• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

آخرین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری/ ثبت‌نام حاجی بابایی در انتخابات

  • کد خبر : 61186
  • 26 فروردین 1396 - 9:27
آخرین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری/ ثبت‌نام حاجی بابایی در انتخابات

پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه ( ۲۶ فروردین ماه) آغاز شد.

مستقر در ستاد انتخابات کشور، پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز شنبه ( ۲۶ فروردین ماه) آغاز شد.

طبق اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تا پایان چهار روز ثبت نام نیز تعداد ۱۰۴۸ داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعد ظهر در محل ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد.

بر اساس جدول زمابندی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور نیز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین ماه آغاز شده و امروز ۲۶ فروردین آخرین روز نام نویسی از داوطلبان است.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱_ از رجال مذهبی، سیاسی.

۲_ ایرانی‌الاصل.

۳_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

۴_ مدیر و مدبر.

۵_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

۶_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین به گفته مسئولان ستاد انتخابات کشور واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به طور همزمان برگزار خواهد شد.

*در این گزارش که لحظه به لحظه در حال بروز رسانی می باشد، تمامی رویدادهای خبری و حاشیه ای پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمده که در ادامه می خوانید:

ساعت ۸-۹:

ثبت‌نام وزیر کشاورزی دولت دهم

* خلیلیان وزیر جهادکشاورزی دولت دهم در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد. خلیلیان پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که ثبت‌نام کنم. وی درباره ردصلاحیتش، گفت: باید نتایج را بپذیریم. نامزدهای انتخاباتی باید مراعات آنچه که لازمه شخصیت یک رئیس‌جمهور هست را عمل کنند.

* عوض حیدرپور نماینده سابق تهران در مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.  حیدرپور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید مقید به قانون باشند و هر چه قانون حکم کرد باید تکمین کنند. رعایت اخلاق و رعایت شئونات اخلاقی از سوی نامزدها یک ضرورت است. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده مستقل وارد عرصه انتخابات شده ام.

ساعت ۹-۱۰:

ثبت‌نام حاجی بابایی در انتخابات

* حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم لحظاتی قبل برای ثبتنام در انتخابات وارد وزارت کشور شد.حاجی بابایی پیش از این در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب توانسته بود در جمع ۵ کاندیدای اصلی قرار بگیرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در کشور با معضل نا کار آمدی و عدم توجه به مردم مواجه هستیم از این رو با شعار دولت کار آمد و مردمی وارد عرصه انتخابات شده ام.

ثبت‌نام کاندیدای بدون برنامه در انتخابات

* دقایقی پیش یکی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که رئیس جمهور شوم از کابینه فعلی فقط آقایان ظریف و هاشمی را نگه می دارم. وی افزود: فعلا برای اداره کشور برنامه خاصی ندارم.
* کاندیدای دیگری نیز پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه شعار خاصی برای خود انتخاب نکرده است، گفت: همینجوری آمدم رییس جمهور شوم.وی همچنین گفت: حتی یک وزیر دولت فعلی را هم در کابینه ام نگه نخواهد داشت.

در حال بروز رسانی…

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=61186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.