• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

انقلاب ایران دیگر از بین رفتنی نیست/امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است انقلاب ایران دیگر از بین رفتنی نیست/امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است

  • کد خبر : 2059
  • 10 شهریور 1392 - 14:35
انقلاب ایران دیگر از بین رفتنی نیست/امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است انقلاب ایران دیگر از بین رفتنی نیست/امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انقلاب ما دیگر از بین رفتنی نیست، گفت: امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است و برای رسیدن به این انگیزه به سرهای بریده‌ای فکر کنید که مظلومانه در خط مقدم حزب‌الله بریده می‌شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان مدرس حوزه […]

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه انقلاب ما دیگر از بین رفتنی نیست، گفت: امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است و برای رسیدن به این انگیزه به سرهای بریده‌ای فکر کنید که مظلومانه در خط مقدم حزب‌الله بریده می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان مدرس حوزه و دانشگاه صبح امروز در چهاردهمین نشست سالانه اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: مسائل تکوینی برای عموم مردم جامعه در نظر گرفته شده، اما تقدیر خداوند به طور خاص برای بندگانش مقدر می‌شود و به این ترتیب انسانها در اجرای امر خدا چندان هم آزاد نیستند و اوامر تشریحی و تکوینی‌اند که همه جوامع را دربرمی‌گیرد.

پناهیان ادامه داد: اینها در مسائل سیاسی و اجتماعی جوامع وجود دارد و بدون در نظر گرفتن آنها نمی‌توان برای مسائل اجتماعی و سیاسی یک جامعه برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: حضرت امام(ره) و رهبری در مدیریت کلان جامعه توجه ویژه‌ای به هر دو عوامل تکوینی و تشریعی دارند و همین عامل بود که امام(ره) را در برقراری انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی موفق کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر شخص و جریان سیاسی که در انقلاب دچار اشتباه و ریزش شده‌است، مهمترین دلیل اشتباهش در نظر نگرفتن اوامر تکوینی و تشریعی خداوند بوده است، تشریح کرد: بعضی از سیاسیون به واسطه در نظر گرفتن همین اوامر با تصمیمات غلط و خلاف امر در مسیری قرار گرفتند که دچار رکود و خطا شده‌اند.

پناهیان با بیان اینکه مقدرات انسان همواره دست خداست و باید در محاسبات ضروری و فردی زندگی مباحث اوامر تکوینی و تشریعی را نیز در نظر گرفت، اظهارداشت: بعد از رحلت امام(ره) یکی از روحانیونی که چندان دیدگاه الهی نداشت، در دادگاهی به واسطه اشتباهی که صورت داده بود، ناگهان شعارهایی را در زمینه عدم حمایت ازمردم فلسطین و لبنان مطرح کرد و کم‌کم شعارهای موافق سخنان وی در فضای دانشگاه‌ها و جامعه زمزمه شد و نزدیک بود شعار مرگ بر آمریکا تبدیل به شعار دورد بر آمریکا شود. در آن زمان ما به این فکر می‌کردیم که مقابله با این تفکر بسیار سخت است، اما پس از مدتی انتفاضه مردم فلسطین وارد فاز جدیدی شد و سیل جدیدی از جنایات اسرائیل در فلسطین آغاز شد که دیگر فکر نمی‌کنم این شخص حتی در جلسات خصوصی نیز در این زمینه حرفی بزند چه برسد در بین مردم و در مقابل رسانه‌ها این مسئله را بیان کند.

این مدرس دانشگاه در همین زمینه افزود: شرایط تقدیری الهی باعث شد حرف آن فرد به قدری سنگین شود که کسی امروز دیگر آن را مطرح نکند.

