• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

انقلابی گری به معنای درشت حرف زدن نیست/ عکس‌العمل ما مقابله به مثل با هرگونه تحریم خواهد بود

  • کد خبر : 61727
  • 12 اردیبهشت 1396 - 8:31
انقلابی گری به معنای درشت حرف زدن نیست/ عکس‌العمل ما مقابله به مثل با هرگونه تحریم خواهد بود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اساس انتخاب وزرا دانش، سابقه و تجربه کافی است و اگر این معیارها را هر یک از وزرا داشته باشند وزیر خواهند بود.

انقلابی گری به معنای درشت حرف زدن نیست/ عکس‌العمل ما مقابله به مثل با هرگونه تحریم خواهد بود

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه خبر در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا لیست وزرای خود را از هم اکنون اعلام می کنید اظهار داشت: معمول نیست که اسامی وزرا مطرح شود چرا که وزرا باید به مجلس تقدیم شوند و آنها باید در این زمینه رای بدهند.
وی با اشاره به اینکه اساس برنامه های ما برمبنای شایسته سالاری است عنوان داشت: بحث جناح و تفکر سیاسی خاص مطرح نیست و افرادی که دارای دانش و تجربه کافی و سابقه باشند وزیر خواهند بود.
روحانی در پاسخ به این سوال که چه قدر از جوانان در کابینه خود استفاده خواهید کرد گفت: ما باید به جوانان در کل کشور میدان بدهیم و کابینه مجموعا ۳۰ نفر است که اصل شایستگی و توانمندی فرد مد نظر است و حتما با توجه به شرایط جدید کابینه تغییر خواهد کرد.
 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در سازمان های اداری طرحی داریم که براساس آن سن مدیریتی را به میزان ۵ سال کم کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه قدر آشنایی در انتخاب افراد کابینه برای شما مهم است گفت: این موضوع خیلی مطرح نیست و افرادی که سابقه کاری را در گذشته داشته باشند و در مسئولیت های قبلی مشارکت داشته باشند می تواند یکی از امتیازات انتخاب باشند اما دوست بودن نمی تواند معیاری برای انتخاب افراد کابینه باشد.
روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه معیار شما برای تعامل با سایر قوا چیست گفت: اساس و معیار برای تعامل بین قوا قانون اساسی است و قانون اساسی وظایف هر قوه ای را مشخص کرده و معیار باید قانون باشد. برای مثال در موضوع هسته ای تعامل با قوا موثر بود و ما در مسائل مهم با روسای قوا مشورت کردیم و بنابراین تعامل بین قوا بسیار اهمیت دارد.
 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مسائل مهم سیاسی و امنیتی در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری هایی می شود که روسای دو قوه دیگر هم حضور دارند گفت: این هماهنگی بین قوا مهم است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اگر در تعامل با قوه قضاییه یا مقننه با مشکل مواجه شوید آن را بین مردم مطرح می کنید یا خیر عنوان داشت: تجربه دولت یازدهم نشان داده که تعامل ما در دولت چگونه بوده است.
روحانی افزود: در دولت یازدهم وزیری بوده که سه تا چهار مرتبه آن را به مجلس بردیم تا رای بیاورد اما این وزیر رای نیاورده و ما هم گفتیم که این حق مجلس است که سوال کند و هیچ گاه برای سوال و استیضاح مجلس گله و شکایتی نبوده است.
 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ساز و کار تعامل با قوا تاکید کرد: ما معمولا هر سال چند جلسه با روسای قوا داشتیم و مباحثی که مطرح شده و تصمیم گیری هایی را اتخاذ کردیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چقدر به ترویج روحیه انقلابی و انقلابی گری معتقدید گفت: امثال بنده که از ابتدای انقلاب مسئولیت داشتم مردم می توانند قضاوت کنند که اساس و پایه انقلابی گری انقلاب اسلامی است و همه به نظام اسلامی معتقدیم.
روحانی تصریح کرد: ما باید برای مردم درست فکر کنیم و درست برنامه ریزی و عمل نماییم.
 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلابی بودن یعنی درست اندیشیدن برای استقلال و آزادی کشور است گفت: هر کس که به اخلاق و اصول مبانی که مردم برپایه آن انقلاب کردند یعنی مبارزه با فساد، آزادی بیان و معنویت معتقد باشد انقلابی است.
وی با اشاره به شاخص های انقلابی بودن گفت: انقلابی گری به معنای درشت حرف زدن نیست.
روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه ساز و کار پای بندی عملی به اهداف انقلاب چیست عنوان داشت: رئیس جمهور باید در چارچوب قانون حرکت کند و در مسیر انقلاب باشد و مواردی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند را مد نظر بگیرد و براساس خرد جمعی و خواست مردم حرکت کند.
روحانی با بیان اینکه در دولت یازدهم نمایندگان همه جناحهای مختلف حضور دارند،گفت : هنگام رای گیری درباره موضوعی در دولت  برای اینکه به اندازه کافی رای بیاورد معمولا دستم را بلند نمی کنم و نمی خواهم که سخن یا رای من در رای وزرا اثری بگذارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من فکر می کنم دولت یازدهم تجربه بسیار بزرگی را بر جای گذاشت و آن انتقاد بیش از حد مخالفین و منتقدین در جامعه بود.

