• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

تسهیلات ارزان قیمت برای خرید کودشیمیایی به کشاورزان زنجانی ارائه می‌شود

  • کد خبر : 78319
  • 10 اسفند 1399 - 10:10
تسهیلات ارزان قیمت برای خرید کودشیمیایی به کشاورزان زنجانی ارائه می‌شود
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان از ارائه وام ارزان قیمت برای کشاورزان به منظور خرید کودشیمیایی گفت: 100 میلیارد تومان تسهیلات برای این منظور برای کشاورزان در نظر گرفته شده و این وام‌ها در قالب کشاورز کارت برای کشاورزان ارائه می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه وامی که در قالب کشاورز کارت برای کشاورزان ارائه می‌شود تنها برای خرید کودشیمیایی است اظهار کرد: این موضوع نیز به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت کود فسفاته انجام شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان در زنجان به منظور خرید کودشیمیایی در نظر گرفته شده که تا به امروز از این میزان ۲۷ میلیارد تومان برای کشاورزان ارائه شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه کشاورزان بعد از اخذ تسهیلات از عاملین فروش کود و سموم کشاورزان می‌توانند با استفاده از کشاورز کارت خود نسبت به خرید کودشیمیایی اقدام کنند بیان کرد: با این اقدامات انجام شده مشکل خاصی برای خرید کودشیمیایی برای کشاورزان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر امسال نزولات آسمانی مناسب باشد میزان تولید گندم نیز به میزان سال گذشته خواهد بود افزود: از کشاورزان درخواست داریم برای اینکه برداشت عملکرد مزارع گندم‌شان خوب باشد حتما در استفاده از کود و سم از کارشناسان جهادکشاورزی مشاوره بگیرند.

تاراسی عنوان کرد: متاسفانه این روال در بین کشاورزان در استان زنجان وجود ندارد که از کارشناسان در کشت مشاوره بگیرند در حالی که استفاده از مشاوره کارشناسان در میزان تولید و جلوگیری از خشارت های احتمالی بسیار تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: در حین مبارزه با آفات اگر کشاورزان با کارشناسان مشاوره دریافت کنند استفاده از کودشیمیایی و سموم به موقع انجام می‌شود و مزارع‌شان نیز خسارت کمتری می‌بیند و همچنین در مصرف کود و سم نیز هدر رفت کمتری خواهند داشت./

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.