• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

شبکه های ماهواره ای ایجاد کننده نگرش منفی در جوانان به ازدواج شده است

  • کد خبر : 36969
  • 07 مرداد 1394 - 13:50
شبکه های ماهواره ای ایجاد کننده نگرش منفی در جوانان به ازدواج شده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم مختلف موجب ایجاد نگرش منفی جوانان به زندگی مشترک و زناشوئی شده است. حجت الاسلام مردانی در گفت و گو با نبض سحر گفت:  ازدواج در دین مبین اسلام از جایگاه های ویژه ای برخوردار است و امر ازدواج […]

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره گفت: شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم مختلف موجب ایجاد نگرش منفی جوانان به زندگی مشترک و زناشوئی شده است.

حجت الاسلام مردانی در گفت و گو با نبض سحر گفت:  ازدواج در دین مبین اسلام از جایگاه های ویژه ای برخوردار است و امر ازدواج مایه آرامش زن ومرد و مایه کمال و اتمام شخصیت آنهاست.

وی گفت: ازدواج باید دارای مجموعه ای از اهداف انسانی و مقدّس باشد که در سایل آن به همه نیازهای انسان جواب داده شود و مسیر زندگی به طرز صحیح طی شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره مهمترین عامل برای بی میلی برخی از جوانان به امر ازدواج را  تبلیغات منفی که توسط شبکه های ماهواره ای انجام می شود دانست.

مردانی با اشاره به این مطلب که شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم مختلف موجب ایجاد نگرش منفی جوانان به زندگی مشترک و زناشوئی شده است افزود: در اثر همین گرایش جوانان به این فرهنگ غلط غربی، زندگی مجردی و بی‌میل شدن به ازدواج در جامعه رشد می‌یابد.

وی گفت: خانواده ها و مسئولین با فراهم کردن زمینه های ازوداج ، جوانان را به این سنت الهی ترغیب کنند، خانواده با فراهم کردن مقدمات ازدواج اعم از مادی و معنوی و مسئولین با فراهم کردن زمینه شغل می توانند جوانان را حمایت کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=36969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با سلام و تشکر

    البته شبکه های ماهواره ای که بنیان خانواده را هدف گرفته اند کم نیستند و در بی میلی جوانان به ازدواج و همچنین فروپاشی نظام خانواده تاثیر دارند و فرهنگ تهاجمی غربی و البته منفی غربی (چون فرهنگ مثبت غربی نیز وجود دارد) را به خانواده ها و مردم القا می کنند و این هم به این دلیل است که مردم دوست دارند به آن شبکه ها نگاه کنند تا جنبه های مثبت!!!. به نظر بنده فعالیت های مثبتی در این خصوص می توان انجام داد. می بینیم که در ماه رمضان و یا ماه محرم کمتر با عوامل منحط برخورد می کنیم و اکثر مردم مواظب رفتار و حرکات خود هستند. این نشان دهنده این موضوع است که دستورات مذهبی علاوه بر اجر اخروی، اجر دنیوی نیز دارند که آن سبب نشاط مثبت و الهی در جامعه می شود. در چنین جامعه ای اصولا نباید نگران مسائل بود. اما شبکه های منحط ماهواره ای نمی گذارند جامعه به این سمت پیش برود.
    به نظر بنده برای شرایط حاضر بهترین کاری که می توان برای نسل جوان داد تشویق جوانان و خانواده ها به ارزش های مذهبی است. یکی از این ارزش ها نماز خواندن است که هم اجر معنوی دارد و هم اجر دنیوی و می توان جامعه را با آن مصون نگاه داشت. تشویق مردم به نماز خواندن و عشق به همنوع بسیار مفید است. اما نمی دانم چگونه، چون شرایط با قبل تفاوت دارد و متاسفانه عوامل داخلی در این خصوص نقش خوبی بازی نکرده اند.
    مورد دیگر تشویق به دروغ نگفتن حتی به صورت مصلحتی است.

    البته در خصوص ازدواج جوانان شرایط بد اقتصادی کشور و اشتغال جوانان بسیار تاثیر دارد که سهم عظیمی از مشکل ازدواج جوانان ناشی از این مورد است. بنابراین جوان بیکار به دود و دم و شبکه های منفی ماهواره ای و … روی می آورد و دنبال ازدواج نمی رود.

  2. دهه ی اول زندگی ام در رژیم گذشته بود و خوب یادمه همسایه مون درطبقه دوم منزلش صذای رادیو را هنگام مناجات افطار بلند می کرد و ما از شنیدن آن نغمه ها ملکوتی کسب فیض می کردیم و آن صدا هنوز هم در گوشمان نجوا می کند و لذت خودش را دارد .
    در ان روزگار سعی بر ان بود که مردم از اسلام دور باشند و تمام سعی رسانه ها هم همان بود ولی از میان آن حکومت ، مردی آمد که جانی دوباره به اسلام بخشید ولی نامردان روزگار سد راهش شدند و با تحمیل جنگ و تحریم و هزاران درد موانع بی شماری برایش تهیه دیدند . جنگ تام شد و یک رنگی ها به خاطره ها پیوست و هزار رنگی ها فرا رسید و همانی که همه چیزش را حواله جبهه و جهاد می کرد کانال عوض کرد و وارد مسائلی شد که خود و مردمش را و آن همه مردی و مردانگی را در کیسه کرد و بجای ان که بفکر فرهنگ آینده سازان مملکتش کند مشغول دنیای خودش شد و حاصل ان شد این. البته در این عده ای هم ناخواسته برای گذران زندگیشان سه شیفته دویدند و از خانواده و فرهنگو آینده غافل ماندند .
    دوسه سال آینده اکثریت فرهنگیان که پرورش یافته دهه لول انقلابند ، به درجه بازنشستگی نایل خواهند شد و من امیدی به جوانان این دهه های اخیر ندارم که بتوانند نسلی همانند نسل خمینی ( ره ) بسازنند اگر شما امید دارید به بنده نیز این امید را برسانید .
    بنده شدیدا با ولنگاری فرهنگی که در شهرم یواش یواش به یک معضل تبدیل شده و متاسفانه چند نفر آدم نمای بزدل در وسیله نقلیه ی خود مردم را هیچ حساب کرده اند و دم به دقیقه موسیقی مبتذل با صدای انکر ش پخش می کنند نمی دانم پول بنزینش را از کجا می اورند ناراحتم و ازاینکه شهرم در مقایسه با دیگر شهر رها شده فرهنگی است از فردای این جوانان نا امیدم .

  3. البته امید هست اما کم سو است. به نظر بنده از فرهنگ ایرانی و اسلامی اجداد خود فاصله گرفته ایم و این به ضرر جامعه است و گندش در خواهد آمد.
    هزار رنگی ها ضربه خود را زده است، انشالله ترمیم صورت گیرد!!!.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.