• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

برخی از مراکز آموزشی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند

  • کد خبر : 33773
  • 07 خرداد 1394 - 9:34
برخی از مراکز آموزشی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند

مجید بیگی استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی از مراکز آموزش عالی با ایجاد بینش اقتصادی، مراکز آموزشی را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کرده اند. مجید بیگی در گفتگو با نبض سحر در خصوص علت افت علمی کشور گفت: سیاست گزاری کلان نظام آموزشی یکی از راهکارهای توسعه و رشد فرهنگی افراد جامعه در […]

مجید بیگی استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی از مراکز آموزش عالی با ایجاد بینش اقتصادی، مراکز آموزشی را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کرده اند.

مجید بیگی در گفتگو با نبض سحر در خصوص علت افت علمی کشور گفت: سیاست گزاری کلان نظام آموزشی یکی از راهکارهای توسعه و رشد فرهنگی افراد جامعه در کشور با کسب تحصیلات عالی است که مراکز آموزش عالی ظرفیت و حجم زیادی از متقاضیان را در بربگیرند.

وی در ادامه گفت: استراتژی برخی از دولت ها برای حل مشکل و معضل بیکاری طولانی کردن نظام آموزشی می باشد لذا با بالابردن حجم وظرفیت مراکز آموزش عالی در پی پیاده سازی این برنامه بودند تا با سوق دادن جوانان جویای کار به ادامه تحصیل قسمتی از نرخ بیکاری را کاهش دهند.

بیگی اذعان داشت: برخی از مراکز آموزش عالی با ایجاد بینش اقتصادی، مراکز آموزشی را به بنگاه های اقتصادی تبدیل کرده اند که وجود استاد و دانشجو را در چارچوب معادلات اقتصادی بررسی می نمایند.

این استاد دانشگاه گفت: این سه عامل با تضاعد هم دیگر موجب آن شده است مراکز آموزش عالی تغییر ماهیت داده و در راستای اهدافی غیر از اهداف آموزشی و علمی حرکت کنند. از طرفی همین امر اقتضاء نموده است که برخی از مراکز آموزش عالی هم در ورودی و هم خروجی با تساهل علمی و آموزشی با دانشجو رفتار نمایند.

وی تصریح کرد: روشن است این امر لازم می آورد تعداد کثیری از افراد با گواهی نامه پایان تحصیلات در جامه وجود داشته باشند که صرف وجود آنها  فقط موجب ضربه روحی و روانی به آن مرکز و دانشجو  وارد می آورد که امکان و انتظارتولید علم و رشد آن ار آنها می رود و سبب می گردد که چنین افرادی نیز تنها در اندیشه اخذ گواهینامه غور کنند و از طرفی بدیهی است بر اساس اصل”مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد” اساتید در چنین جو رفتاری می توانند به غیر انجام وظایف آموزشی و پژوهشی هر انتظار دیگری از دانشجو داشته باشند ، طبیعی است با این رویکرد رشد علمی وآموزشی سرنوشتی جز تنزل نداشته باشد.

بیگی در پایان گفت: قطعا انتظار اساتید از دولت این است که با تغییر این فضا به دنبال حل این مشکلاتی که منجر به کاهش روز افزون رشد علمی می شود برآید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=33773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام آقای بیگی خواهشا دیدگاه خودتونو درست جلوه ندید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.