• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان: سفیر کرواسی در ایران به استان زنجان سفر می‌کند

  • کد خبر : 34931
  • 28 خرداد 1394 - 10:55
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان: سفیر کرواسی در ایران به استان زنجان سفر می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بر افزایش تبادلات اتاق با کشورهای خارجی تاکید کرد و گفت: ۳۰ خرداد ماه سفیر کرواسی به زنجان سفر می‌کند. به گزارش نبض سحر به نقل از تسنیم  غلامحسین جمیلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت ۵۰ سفیر کشور خارجی به زنجان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و […]

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بر افزایش تبادلات اتاق با کشورهای خارجی تاکید کرد و گفت: ۳۰ خرداد ماه سفیر کرواسی به زنجان سفر می‌کند.

به گزارش نبض سحر به نقل از تسنیم  غلامحسین جمیلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دعوت ۵۰ سفیر کشور خارجی به زنجان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اظهار داشت: از این تعداد تا به امروز ۱۴ تا ۱۵ سفیر دعوت اتاق بازرگانی را پذیرفته و برای حضور در استان زنجان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون سفرای کشورهای بلاروس، بنگلادش، چین و جمهوری چک در استان زنجان حضور یافته‌اند، تصریح کرد: کشورهایی که برای حضور در استان زنجان اعلام آمادگی کرده‌اند شامل سفرای اتریش، سوئیس، افغانستان، تایلند، ترکیه، ارمنستان، نیجریه، اروگوئه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان بر افزایش تبادلات اتاق با کشورهای خارجی تاکید کرد و افزود: ۳۰ خرداد ماه سفیر کرواسی به زنجان سفر می‌کند.

وی ابراز کرد: امسال بنا داریم تا با برنامه‌های منسجم تری در رونق و توسعه اقتصادی استان زنجان موثرتر از قبل عمل کنیم.

جمیلی در مورد برنامه‌های حضور سفیر کرواسی در زنجان خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، صنعتی، تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری، معرفی محصولات تولیدی دارای قابلیت صادراتی استان زنجان به سفیر کرواسی از جمله موارد مهم در نظر گرفته شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در ایران به منظور معرفی ظرفیت‌های زنجان به عنوان استانی که حدود ۳ ساعت با پایتخت فاصله دارد، تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانی استان زنجان از تمامی فرصت‌های پیش رو برای ارتقای وضعیت اقتصادی استان زنجان استفاده می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان زنجان خاطرنشان کرد: ایجاد ارزش افزوده از جمله اهداف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه بنده به هیچ وجه با خام فروشی مخالف نیستم، عنوان کرد: اگر در استان زنجان ارزش افزوده برای کالاهای خام ایجاد شود، به منزله آن است که در شتاب اقتصادی گام موثری برداشته‌ایم.

جمیلی با اشاره به اقدامات ضعیف انجام شده در حوزه کانی‌های غیرفلزی و سنگ‌های تزئینی نظیر گرانیت، تراورتن و سایر اظهار داشت: این معادن به دلیل عدم کشش و یا عدم بازار به معادن متروکه استان زنجان تبدیل شده‌اند.

وی ابراز کرد: متاسفانه باید بپذیریم که به این معادن در مقایسه با معادن بزرگ توجه قابل توجهی نداشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان بر لزوم افزایش سرمایه‌گذاری‌ در تمامی بخش‌ها تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان به دنبال فرصت‌های تجاری با هدف ایجاد پایگاه‌های سرمایه گذاری در کشورهای هدف است.

وی با بیان اینکه امیدواریم پس از تحریم شاهد توسعه و تدوام همه جانبه اقتصادی در سطح کشور و استان باشیم، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به طور قطع به دنبال تشکیل کمیته« بهره‌برداری از ظرفیت‌های بعد از تحریم» در زنجان است.

جمیلی با اشاره به تاثیرات و نتایج مثبت تشکیل این کمیته افزود: تشکیل این کمیته سبب افزایش مراودات تجاری استان زنجان با بازارهای خارجی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=34931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.