• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

رونمایی از پنج دستاورد رزمی و دفاعی

  • کد خبر : 58761
  • 18 بهمن 1395 - 12:45
رونمایی از پنج دستاورد رزمی و دفاعی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در روز هفتم ایام الله دهه مبارک فجر ، از پنج دستاورد رزمی و دفاعی رونمایی کرد.

به گزارش نبض سحر، در این مراسم از پنج دستاورد شامل راکت هدایت شونده فجر پنج، سامانه سلاح دوش پرتاب میثاق سه ، نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری به همراه مهمات پیشرفته، سلاح انفرادی کالیبر ۵/۵۶ و ۱۰/۴۵ ، مصاف و سلاح کمری ملی رونمایی شد.
رونمایی از دستاوردهای رزمی و دفاعیدر این مراسم وزیر دفاع با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: وزارت دفاع در راستای پشتیبانی از نیروهای مسلح در حوزه رزم زمینی و پدافند هوایی با طراحی و ساخت و راه اندازی خط تولید این سامانه ها گام بلند دیگری در تامین نیازمندیهای نیروهای مسلح برداشت.
سردار دهقان افزود: سلاح های که امروز رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد ضمن افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح در حوزه رزم انفرادی و پدافند هوایی تحرک عملیاتی آنها را به نحو چشمگیری افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه همه مراحل طراحی، ساخت و تولید انبوه این سامانه در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع انجام گرفته است، گفت: امروز تنوع تولید محصولات دفاعی در این سازمان منحصر به فرد است.
وزیر دفاع با اشاره به رشد ۶۹ درصدی کل تولیدات نظامی وزارت دفاع در سه سال اخیر گفت: در این دوره زمانی بیش از ۱۱۵ نوع سامانه و اقلام جدید دفاعی طراحی، تولید و بهره برداری شده است.
سردار دهقان گفت: با اولویت بندی طرح های تحقیق و توسعه با رویکرد توسعه فناوری های مورد نیاز در سال های اخیر در مجموع ۲۱۶ طرح تحقق یافته است.
وزیر دفاع افزود: این دستاوردهای مهم دفاعی در سایه تدابیر و فرامین حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و با وجود تحریم های همه جانبه دشمنان در حوزه دفاعی شکل گرفته است.
انتهای پیام/
منبع:صداوسیما
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=58761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.