• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

زاد روز مقام معظم رهبری ۲۹ فروردین است یا ۲۴ تیر ماه؟

  • کد خبر : 31428
  • 29 فروردین 1394 - 14:40
زاد روز مقام معظم رهبری ۲۹ فروردین است یا ۲۴ تیر ماه؟

با استناد به سخنان مقام معظم رهبری امروز ۲۹ فروردین را می توان گفت روز تولد ایشان  است. به گزارش نبض سحر،  پیام‌های تبریک زاد روز مقام معظّم رهبری(۲۹ فروردین) در گروه‌ها و شبکه های اجتماعی در حال نشر دادن می باشد. و عدّه‌ای هم با استناد به تصویر کارت ملّی ایشان، به بحث  پرداخته […]

با استناد به سخنان مقام معظم رهبری امروز ۲۹ فروردین را می توان گفت روز تولد ایشان  است.

به گزارش نبض سحر،  پیام‌های تبریک زاد روز مقام معظّم رهبری(۲۹ فروردین) در گروه‌ها و شبکه های اجتماعی در حال نشر دادن می باشد.

و عدّه‌ای هم با استناد به تصویر کارت ملّی ایشان، به بحث  پرداخته اند که زادروز ایشان در تیرماه است.

 n00417737-b

تولد مقام معظّم رهبری، ۲۹ فروردین است؛ ایشان بارها اشاره کرده‌اند که تاریخ ولادت قید‌شده در مدارک سجلّی ایشان اشتباه است!

اولین مطلب که نشان می دهد تاریخ تولد مقام معظم رهبری در فروردین ماه است سایت khamenei.ir   و سایت پایگاه اطلاع رسانی(leader.ir) ایشان نیز به این موضوع اشاره شده است:

“سید علی حسینی خامنه‌ای فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای، در فروردین‌ماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمری در مشهد مقدس چشم به جهان گشود.”

 

 دوم: روایتی از شرکت رهبر انقلاب در سرشماری عمومی نفوس و مسکن می باشد که مامور سرشماری تاریخ تولد مقام معظم رهبری را پرسیدند و ایشان جواب دادند: تیر ماه ۱۳۱۸. البته این در شناسنامه است. ظاهراً تاریخ صحیح، باید فروردین‌ماه باشد.»

scsccs

مطلب بعدی مقام معظم رهبری در گلایه در خصوص برپایی جشن تولد برای ایشان در چند کلمه خطاب به یکی از نزدیکان خویش نوشته بودند  «اولاً، مولود این حقیر در تیرماه نیست و ثانیاً، من و روز تولدم ارزش این محبت‌ها را نداریم و اینها موجب شرمندگی من است؛ در عین حال لازم است از همه آنها تشکر شود. … این کار غلط است، این تولد و امثال آن، هیچ جشنی ندارد. برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد، به هیچ وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسئول زیان‌های این کار هم می‌شناسم.»

Untitled

و سایت رجا نیوز هم در این خصوص تحقیق کرده است که در یکی از کتب منتشره از سوی انتشارات قدر ولایت، تاریخ قمری صحیح تولد رهبر حکیم انقلاب، ۲۸ صفر ۱۳۵۸ هجری قمری است و با پیگیری از مرکز تقویم موسسه فیزیک دانشگاه تهران تاریخ را با تقویم شمسی تطبیق داده و ثابت می شود که ایشان در  تاریخ چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۱۸ متولد گردیده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=31428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.