• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9

غدیرخم سند حقانیت شیعه و اهل بیت است

  • کد خبر : 5201
  • 20 مهر 1392 - 19:18
غدیرخم سند حقانیت شیعه و اهل بیت است

امام جمعه خرم‌دره گفت: غدیرخم سند حقانیت اهل بیت و شیعه است. حجت‌الاسلام محمود نورپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت بزرگداشت دهه ولایت و عید غدیرخم اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه غدیرخم آبروی شیعیان است. وی با تاکید بر اینکه شیعیان دین اسلام با واقعه غدیرخم زنده هستند، افزود: […]

امام جمعه خرم‌دره گفت: غدیرخم سند حقانیت اهل بیت و شیعه است.

حجت‌الاسلام محمود نورپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت بزرگداشت دهه ولایت و عید غدیرخم اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه غدیرخم آبروی شیعیان است.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان دین اسلام با واقعه غدیرخم زنده هستند، افزود: غدیر خم سند حقانیت اهل بیت و سند حقانیت شیعه است.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه غدیرخم حادثه مقطعی و گذرا نیست، تصریح کرد: غدیرخم آغاز یک فرهنگ تفکر و اندیشه است.

این مسئول اضافه کرد: واقعه غدیرخم در بین جهانیان در طول تاریخ از ابتدا تا قیامت ماندگار است.

نورپور با بیان اینکه قرآن کریم در چند آیه به واقعه غدیرخم پرداخته است، افزود: واقعه غدیرخم از متن قرآن کریم به شیعیان دین اسلام پند می‌آموزد.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید با زنده نگه داشتن واقعه غدیرخم در ذهن جوانان و در حد امکان به احیای این واقعه بپردازند.

امام جمعه خرم‌دره به وظیفه مسلمانان در جاری کردن فرهنگ ولایت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: باید با تفکر فکری و اعتقادی در جامعه به این امر مهم توجه شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسئولان و خانواده‌ها باید تلاش کنند اهل بیت، واقعه غدیرخم و حضرت علی (ع) را به مردم و جوانان بشناسانند، افزود: با این اتفاق وقایع تاریخ، نشانه‌ها و صحنه‌های آن در متن زندگی مردم قرار می‌گیرد.

نورپور اضافه کرد: این وقایع باید از ابتدا و از دوران کودکستان و دبستان  مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش‌آموزان بازگو شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت واقعه غدیر و دهه ولایت باید در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها نیز بازگو شود، متذکر شد: برگزاری این مراسم باعث می‌شود مردم با اهمیت این وقایع تاریخ آشنا شوند.

امام جمعه خرم‌دره به وظیفه مسئولان فرهنگی برای شناساندن واقعه غدیر به آحاد جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: مسئولان باید تلاش کنند با فرهنگ سازی مناسب اعتقادی و فکری مردم را با واقعه غدیر آشنا کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=5201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.