• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: ۱۰۰ درصد روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 31644
  • 01 اردیبهشت 1394 - 10:03
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: ۱۰۰ درصد روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ساخت ۲۲ خانه بهداشت در روستاها خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این مراکز ۱۰۰ درصد روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند. علیرضا بیگلری اظهار داشت: دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به خدمات سلامت از موضوعاتی است که در همه موارد مورد توجه مردم و […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ساخت ۲۲ خانه بهداشت در روستاها خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این مراکز ۱۰۰ درصد روستاهای استان زنجان تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند.

علیرضا بیگلری اظهار داشت: دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به خدمات سلامت از موضوعاتی است که در همه موارد مورد توجه مردم و مسئولان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت « عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت» است، تصریح کرد: پوشش بهداشتی روستاها از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: تأسیس ۲۲ خانه بهداشت در روستاهای فاقد مرکز بهداشتی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد هفت خانه بهداشت در بهمن سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: ۱۵ خانه بهداشت در رستاهای استان زنجان تا پایان اردیبهشت ماه امسال افتتاح می‌شوند که با اضافه شدن ۲۲ خانه بهداشت، ۱۰۰ درصد روستاها تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند.

بیگلری با ابراز خرسندی از روند اجرای خدمات بهداشتی در روستاها بیان کرد: بهداشت خانواده در روستاهای استان زنجان به شکلی مطلوب اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: با افزایش سطح دریافتی پزشکان در مناطق محروم درصد ماندگاری پزشکان در روستاها افزایش یافته و بسیاری از این مناطق از وجود پزشک برخوردار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد وضعیت روستاییان در تهیه داروها ابراز کرد: بسیاری از داروهای مورد نیاز در روستاها موجود است و با تجویز پزشک در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

۱۷۰ هزار حاشیه‌نشین تحت پوشش خدمات درمانی

وی با اشاره به اینکه دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی حق همه مردم است، گفت: وضعیت مناطق حاشیه شهرها و اقامتگاه‌های غیررسمی در حال بررسی است تا مراکز درمانی در این نواحی مستقر شوند.

بیگلری تصریح کرد: تا کنون در استان زنجان۱۷۰ هزار نفر در حاشیه شهرها، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مناطقی که دسترسی مطلوب به امکانات بهداشتی ندارند، شناسایی شدند که برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی ساماندهی می‌شوند.

وی ابراز کرد: استقرار مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت در اقامتگاه‌های غیررسمی استان زنجان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود تا ۱۷۰ هزار نفر در این مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: ایجاد پایگاه‌های سلامت و اجرای طرح پزشک خانواده پس از حاشیه شهرها، در شهرهای زیر ۲۰ هزار و ۵۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

افزایش تخت‌های بیمارستانی در سال ۹۴

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم سال ۹۴ افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی است که در همین راستا ۴۰۰ تخت برای بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان خریداری شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

بیگلری با اشاره به کمبود بیش از یک هزار تخت در بیمارستان‌های استان زنجان ابراز کرد: اضافه شدن تخت در سایر بیمارستان‌های استان نیز در دستور قرار دارد.

وی آزاد کردن تخت‌های اشغال شده در بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برای نگهداری بیماران صعب‌العلاج، خانه‌های آرامش ایجاد و در این مراکز از بیماران مراقبت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجانروند اجرای طرح تحول سلامت در این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مسئولان این دانشگاه با تمام قوا برای ادامه این طرح تلاش می‌کنند و نواقصاتی که در آن مشاهده شده برطرف می‌شود.

مجهز بودن همه شهرستان‌ها به مرکز دیالیز

وی در مورد امکانات بیمارستان‌ها تصریح کرد: همه شهرستان‌های استان زنجان که دارای بیمارستان هستند، به مرکز دیالیز مهجز شدند که یکی از این مراکز سال گذشته در ایجرود افتتاح شد.

بیگلری با اشاره به تجهیز دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان گفت: مسئولان با تمام توان در تلاش هستند تا کمبود‌های موجود را برطرف کنند.

وی با بیان کمک‌های خیران برای تجهیز بیمارستان‌ها ابراز کرد: تکمیل بخش آی‌سی‌یو بیمارستان ولیعصر (عج) با همت خیران پایان یافته و ۱۲ تخت آی‌سی‌یو با همه تجهیزات در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها بسیار پرهزینه است، عنوان کرد: باید مانند کشورهای دیگر بخش‌های آی‌سی‌یو ایجاد کرد که برای نگهداری بیماران هزینه پایین‌تری دارند.

افتتاح کلینیک سلامت بانوان در زنجان

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در سال ۹۳ افتتاح کلینیک سلامت بانوان بود که این مرکز در راستای تسهیل مراجعه بانوان در مراکز ترک اعتیاد برای درمان و کمک‌رسانی به منظور بازتوانی این قشر مهم جامعه است.

بیگلری ابراز کرد: افتتاح کلینیک دندانپزشکی یکی از ابتکارات استان زنجان است که سال گذشته برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم در شهرستان ابهر افتتاح شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سه پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته بخش جدید بیمارستان بوعلی در شهرستان خرمدره نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=31644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.