• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

چرا آب استخر های ریو سبز شد؟

  • کد خبر : 51202
  • 21 مرداد 1395 - 14:21
چرا آب استخر های ریو سبز شد؟

پس از آن‌که آب یکی از استخرهای مسابقه‌های ریو ۲۰۱۶ سبز رنگ شد، در حالی که هنوز پاسخ درستی درباره چرایی این قضیه در دست نبود، استخر دوم هم رو به سبزی گذاشت.

به گزارش نبض سحر وبه نقل از ورزش سه، پس از آن‌که آب یکی از استخرهای مسابقه‌های ریو ۲۰۱۶ سبز رنگ شد، در حالی که هنوز پاسخ صحیحی درباره چرایی این قضیه در دست نبود، استخر دوم هم رو به سبزی گذاشت. مسئولان برگزاری مسابقه‌ها در دو روز گذشته بارها اعلام کرده‌اند که آب استخرها آزمایش شده است و برای سلامت ورزشکاران ضرری نخواهد داشت.
این در حالی بود که به گفته ماریو آندرادا، یکی از سخنگوهای مسئولان برگزاری، قرار بود تا دیروز آب استخر سبز رنگ تعویض شود که به جای این اتّفاق دومین استخر هم سبز رنگ شد؛ امّا چرا؟

 

پس از پیگیری‌های خبرنگاران و به ویژه در پاسخ به نشریه لس‌آنجلس‌تایمز، فدراسیون جهانی شنا بیانیه‌ای صادر کرد و اطمینان داد که دلیل رنگ سبز استخرها وجود نوعی جلبک نیست:
–  فینا اطمینان می‌دهد که تغییر رنگ غیرطبیعی که در استخرهای ریو پدیدار شده است، به خاطر تمام شدن برخی از مواد شیمیایی مورد نیاز برای تصفیه آب بوده. در نتیجه این اتّفاق سطح pH از حدّ معمول خارج شده و باعث تغییر رنگ آب شده است.
کمیته پزشکی-ورزشی فینا با بررسی‌های لازم روی کیفیت آب استخرها به این نتیجه رسیده است که هیچ خطری برای سلامتی ورزشکاران وجود ندارد و دلیلی برای تحت تاثیر قرار گرفتن رقابت‌ها نیست.
باور می‌کنید؟ به همین سادگی؛ در رقابتی مثل المپیک، مواد مورد نیاز برای تصفیه آب تمام شده است! با این وجود امّآ مقامات همچنان بر این که آب برای سلامت ورزشکاران مضر نیست اصرار دارند.
«ما در طول شب آب هر دو استخر را دست‌خوش تغییراتی کردیم و امیدواریمبه سرعت رو به آبی شدن بگذارند. البتّه که مسئولان کیفیت آب در طول روز هم باید آزمایش‌های فشرده‌تری انجام دهند.» آندرادا این صحبت‌ها را به نیویورک‌تایمز گفت: «ما احتمالا درباره اثر حجم شرکت‌کنندگان بر کیفیت آب دچار اشتباه شدیم؛ تعداد زیاد شرکت‌کنندگان و کسانی که به آب زدند، pH آب را بسیار پایین آورده. مسئولان کیفیت آب استخرها باید بیش از پیش تلاش کنند.»

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=51202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.