• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
31

حضرت زهرا(س) با شهادتش، بالاترین درجه ولایتمداری را از خود نشان داد

  • کد خبر : 77650
  • 29 دی 1399 - 8:17
حضرت زهرا(س) با شهادتش، بالاترین درجه ولایتمداری را از خود نشان داد

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: ارتباط کنترل‌شده بین مَحرم و نامحرم در الگوی خانواده‌داری و سیره حضرت زهرا(س) ضامن بقا، دوام و حیات جامعه است. حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وقتی از حضرت زهرا(س) سوال می‌شود که بهترین الگوی رفتاری برای زن چیست؟ ایشان می‌فرمایند: بهترین الگوی رفتاری این است […]

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: ارتباط کنترل‌شده بین مَحرم و نامحرم در الگوی خانواده‌داری و سیره حضرت زهرا(س) ضامن بقا، دوام و حیات جامعه است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وقتی از حضرت زهرا(س) سوال می‌شود که بهترین الگوی رفتاری برای زن چیست؟ ایشان می‌فرمایند: بهترین الگوی رفتاری این است که مردان و و زنان نامحرم به صورت غیرضروری با یکدیگر ارتباط نداشته باشند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به خاطر دفاع از ولایت با نهایت درجه پوشش، سخنرانی می‌کند، خاطرنشان کرد: این سخنرانی به جهت ضرورت موضوع بوده و در آنجایی که ضرورت نباشد، زن در نگاه حضرت زهرا(س) مسئول خانواده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تقسیم کار پیامبر اکرم(ص) در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) افزود: پیامبر(ص) فرمودند: کارهای بیرون از خانه را علی(ع) و کارهای داخل خانه را زهرا(س انجام دهد.

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه البته حضرت علی(ع) در کارهای منزل نیز به حضرت زهرا(س) کمک می‌کرد، گفت: وقتی تقسیم کار انجام شد، حضرت زهرا(س) فرمودند خدا را شکر که پدرم، سنگینی ارتباط با نامحرم را از من گرفت و مسئولیت کارهای خانه را به من سپرد.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که در خانواده در بیان الگو و سیره حضرت زهرا(س) جایگاه بنیادین دارد، اظهار داشت: همچنان که جامعه‌شناسان امروز نیز به این رسیده‌اند که خانواده، مهمترین جزء، نهاد و عنصر اجتماعی است که جامعه اطراف و پیرامون آن شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به عزاداری‌ها، گریه‌ها، سوگواری‌ها و بی‌تابی‌های متعدد حضرت علی(ع) بعد از شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: این بی‌تابی‌ها به این دلیل بود که حضرت زهرا(س) خانواده را به کانون گرمی تبدیل کرده بود که مرد بزرگی مانند علی(ع) در فراغ و شهادت ایشان بی‌تابی می‌کرد.

*‌ مسائل خانوادگی از مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم شخصیتی حضرت زهرا(س) به مسائل خانوادگی برمی‌گردد، گفت: اگر چه مسائل سیاسی و اجتماعی نیز از ابعاد شخصیتی ایشان است اما آن چیزی که خانواده نیز به لحاظ سیاسی و اجتماعی، مرهون و وامدارش است، بحث حکومت در جامعه است.

وی اظهار داشت: یعنی اگر در جامعه‌ای حاکمیت دینی و الهی نداشته باشیم این جامعه، قادر به حضور پررنگ در ابعاد تربیتی و اجتماعی نخواهد بود لذا حضرت زهرا(س) از نوع حاکمیت جامعه، دفاع می‌کند و جامعه‌ای که اعتقادات اسلامی دارد این حاکمیت، اسلامی و ولایی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به بصیرت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: بصیرت ایشان به اندازه‌ای است که به تعبیر بعضی از علما، جامعه در آن زمان به‌گونه‌ای خالی از بابصیرت‌ها شده بود که حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن در جامعه، مدافع ولایت می‌شود یعنی زن در برهه‌ای از تاریخ، جایگاهی پیدا می‌کند که تنها مدافع علی(ع) و ولایت می‌شود.

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه این‌ها نشان می‌دهد که حضرت زهرا(س) در خانواده نیز همین روش تربیتی را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد دینی شود اگر اگر حکومتش، حکومت دینی نباشد، خانواده‌اش هم دینی نخواهد بود لذا حضرت زهرا(س) تا آخرین حدی که می‌تواند از ولایت، دفاع کرده و جانش را هم در این مسیر، فدا می‌کند و بالاترین درجه ولایتمداری را از خود نشان می‌دهد.

*‌ زهرا(س) الگوی تمام‌عیار بشریت است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف، الگوی مردان و زنان است، گفت: در این زمینه، حدیث‌های مختلفی وجود دارد.

وی اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند که ما حجت خدا بر مردم و فاطمه(س) حجت خدا بر ما است یعنی حضرت زهرا(س) حجت خدا بر حجت خدا است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه امام زمان(عج) می‌فرمایند مادرم فاطمه زهرا(س) و دختر رسول خدا(ص) برای من، الگو است، خاطرنشان کرد: یعنی امام معصوم، یک زن معصومه را الگوی خود می‌داند و این نشان از جایگاه والای حضرت زهرا(س) است.

وی تصریح کرد: در نتیجه حضرت زهرا(س) الگوی تمام‌عیار جهانی و فرازمانی برای تمام بشریت از ابتدا تا انتها است.

*‌ چرا زهرا(س) امام یا پیامبر نشدند؟

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به‌رغم تمام این جایگاه‌ها که الگوی امام معصوم هستند، امام یا پیامبر نیستند، گفت: دلیل این امر، جایگاه مهم خانواده است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند اگر حضرت زهرا(س) زن نبود، یکی از پیامبران اولوالعزم بود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) جایگاه امام یا پیامبر شدن را دارد اما جایگاه خانواده نیز باید حفظ شود تا بتواند فرزندانی مانند امام حسن و حسین(ع) و حضرت زینب و کلثوم(س) را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) یا حضرت زینب(س) در روز عاشورا از دین ولایت، دفاع می‌کنند به این دلیل است که در دامن زن و مادری به نام حضرت زهرا(س) پرورش یافته‌اند.// آ

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=77650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.