احتمالا اولین نمایش فیلم در جشنواره فجر خواهد بود.

 

«امروز» به کارگردانی سید رضا میرکریمی

 

میرکریمی که قرار است از آذر ماه پیش تولید فیلم‌ دیگری با نام «شهید همت» را برای سال آینده شروع کند، طی دو روز اخیر فیلمبرداری فیلم جدیدش «امروز» را به پایان برد.

 

«امروز» براساسِ طرحی از رضا میرکریمی است و فیلم‌نامه‌ی آن را رضا میرکریمی و شادمهر راستین نوشته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:‌ «یونس راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار، در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.»

 

در این فیلم بازیگرانی از جمله پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی و… مقابل دوربین هومن بهمنش رفته‌اند.

 

«تمشک» به کارگردانی سامان سالور

 

«تمشک» از جمله فیلم‌هایی است که عوامل آن در حال تکمیل شدن هستند و تا یکی دو روز دیگر بازیگران فیلم در شمال کشور مقابل دوربین محمود کلاری می‌روند.

 

ساملن سالور جدیدترین فیلم خود را که مضمونی اجتماعی دارد، با حضور بازیگرانی هم چون نیکی کریمی، مهدی پاکدل، سمیرا حسن‌پور و شعله مرادی خواهد ساخت.

 

«ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی

 

اولین ساخته بازیگر سینمای ایران به گفته‌ تهیه‌کننده‌اش(امیر سمواتی)، در جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود. «ساکن طبقه وسط» به عنوان یک طنز فلسفی توسط محمد هادی کریمی نوشته شده و داستان آن درباره نویسنده‌ای است که در طبقه میانی ساختمانی سه طبقه ساکن می‌شود و اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.

 

شهای حسینی که خودش هم دراین فیلم بازی می‌کند، از شهریورماه فیلم خود را کلید زد و قرار است تا پایان مهرماه فیلمبرداری تمام شود که پس از آن اقدامات فنی برای نمایش «ساکن طبقه وسط» در جشنواره فیلم فجر آغاز شود.

 

در «ساکن طبقه وسط» بازیگرانی چون حسین یاری، فرهاد اصلانی، ساره بیات، هنگامه قاضیانی، طناز طباطبایی، آنا نعمتی، بابک حمیدیان، نیما رئیسی، فرید سمواتی و حسین محجوب حضور دارند.

 

«۵۰ قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد

 

این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی ۸ نجف اشرف در عملیات والفجر ۴ را نمایش می‌دهد. این فیلم داستان خاطرات یک رزمنده نجف آبادی است که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و ۱۷ روز تمام با پایی زخمی انتظار می‌کشد تا بالاخره به کمکش می آیند.

 

کیومرث پوراحمد ساخت این فیلم را به تازگی آغاز کرده است. بابک حمیدیان و طناز طباطبایی در «۵۰ قدم آخر» به ایفای نقش می‌پردازند. هم‌چنین واروژ کریم مسیحی، تدوین و فردین خلعتبری ساخت موسیقی آن را آغاز کرده‌اند.

 

«سایه روشن» به کارگردانی فرزاد موتمن

 

فرزاد موتمن پس از چهار سال، ۲۰ مهرماه جدیدترین فیلم خود را به تهیه کنندگی سید جامل ساداتیان کلید زد تا احتمالا شاهد حضور آن در جشنواره فجر باشیم.

 

در «سایه روشن» که یک درام عاشقانه است که شقایق فراهانی و محمدرضا فروتن بازی می‌کنند.

 

«آذر‌، شهدخت‌، پرویز‌ و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی

 

آخرین ساخته بهروز افخمی با نامی متفاوت برای جشنواره فجر آماده می‌شود. در این فیلم اجتماعی که فیلمبرداری‌اش از ۱۰ مهرماه در تهران آغاز شده است، گوهر خیراندیش، مهدی فخیم‌زاده، رامبد جوان و امیرعلی دانایی ایفای نقش می‌کنند. هم‌چنین مرجان شیرمحمدی که فیلمنامه این اثر را نوشته، در این فیلم به عنوان بازیگر هم حضور دارد.

 

«فرشته‌ها تنها پرواز می‌کنند» به کارگردانی علی عطشانی

 

علی عطشانی که چند ماه قبل «تلفن همراه رئیس جمهور» را روی پرده‌ سینما‌ها داشت این روزها در سکوت خبری مشغول فیلمبرداری جدیدترین فیلم خود است که البته شاید نام آن تغییر کند. تا کنون حضور بهرام رادان که به تازگی به ایران برگشته است،اعلام رسمی شده است.

 

 

«مردن به وقت شهریور» به کارگردانی هاتف علیمردانی

 

به گزارش ایسنا، این فیلم هم با بازی حمید فرخ نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی و … روزهای پایانی فیلمبرداری خود را سپری می‌کند و قرار است اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.

 

«مردن به وقت شهریور» داستان سینا است که فقط چند ماه فرصت دارد تا در کنکور قبول شود.

 

«کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی

 

سهیلی طبق گفته خودش این فیلم را با حال و هوایی نزدیک به «گشت ارشاد» می‌سازد و اگرچه برای اکران «گشت ارشاد» با مشکلاتی همراه شد، اما قصد ندارد فیلمش را با احتیاط بسازد.

 

«کلاشینکف» در حال حاضر در مرحله فیلمبرداری است و رضا عطاران و جواد عزتی تاکنون مقابل دوربین فرشاد محمدی رفته‌اند. هم‌چنین از پولاد کیمیایی، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پورعرب ، ساعد سهیلی و فرهاد اصلانی به عنوان دیگر بازیگران این فیلم یاد می‌شود.

 

تازه ترین فیلم سعید سهیلی در ژانر اجتماعی ساخته می‌شود و داستان مردی را روایت می‌کند که با یک کلاشینکف در خیابان حضور دارد.

 

«لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد

 

فیلمبرداری پرحاشیه‌ترین فیلم سال‌های اخیر سینمای ایران هنوز به پایان نرسیده و گروه سازنده منتظرند تا وضعیت پیست اتومبیلرانی مشخص شود؛ هرچند پس از اظهارات مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مبنی بر اینکه تا زمان مشخص شدن مالکیت فیلم، ریالی برای «لاله» پرداخت نخواهد شد، باید منتظر ماند تا ببینیم این فیلم به سرانجامی خواهد رسید یا خیر.

 

«شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند

 

و اما «مدرسه موش‌ها» ۲ به کارگردانی مرضیه برومند در حال ساخت است. این فیلم سینمایی احتمالا با توجه به خاطره‌انگیز بودن «موش‌ها»‌یش با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو خواهد شد.

 

فیلمبرداری این فیلم از ابتدای مهرماه طی مراسمی و با پیام سید محمد خاتمی آغاز شد و نویسندگی آن را هم فرهاد توحیدی برعهده دارد.

 

داستان جدید «شهر موش‌ها» پس ازگذشت ۳۰ سال روایت می‌شود و دکورهای آن در دو سوله ساخته شده که یکی از آن‌ها ۱۵۰۰ متر مساحت دارد.همچنین ساخت عروسک‌های این فیلم از سال ۹۱ آغاز شده و برای ۴۰ کاراکتر اصلی و ۶۰ کارکتر فرعی هم لباس دوخته خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=5531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.