• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

شرکت توزیع برق زنجان ارتباط تنگاتنگ پژوهشی با دانشگاههای استان دارد

  • کد خبر : 8769
  • 26 آذر 1392 - 18:54
شرکت توزیع برق زنجان ارتباط تنگاتنگ پژوهشی با دانشگاههای استان دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: عقد دو تفاهم نامه با دانشگاه زنجان و یک تفاهم نامه با دانشگاه آزاد زنجان و ارتباط تنگاتنگ با اعضای هیئت علمی و دانشجویان آن دانشگاه ها در کارنامه عملکردی شرکت است.عادل کاظمی بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: شرکت توزیع نیروی برق […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: عقد دو تفاهم نامه با دانشگاه زنجان و یک تفاهم نامه با دانشگاه آزاد زنجان و ارتباط تنگاتنگ با اعضای هیئت علمی و دانشجویان آن دانشگاه ها در کارنامه عملکردی شرکت است.عادل کاظمی بعد از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در جهت نیل به اهداف تعیین شده در توسـعه و استفاده از پژوهش و فن آوری های نویـن و نیز همسو با شرکت توانیر در جهت رشد کمی و کیفی پروژه های تحقیـقاتی و سایر زمینه ها، فعالیت های مناسبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در خصوص پروژه های تحقیقاتی، بعد از تشکیل شرکت در سال ۷۳، اولین پروژه در سال ۷۶ انجام یافته است و تا سال ۸۸ فقط ۸ پروژه به تصویب رسیده و اجرا شده است و در ۴ سال منتهی به سال ۹۲ تعداد ۹ پروژه تحقیقاتی انجام یافته و ۳ پروژه در حال انجام و ۳ پروژه در حال بررسی است.

کاظمی افزود: در طی چهار سال گذشته با ارائه  حدود ۴۸ مقاله در زمینه های مختلف صنعت برق و در کنفرانسهای داخلی و خارجی توانسته است فعالیت علمی همکاران این شرکت را به جامعه صنعت برق کشور ارائه نماید. در این زمینه در کنفرانس سیرد ۲۰۱۳ استکهلم سوئد این شرکت  با ارائه دو مقاله رتبه نهم را در بین شرکت های توزیع برق کسب نموده است. همچنین در کنفرانس سیرد فرامنطقه ای در سال ۹۱ تعداد پنج مقاله در موضوعات شش گانه کنفرانس ارائه نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت:  از جمله مقالات پذیرفته شده شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ، پذیرش ۲ مقاله در کنفرانس سیرد ۲۰۱۳ – استکهلم سوئد  و ۵ مقاله در سیرد منطقه ای ایران  است.

کاظمی افزود: از جمله سایر فعالیت های انجام شده در حوزه پژوهش ،  چاپ دو کتاب با عناوین – ” روش های طراحی در علوم مهندسی ” مولف : عادل کاظمی و  ”راهنمای جامع طراحی و محاسبات روشنایی با نرم افزارDialux 4.8 ” مولفین: وحید آین- حمیدرضا رادمند می باشد. همچنین یک کتاب دیگر در حال بررسی و چاپ با مشارکت دانشگاه زنجان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: همزمان با هفته پژوهش در سال گذشته این شرکت نمایشگاه دائمی دستاوردهای پژوهشی و  تحقیقاتی در محل شرکت برپاکرده است که  ازجمله  فعالیت های بارز شرکت در زمینه پژوهش است.

کاظمی دعوت از دانش آموزان نخبه در زمینه رباتیک و نمایش آنها در جشنواره دانش آموزی با هدف تشویق آن دانش آموزان و ایجاد انگیزه در فرزندان همکاران در برنامه کاری این شرکت گنجانده است.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت سیستم های تست معیوب بودن تجهیزات کارکرده با روش غیر مخرب (مانند رله ها – ایگنیتورها– خازن ها – …)، طراحی و ساخت اسکنر پروفیل شبکه های زیر زمینی (برای مشخص نمودن مسیر کابل و سایر تجهیزات)،  طراحی و ساخت کلید فیوز کاردی جهت استفاده در کلیدهای پیچاز، جایگزینی تیرهای بتونی و سایر کالاهای مشابه با مواد مناسب با استحکام بالا و سبک تر و اقتصادی تر (بومی سازی قطعات کامپوزیت با شرایط جغرافیایی زنجان) و یازسنجی سکشنلایزر و اتوریکلوزر در خطوط و جایابی آنها از اولویت های تحقیقاتی شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: طراحی و ساخت فیلترهای پسیو و اکتیو تولید داخل و اقتصادی برای کاهش هارمونیک و افزایش کیفیت توان بویژه در صنایع روی،  تعیین اطلس مقاومت مخصوص خاک زنجان و محاسبه و شبیه سازی طرح های تیپ اتصال زمین، شناسایی روش های کاربردی کاهش مصرف انرژی در پروسه تولید فلزهای سرب و روی،  ساخت دمپر ضربه برای محافظت بدن برقکار در حادثه سقوط از تیر از جمله طرح های اجرایی این شرکت است.

کاظمی افزود:  توسعه جامعه فقط با بالا بردن سطح تکنولوژی امکان پذیر است. این امر مستلزم رشد و ارتقاء هماهنگ و سازکار تمام اجزاء (مدیریت، صنایع) آن است. ولی انتقال موفقیت آمیز تکنولوژی به یک کشور درحال توسعه، نیازمند بوجود اوردن زمینه تحقیق و توسعه داخلی بمنظور انتخاب، انطباق، جذب و توسعه تکنولوژی و مدیریت اطلاعات است.

وی افزود: طراحی و ساخت دستگاه آنتی تمپرینگ کنتور (نشانگر تغییر وضعیت کنتور) و طراحی و ساخت قفل مخصوص بجای اصلی کردن مقره دو طرح پژوهشی و تحقیقاتی  اجرا شده در شرکت برق منطقه ای استان زنجان است.

منبع:مهر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=8769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.