• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
10

وقوع ۳۴ تصادف زنجیره‌ای و برجای ماندن ۲۰۹ مصدوم در شهریورماه امسال

  • کد خبر : 3151
  • 22 شهریور 1392 - 9:27
وقوع ۳۴ تصادف زنجیره‌ای و برجای ماندن ۲۰۹ مصدوم در شهریورماه امسال

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اعلام کرد: ۳۴ تصادف زنجیره‌ای با برخورد بیش از ۳ اتومبیل از ابتدای شهریورماه سال جاری بیش از ۲۰۹ مصدوم بر جای گذاشته است. به گزارش خبرگزاری فارس، ۳۴ تصادف زنجیره‌ای ( با برخورد بیش از ۳ اتومبیل ) طی بیست روز گذشته رخ داده که منجر به اعزام ۸۱ […]

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اعلام کرد: ۳۴ تصادف زنجیره‌ای با برخورد بیش از ۳ اتومبیل از ابتدای شهریورماه سال جاری بیش از ۲۰۹ مصدوم بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۳۴ تصادف زنجیره‌ای ( با برخورد بیش از ۳ اتومبیل ) طی بیست روز گذشته رخ داده که منجر به اعزام ۸۱ آمبولانس و بیش از ۱۶۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شده است.

نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۲۰۹ نفر را جهت دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کرد.

متوسط زمان رسیدن آمبولانس برای این نوع حوادث ترافیکی ۸.۸ دقیقه بوده است و از مهمترین علل تصادفات زنجیره‌ای می‌توان به سرعت بالا، عدم رعایت فاصله ایمنی با خودروی جلویی، عدم تمرکز در حین رانندگی اشاره کرد.

فاصله ایمن خودرو با خودروی جلویی باید حداقل دو ثانیه و در شرایط بارانی چهار ثانیه باشد که می توان با در نظر گرفتن یک جسم ثابت در کنار جاده مانند سایه یک درخت فاصله خود را را به ثانیه محاسبه کرد. برای اندازه‌گیری دو ثانیه می‌توان از شمارش یک‌هزار و یک، یک‌هزار و دو استفاده کرد.

بعبارت دیگر خودرویی که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند باید حداقل ۵۵.۵ متر با ماشین جلویی فاصله داشته باشد. در شرایط پارک یا ترافیک سنگین هم راننده اتومبیل پشتی باید به اندازه ای با ماشین جلویی فاصله داشته باشد که به راحتی بتواند کف چرخهای عقب آن را ببیند. این فاصله در عمل حدود ۲.۵-۱.۵ متر است.

همچنین از هموطنان در خواست می شود،‌مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره ۱۱۵، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه نمایند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=3151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.