• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
12

از تامین میوه شب عید تا توزیع روغن در زنجان

  • کد خبر : 78324
  • 11 اسفند 1399 - 6:20
از تامین میوه شب عید تا توزیع روغن در زنجان
جلسه تنظیم بازار استان زنجان با بررسی تهیه و توزیع میوه، مرغ و روغن نباتی برگزار شد.

فتح‌الله حقیقی یکشنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: در آستانه نوروز مدیران نظارت ویژه‌ای بر بازار داشته باشند که موجب رضایت شهروندان شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید استان زنجان به لحاظ فرآورده‌های خام دامی تامین شو‌د، عنوان کرد: نباید بخشی به لحاظ تامین این فرآورده‌ها سهم بیشتری نسبت به بخش دیگری داشته باشد.

وی از حفظ قیمت‌ها در بدترین شرایط خبر داد و افزود: باید همه نیازهای استان به لحاظ فرآورده‌های خامی تامین شود سپس مازاد بر مصرف به سایر استان‌ها ارسال شود.

حقیقی با بیان اینکه نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار شود تا تقاضا باشد، افزود: چنانچه قیمت‌های مصوب میوه شب عید با بازار تفاوتی نداشت با مسؤولیت خود نرخ آن باید کمتر از قیمت بازار به مردم استان عرضه شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه از مسؤولان انتظار داریم در توزیع اقلام اساسی همه مناطق کم برخوردار در مرکز استان و همه شهرستان به طور ویژه مد نظر و ‌مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: نظارت بر بازار و اصناف ویژه سامان داده و‌ میدانی شود.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۶۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ تن روغن نباتی در انبار موجود است که باید با مدیریت توزیع شود، تصریح کرد: این قلم کالای اساسی نباید به سایر استان‌ها ارسال شود چرا که گرفتن مواد خام روغن بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به تعهد برای تامین مواد خام روغن نباتی جهان تاکید کرد:‌ هر زمانی که با کمبود مواجه شدند شخصاً ورود پیدا کرده تا ادامه تولید به سهولت و‌ بدون مشکل انجام شود.

حقیقی با اشاره به اینکه نانوایی‌هایی که نیاز به آرد دارند نباید احساس کمبود کنند، عنوان کرد: واحدهایی که مازاد دارند نباید سهمیه خود را خارج از نانوایی عرضه کنند که این موضوع نیز نیازمند نظارت ویژه است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید به سیلوها نظارت ویژه شود، گفت: باید نظارت بر سیلوها با جدیت و قدرت بیشتری انجام شود.

تشدید نظارت بر بازار در آستانه نوروز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تشدید نظارت‌ها از ۱۵ بهمن ماه با محوریت فرمانداران آغاز شده است، اظهار کرد: چهار نفر از نمایندگان دستگاه‌های دخیل در امر نظارت، کمیته‌هایی در هر شهرستان تشکیل و آغاز به فعالیت کرده‌اند.

محمدرضا آبی‌پور با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها در ۱۵ فروردین‌ماه پایان می‌یابد، اضافه کرد: از ۱۵ بهمن‌ماه تاکنون یک هزار و ۳۹۷ بازرسی انجام شده که ۳۷۴ مورد آن از واحدهای نانوایی، ۹۴۹ مورد از واحدهای توزیعی و ۲۸ مورد آن از انبار بوده است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها در مجموع منجر به ۴۶ تشکیل شده است.

آبی پور با بیان اینکه تاکنون ۱۴۱ جلسه با ۷۲۵ مصوبه تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: شهرستان ماهنشان با ۳۱ جلسه در صدر قرار دارد و پس از آن بیشترین جلسات در شهرستان ایجرود برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه روغن‌نباتی با جزئیات کامل در همه فروشگاه‌ها در حال توزیع است، گفت: این توزیع به دلیل نظارت بالایی که بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ انجام می‌شود و از مباشران خواسته شده اجازه ندهند تا کمبود روغن در بازار احساس شود.

وی با اشاره به نظارت با کالاهایی که به آن ارز دولتی تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: علاوه‌بر این کالاها، ۲۵ قلم کالا تحت نظارت دولتی بوده و مابقی نظارت‌ها بر اساس قانون صنفی بر اساس شکایت مشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خرید میوه شب عید در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط پیش آمده و محدودیت‌هایی که برای دید و بازدید نوروزی در نظر گرفته شده، میوه تنظیم بازار کمتری نسبت به سالیان قبل خریداری شده است، افزود: امسال ۴۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال خریداری شده است.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه همه سیب‌ها از اشنویه آذربایجان غربی به استان منتقل شده است، عنوان کرد: بخشی از پرتقال‌های خریداری شده از تنکابن مازندران به استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه روغن مایع خوراکی زنجان از دیگر استان‌‌ها تامین می‌شود، ادامه داد: در داخل استان نیز شرکت روغن نباتی جهان تولیدات روغن خود را در داخل استان توزیع می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۰۰ تن روغن نباتی در خط تولید و انبار شرکت روغن نباتی جهان وجود دارد، تصریح کرد: این روغن‌ها به مرور توسط اتحادیه خواروبار فروشان در سراسر استان توزیع می‌شود.

رئیس اتاق اصناف زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال‌های گذشته ۵۰ غرفه عرضه میوه شب عید در زنجان مستقر می‌شد، اظهار کرد: مقرر شده امسال برای پیشگیری از ایجاد صف، واحدهای صنفی دارای پروانه هم بتوانند درخواست توزیع میوه کنند.

سید محمود موسوی با اشاره به اینکه زمان آغاز توزیع میوه تنظیم بازار بسیار مهم است تا مهم مردم بتوانند خرید خود را انجام دهند، تاکید کرد: باید کاری کرد تا مانند سال قبل در تعطیلات نوروزی برای جلوگیری از فساد، میوه به دیگر استان‌ها ارسال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز اظهار کرد: زنجان در کشور تنها استانی است که قیمت مرغ تنظیم بازار در آن رعایت شده است.

جواد تاراسی با اشاره به اینکه پیش‌بینی تولید مرغ برای مصرف مردم در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی برای تامین نیاز در عید، ماه رمضان و انتخابات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه جوجه‌ریزی از کاهش منفی ۱۸ به منفی ۴ رسیده است، عنوان کرد: در مورد نهاده‌های دامی نیز در استان مشکلی وجود ندارد.

تاراسی با اشاره به اینکه تخم مرغ در زنجان کمتر از نیاز است، افزود: ۱۸ تن تولید تخم مرغ در زنجان انجام می‌شود که نیاز استان بیش از ۴۰ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز گرفته شده تا واحدهای تخمگذاری در زنجان احداث شود، ادامه داد: البته در زمینه تخم مرغ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید گوشت قرمز و مرغ منجمد مشکلی نداریم، تصریح کرد: تولید در این زمینه در زنجان بیش از نیاز استان است

مدیر کل غله استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ذخیره سازی گندم در زنجان اظهار کرد: تا دو ماه پس از چینش ذخیره گندم در سیلوها موجود است.

ایزدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار تن برنج هندی در زنجان توزیع شده است، گفت: ۱۰ هزار تن شکر نیز در این ایام توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی در پایان سال در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در این زمینه ۴۰۰ تن برنج هندی و ۴۰۰ تن برنج تایلندی و ۷۹۰ تن شکر خانوار توزیع می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78324

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. الان به کی کمک کردن ؟؟ اینا ک همه خودشونن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.