روحانی با بیان اینکه حتی خود رسانه ملی ما بیشتر منتقد دولت یازدهم بود تا حامی آن اضافه کرد: دولت اصل انتقاد سازنده را لازم می داند و این را جز وظایف خود می داند که انتقاد سازنده را گوش کند.

وی تاکید کرد: ما همیشه با تخریب مخالف بودیم . تخریب می تواند کار و حرکت دولت را کند  و شرعا و قانونا هم این کار مجاز نیست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که شما به سهم خودتان قول می دهید که تحت هیچ شرایطی وارد حاشیه ها نشوید،گفت: لازم نیست من قول بدهم مردم می توانند بر مبنای عملکرد دولت یازدهم قضاوت کنند.

روحانی یاد آور شد: عملکرد ما در این دولت بدین گونه بود که توانستیم در برابر سخنان مخالفین و حرفهای دیگران صبر و تحمل کنیم و هیچ وقت دنبال حاشیه نباشیم. به همین دلیل هم در اکثر مواقع دولت و رئیس جمهوربه بسیاری از اظهارات پاسخ ندادند،خیلی حرفها و تخریب ها برای حاشیه سازی و منحرف کردن از مسیر درست ما است .ما مسیری که در سیاست خارجی، سیاست داخلی،اقتصاد  وسایر امور داشتیم را ادامه دادیم.دولت هیچ وقت حاشیه سازی نداشته و به حاشیه سازی ها هم معمولا توجه نکرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که طبق قانون رئیس جمهور و مسئولان موظف هستند قبل و پس از مسئولیت میزان دارایی خود را اعلام کنند آیا شما و وزرایتان در کابینه این کار را خواهید کرد، اظهار داشت: حتما باید اینکار انجام شود و این موضوع براساس قانون اساسی ما است.اگر موردی پیش بیاید و وزیر و معاونی بخواهد اموال خودش را قبل از مسئولیت به دقت اعلام نکند این قوه قضاییه است که موظف است آن وزیر یا مسئول را بخواهد و تحت سوال قرار دهد.

روحانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که از نامزدها خواسته بودند برای پیشرفت کشور نگاهشان به خارج از مرزها نباشد؛ اظهار داشت:مقام معظم رهبری نکته مهمی را  در بیاناتشان فرمودند،ملت بزرگ ایران و همه مسئولین باید توجهشان به توانمندیهای داخلی خود کشور باشد. نگاه به بیرون میتواند موجب ضعف قدرت ملی ما و طمع دشمن شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: زمانی که ما صرفا به صادرات نفت و واردات متکی شدیم دشمن طمع کرد و آنها رامورد تحریم قرار داد.اقتصاد مقاومتی همین برای همین موضوع است.اقتصادما باید درونزا و برون نگر باشد.

روحانی با بیان اینکه جمله ای را چندین بار تکرار کرده ام و آن این است که این دولت نگاهش اول به آسمان و لطف و رحمت خداوند است ثانیا به ملتش است و هیچگاه به خارجی ها نخواهد بود تاکید کرد: ما با دنیا تعامل می کنیم اما در عین حال امید و اتکای ما باید به داخل  وملتمان است.

وی افزود: در بسیاری زمینه ها در مسیر خودکفایی حرکت می کنیم. امروز در گندم و گازوییل خود کفا هستیم، به زودی هم در بنزین خود کفا خواهیم شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز صادر کننده فولاد در اروپا هستیم ،افزود: ما اکنون در همه زمینه ها در مسیرخودکفایی حرکت می کنیم.

روحانی در پاسخ به این سوال که اولویت سیاست خارجی شما چه خواهد بود عنوان کرد: در سیاست خارجی اساس بحث ما تعامل سازنده و موثر با جهان خواهد بود و در میان کشورها، همسایگان و کشورهای اسلامی دارای اولویت هستند، همسایگان به خاطرامنیت ملی،منافع اقتصادی و به دلیل اینکه در شرایط نا امنی منطقه ای هستیم تلاش میکنیم روابط سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی نزدیکی داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دنیای اسلام هم شریک فرهنگی ما است و دارای تفکر واحدی هستیم. بعد از همسایگان و دنیای اسلام با همه کشورهای آسیا، اروپا ، آمریکای جنوبی و همه آنهایی که با ما خصم نداشته باشند کار خواهیم کرد. اساس برای ما منافع و مصالح ملی است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درادامه اظهارات خود با بیان اینکه مسئله امنیت در سیاست داخلی  و خارجی مسئله مهمی است گفت: مسئله آزادی نیز مسئله مهمی است، مسئله آزادی و فعالیت احزاب در سیاست داخلی اهمیت دارد. ما باید به مذاهب و اقوام مختلف نیز احترام بگذاریم و آنها باید بر مبنای شایسته سالاری در فعالیتهای سیاسی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت برای اولین بار در دولت یازدهم به عنوان سفیر و معاون و مشاور وزیر انتخاب شدند،افزود :بسیار مهم است که اقوام مختلف بتوانند از شرایط و امکانات یکسان بهره مند شوند.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مردم مثل همیشه در صحنه باشند به ویژه در صحنه انتخابات که صحنه بسیار مهم سیاسی برای کشور است و ۲۹ اردیبهشت حماسه دیگری را بیافرینند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=61727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.