• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11

انتقاد تند از قالیباف: اینجا مجلس است نه پادگان نظامی /در مجلس یک حزب تشکیل داده اید و کسی هم نمی تواند حرف بزند

  • کد خبر : 78337
  • 12 اسفند 1399 - 10:33

مهر نوشت: رئیس مجلس در واکنش به انتقاد نمایندگان از هجمه نماینده بافق به رئیس مجلس گفت: اجازه دهید حرف مخالف هم شنیده شود و بنده درباره محتوای صحبت های این نماینده حرفی نمی‌زنم. محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان مخالف یکی […]

انتقاد تند از قالیباف: اینجا مجلس است نه پادگان نظامی /در مجلس یک حزب تشکیل داده اید و کسی هم نمی تواند حرف بزند

مهر نوشت: رئیس مجلس در واکنش به انتقاد نمایندگان از هجمه نماینده بافق به رئیس مجلس گفت: اجازه دهید حرف مخالف هم شنیده شود و بنده درباره محتوای صحبت های این نماینده حرفی نمی‌زنم.

محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به عنوان مخالف یکی از پیشنهادات بودجه ای نمایندگان قصد صحبت داشت و در ابتدا گفت: بنده می خواهم تذکری را مطرح کنم.

محمدباقر قالیباف خطاب به وی گفت: این موضوع تبدیل به رویه ای شده است که نمایندگان در ابتدای صحبت های خود تذکری را هم مطرح می کنند و بهتر است صرفاً مطالب خود درباره موضوع را مطرح کنید.

صباغیان در واکنش به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف! بگذارید حرفم را بزنم. در حال حاضر یک رویه ای ایجاد شده است که پیشنهاد دهندگان به بودجه باید در جایگاه هیات رئیسه حاضر شوند و با معاونت قوانین هماهنگ باشند تا بتوانند اظهارات خود را در صحن مجلس مطرح کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر متاسفانه شاهدیم چند پیشنهاد نمایندگان از سیستم حذف شده که باید بگویم این رویه به هیچ وجه درست نیست و ما قبلاً هم بودجه بررسی کرده ایم و نباید این روال ادامه یابد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی خطاب به قالیباف گفت: اینجا مجلس است و پادگان نظامی نیست. شما هم نماینده مجلس هستید و نماینده برتر نیستید و تقاضای ما از شما این است که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس عمل کنید.

صباغیان ادامه داد: آقای قالیباف! شما در مجلس یک حزب تشکیل داده اید و کسی هم نمی تواند در مجلس حرف بزند، باید اجازه دهید ما صحبت کنیم؛ شما فقط مجری مجلس شورای اسلامی هستید.

این اظهارات نماینده مردم بافق و مهریز با واکنش تعدادی از نمایندگان رو به رو شد و نمایندگان دور صندلی صباغیان جمع شدند و به صحبت های او علیه رئیس مجلس شورای اسلامی اعتراض کردند.

قالیباف: اجازه دهید حرف مخالف شنیده شود

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: از همه نمایندگان می خواهم اجازه دهند صباغیان صحبت هایش را مطرح کند. البته اشکالاتی در صحبت های وی وجود داشت که خود نمایندگان به آن عکس العمل نشان دادند اما درخواست بنده این است که اجازه دهید حرف مخالف هم شنیده شود.

انتقاد تند از قالیباف: اینجا مجلس است نه پادگان نظامی /در مجلس یک حزب تشکیل داده اید و کسی هم نمی تواند حرف بزند

وی خطاب به صباغیان گفت: شما باید قانون را رعایت کنید و قرار بر این بود که صرفاً مخالفت خود را با پیشنهاد یکی از نمایندگان مطرح کنید اما تذکر خود را طرح کردید که این مساله برخلاف آیین نامه داخلی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده درباره محتویات صحبت های این نماینده چون خطاب به خودم بود، حرفی نمی زنم و همچنین تذکر بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی نمی دهم.

سلیمی: هیات رئیسه انتقادات را با جان و دل می پذیرد

همچنین در ادامه جلسه، علیرضا سلیمی اظهار داشت: مجلس چشم و گوش مردم است و در مجلس یازدهم آزادترین اظهارات مطرح می‌شود و تریبون مجلس برای همه باز است.

وی بیان کرد: مجلس یازدهم، آزادترین مجلس در نظام جمهوری اسلامی بوده است و همه می‌دانیم از زمانی که این مجلس آغاز شده برخی به دنبال هجمه وارد کردن به مجلس هستند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از زمان آغاز مجلس خبرسازی‌های جعلی و دروغین علیه مجلس آغاز شده اما هیئت رئیسه مجلس همیشه با جان و دل انتقادات را می‌پذیرد و تقاضای بنده از نمایندگان آن است که حرف های خلاف واقع مطرح نکنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.