• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

۳۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان زنجان تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 51698
  • 01 شهریور 1395 - 21:03

رئیس علوم پزشکی زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت گفت: ۳۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت با یک هزار میلیارد ریال در استان زنجان تکمیل می‌شود.

علیرضا بیگلری شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پزشک اظهار داشت: از شهریورماه سال گذشته تاکنون قدم‌های موثری برای توسعه سلامت استان برداشته شده و پروژه‌های بزرگی در راستای برنامه‌های طرح تحول سلامت اجرا شده است.

وی به اجرای ۳۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت با بیش از یک هزار میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها در استان زنجان نسبت به سایر نقاط کشور با پیشرفت فیزیکی رضایت‌بخش در حال تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به یکی از موفقیت‌های این دانشگاه ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ابتدای سال ۹۴ به عنوان یکی از ۱۰ قطب دانشگاههای کشور انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در بین این دانشگاهها به عنوان یکی از ۱۰ قطب و دبیرخانه انتخاب شد که مسئولیتهایی از جمله طراحی سوالات و سایر موارد را برعهده دارد و این موضوع سبب ارتقای همه معاونتهای این دانشگاه شده است.

بیگلری عنوان کرد: این دانشگاه توانسته در بسیاری از رشته‌های پزشکی توانایی خود را در سطح کشور به اثبات برساند اما هنوز ارائه خدمات آن در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی با شرایط ایده‌آل فاصله دارد.

پرویزقزلباش معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این آیین در مورد پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت و درمان به احداث دو پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: تکمیل بخش سوختگی مرکز آموزشی و درمانی آیت‌الله موسوی از مهم‌ترین پروژه‌های این دانشگاه است.

وی با اشاره به احداث اورژانس جدید مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی بیان کرد: ساختمان الحاقی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی در زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود که شامل آزمایشگاه مرجع، کلینیکهای ویژه و بخش اعصاب و روان است.

معان درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گسترش و بهینه‌سازی فضای اورژانس بیمارستانهای امدادی ابهر، آیت‌الله موسوی و ولی‌عصر(عج)، گسترش و بهینه‌سازی فضاهای بلوک زایمانی در هشت بیمارستان دانشگاهی را از دیگر پروژه‌های عمرانی این نهاد عنوان کرد.

وی تعداد دستگاه‌های دیالیز در استان زنجان را ۷۵ دستگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد بیماران دیالیز استان ۳۳۰ نفر است و با رایزنی‌های انجام شده با کارشناس بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، پنج دستگاه دیالیز به شکل رایگان در بیمارستانهای خرمدره و ابهر نصب می‌شود.

قزلباش به ارائه خدمات رایگان بستری و شیمی‌درمان به بیماران سرطانی در بیمارستانهای استان زنجان و تخفیف ۱۳ میلیارد ریالی در این بخش اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴، ۲۰ بیمار مرگ مغزی شناسایی و رضایت ۱۴ مورد از خانواده‌های آنها برای اهدای عضو جلب شد که ۵۰ ارگان به بیماران نیازمند اهدا شد.

جمعی از پزشکان نمونه استان زنجان در این آیین مورد تجلیل مسئولان حوزه سلامت قرار گرفتند.

انتهای پیام/تسنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=51698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.