پناهیان اضافه کرد: زمانی در جامعه ما طرفداران جامعه مدنی و لیبرالیسم فرهنگی مفاهیم غربی را با افتخار عنوان می‌کردند و مفاهیم دینی را در برابر آن تحقیر می‌کردند، اما با جنایات موجود در آمریکا و حاکمیت سیاسی موجود در آمریکا امروز دیگر کسی با آن صراحت از آن مفاهیم و دموکراسی غربی و آمریکایی دفاع نمی‌کند، زیرا اوضاع جهان تغییر کرده، والا انسانها همان انسانها هستند، اما تقدیر الهی و به وجود آمدن برخی از عوامل باعث شده است مسائل موجود تغییر کند.

پناهیان افزود: زمانی اگر می‌خواستیم با دشمن سازش کنیم از حزب‌الله می‌‌خواستیم کمی کوتاه بیاید، اما امروز اگر می‌خواهیم سازش کنیم باید به حزب‌الله بگوییم اجازه دهید تروریست‌های سوری بیایند به زنان شما تجاوز کنند و کودکانتان را بکشند و سرهای جوانانتان را چهار دست و پا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هیچ‌کس چنین مسئله‌ای را عنوان نمی‌کند و حاضر است عزت‌مندانه دفاع کند و شرایط مانند گذشته نیست که امکان آن درجه از سازش وجود داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: برخی در آغاز شروع مشکلات سوریه عمق فاجعه‌ای که دشمن در سوریه شروع کرده بود را نمی‌دیدند و عنوان می‌کردند نباید از سوریه حمایت کنیم.

پناهیان با بیان اینکه آینده شرایط و اوضاع جهان به نفع خط امام، منویات ایشان وخط رهبری و رهنمودهای ایشان است، گفت: در شرایط جدید ما دیگر دل‌نگرانی‌های خاصی را نداریم و در برابر جریان‌های سیاسی که احیانا بخواهند خطا کنند با طمانینه بیشتری رفتار خواهیم کرد و نگرانی ما نسبت به قبل کاهش می‌‌یابد.

وی ادامه داد: امروز وظیفه ما قدرتمندتر کردن مسیرمان در راه حق است و برای رسیدن به این انگیزه به سرهای بریده‌ای فکر کنید که مظلومانه در خط مقدم حزب‌الله بریده می‌شود.

پناهیان با بیان اینکه انقلاب ما دیگر از بین رفتنی نیست، گفت: ما باید شبانه تلاش کنیم تا اوضاع جامعه را بهبود ببخشیم و هیبت انقلاب اسلامی را صد برابر کنیم.

وی با مخاطب قرار داد دانشجویان گفت: امروز شما با امکاناتی که دارید مظلومیت مردم سوریه را در جامعه دانشگاهی منعکس کنید و آن را در برابر همه دانشجویان چه سنی و چه شیعه و چه زن و چه مرد و چه انقلابی و غیرانقلابی نشان دهید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تحقیق کنید و ببینید چه چیزی در مصاحبه آقای منتظری در آن سال‌ها وجود داشت که امام که معروف به سعه‌صدر بودند و در مقابل رفتارهای غلط بنی‌صدر واکنش نشان نمی‌دادند، آرزوی مرگ کردند و این حرف آن زمان چقدر برای امام سنگین بود که آن زمان امام برای اینکه زشتی آن را به جامعه نشان دهند آرزوی مرگ می‌کنند و این در حالی است که آن حرف امروز حرف سخیفی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه راه حق امروز به خوبی روشن است گفت: کم‌کاری‌های ما امروز مهمترین مشکل ماست. زیرا با رصد سخنان رئیس جمهور آمریکا و سایر مسئولان آن کشور به این نیتجه می‌رسیم که آنها عروسک‌های دروغگو خیمه شب بازی هستند که نمی‌توان آنها را یک عنصر سیاسی دید.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در طول انقلاب ما اتفاقاتی رخ داده است که می‌توانیم از آنها برای رشد استفاده کنیم گفت: اگر ما در این زمینه ضربه بخوریم به دلیل عدم استفاده ما از حقایق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=2059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.