• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

۹۰ درصد گرفتاری‌های کشور مربوط به سیستم بانکی است

  • کد خبر : 78340
  • 12 اسفند 1399 - 10:36

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: عمده مشکلات اقتصادی جامعه به سیستم بانکی برمی‌گردد.

 

به گزارش موج رسا; حجت‌الله عبدالملکی امروز در نشست آموزشی و هم اندیشی با گروه‌های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)استان زنجان، اظهارداشت:  در یک مقطعی از اقتصاد در کشور قرار داریم که اگر نهادهایی همچون سپاه و بسیج کاری نکنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مشکلات اقتصادی بر شانه مردم سنگینی می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس یک نظرسنجی ۵۰ درصد مردم دخلشان با خرجشان نمی‌خواند و ۳۰ درصد مردم دخل و خرجشان مساوی و ۲۰ درصد از مردم نیز پس انداز محدودی دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر کارهای سپاه و بسیج و کمیته امداد نباشد، مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نباید خودمان را درگیر حواشی کنیم، گفت: ما انقلاب اقتصادی نکردیم چرا که از حدود ۲۰۰ سال قبل ایران جولانگاه بیگانگان بوده و بدترین دوران آن به ۲۵ سال آخر دوران ستمشاهی برمی‌گردد که آمریکا رسما به ایران مسلط شد.

عبدالمکی بیان داشت: ایران مهمترین مستعمره آمریکا می‌شود و در ۲۵ سال آمریکایی‌های تازه به دوران رسیده سه ماموریت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را به شاه واگذار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بعد سیاسی محمدرضا شاه ژاندارم منطقه می‌شود تا نظامات سیاسی را به بردگی آمربکا درآورد، افزود: اسلام زدایی از کل منطقه ماموریت دیگر آمریکا برای محمدرضا شاه بود تا تمدن اسلامی شکل نگیرد که صدا و سیمای ایران مهمترین ماموریت را برعهده می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بعد اقتصادی گله‌ای از گاوهای شیرده را محمدرضا شاه در منطقه برای آمریکا تدارک می‌بیند که ایران باطری تغذیه اقتصادی آمریکا می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: مستشاران اقتصادی تئوری را به ایران ارائه و نظام اقتصادی ایران را ۲۵ سال در اختیار آمریکا قرار دادند که عدم تولید و خام فروشی از سیاست‌های اقتصادی آمریکا در ایران بود.

عبدالملکی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد اقتصاد آمریکا به صورت مستقیم و ۵۰ درصد به صورت غیر مستقیم به نفت بستگی دارد، در حالی که ۴۰ درصد نفت و گاز جهان در منطقه خاورمیانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکا از منابع ایران کوتاه شد، افزود: مصیبت‌های اقتصادی موجب شده تا همچنان درگیر مشکلات باشیم چرا که هنوز اقتصاد آمریکایی را دنبال می‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد بدبختی جامعه ناشی از سیستم بانکی است چرا که به سرعت پول خلق می‌کند که به ضرر مردم است.//ن

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.