• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

فرماندار خرم‌دره:طرح جامع شهرستان، نیاز به بازنگری دارد

  • کد خبر : 14712
  • 17 اردیبهشت 1393 - 12:05
فرماندار خرم‌دره:طرح جامع شهرستان، نیاز به بازنگری دارد

فرماندار خرم‌دره گفت: با توجه به اعتراض‌های مردم، طرح جامع شهرستان در بخش‌هایی از آن نیاز به بازنگری وجود دارد و اگر می‌خواهیم شهری استاندارد و آباد داشته باشیم، این بازنگری ضروری است. به گزارش نبض سحر،”جمشید شیخی” در جلسه مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره با تبریک هفته هلال‌احمر، تصریح کرد: وقتی صحبت از مدیریت بحران […]

فرماندار خرم‌دره گفت: با توجه به اعتراض‌های مردم، طرح جامع شهرستان در بخش‌هایی از آن نیاز به بازنگری وجود دارد و اگر می‌خواهیم شهری استاندارد و آباد داشته باشیم، این بازنگری ضروری است.

به گزارش نبض سحر،”جمشید شیخی” در جلسه مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره با تبریک هفته هلال‌احمر، تصریح کرد: وقتی صحبت از مدیریت بحران به میان می‌آید بالطبع مدیریت در این مواقع با مدیریت در دوران عادی تفاوت دارد و هدف و زمان در این زمینه از اهمیت والایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: باید آمادگی کامل در شهرستان در جهت مواجهه با بحران وجود داشته باشد، زیرا نبود بحران در حال حاضر نمی‌تواند رافع مسوولیت باشد.

شیخی با اشاره به اینکه شعار دولت جدید “تدبیر و امید” است، تأکید کرد: با وجود اینکه مطالبات مردمی در شهرستان بالا است، ولی حل مشکلات مردم یکی از وظایف اصلی مسوولان است و بر اساس اولویت‌های اساسی در راستای حل مشکلات مردم تلاش خواهد شد که امیدواریم مشکلات موجود در شهرستان با تدبیر حل شود.

فرماندار خرم‌دره در ادامه با تاکید بر اینکه نباید رابطه بر ضابطه در دستگاه‌های اجرایی ترجیح داده شود، یادآور شد: تجربه نشان داده است که اگر این موضوع در کشوری رواج یابد، آن کشور دچار خسران خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه توسط مسوولان دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: مشکلات موجود باید مکتوب، شفاف و دارای توجیه منطقی باشد تا به استان جهت حل آن‌ها انعکاس داده شود.

این مسوول با اشاره به طرح جامع شهرستان، خاطرنشان کرد: طرح جامع شهرستان در نگاه کلی حرکت مفید و ارزنده‌ای است، ولی با توجه به اعتراض‌های مردم در برخی موارد، در بخش‌هایی از آن نیاز به بازنگری وجود دارد و اگر می‌خواهیم شهری استاندارد و آباد داشته باشیم، این بازنگری ضروری است.

در ادامه این جلسه، رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خرم‌دره نیز اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر این شهرستان طی سال‌های گذشته یک کار نرم‌افزاری و امکان‌سنجی خوبی انجام داد و این کار به استان و کشور ارسال شد که در نهایت به عنوان الگوی کشوری انتخاب شد.

“محمدرضا مرادی” با بیان اینکه شعار هلال‌احمر “هر خانواده، یک امدادگر” است، عنوان کرد: آموزش یکی از اولویت‌های اساسی هلال‌احمر است، زیرا تجربه ثابت کرده است اگر در آموزش‌ها هزینه شود تلفات سوانح به طور چشم‌گیر کاهش خواهد داشت و این آموزش‌ها از مهدهای کودک تا خانه سالمندان فراگیر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در هفته هلال‌احمر، عنوان کرد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به گلباران مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، عیادت از بیماران دیالیزی و خانه سالمندان، اعزام کاروان سلامت به روستاها و استقرار پایگاه تست قندخون و فشارخون در شهر اشاره کرد.

این مسوول با بیان اینکه نبود ست غواصی از مشکلات جمعیت هلال‌احمر این شهرستان است، ابراز کرد: با توجه به اینکه شهرستان خرم‌دره دارای سد است، لذا ضروری است تا نسبت به تهیه ست غواصی در شهرستان اقدام شود، زیرا نیروی آموزش دیده در این زمینه وجود دارد، لذا وجود این ست می‌تواند حتی در ساعات اولیه غرق‌شدگی، جان افراد را نجات دهد.

در ادامه این جلسه، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره نیز با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان فاقد ساختمان است، تاکید کرد: با توجه به نبود این ساختمان مشکلاتی برای کارکنان به وجود می‌آید و باید به طور ویژه پیگیر احداث این ساختمان که زمین آن هم موجود است باشیم، زیرا در صورت بروز حادثه، شهرستان زیر سئوال خواهد رفت.

“جلیل کریم‌خانی” در ادامه با بیان اینکه اورژانس بیمارستان شهر نیز وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: برای بهبود این وضعیت با توجه به آغاز نظام سلامت در کشور باید مسوولان و دستگاه‌های مرتبط نسبت به تملک ضلع شمالی اورژانس اقدام لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهری در زمینه اجرای نظام سلامت موفق است که زیرساخت‌های لازم را داشته باشد، تاکید کرد: باید اقدامات لازم در زمینه رفع مشکلات شبکه بهداشت شهرستان خرم‌دره صورت گیرد که اخیراً در این راستا کار ساخت سه درمانگاه در شهرستان آغاز شده است.

شهردار خرم‌دره نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی مبادرت به ارایه آمار غلط به مردم می‌کنند، یادآور شد: وضعیت سالن مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره نامطلوب است و حتی مکان‌یابی آن نیز به گونه‌ای است که ممکن است در مواقع بحرانی مشکل ایجاد کند.

“محمدابراهیم امیرلو” با اشاره به نیمه‌تمام ماندن سالن بحران شهرستان خرم‌دره، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌ها که به نسبت خرم‌دره از جمعیت کمتری برخوردار هستند، سالن مدیریت بحران افتتاح شده است و این در حالی است که سالن مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه‌تمام مانده است.

وی با بیان اینکه ست کامل امداد و نجات به شهرهای هم‌جوار داده شده، ولی به این شهرستان داد نشده است، تأکید کرد: تلاش‌های لازم برای اتمام ساختمان آتش‌نشانی خرم‌دره صورت خواهد گرفت و با تمام توان سعی خواهیم کرد تا سوم خرداد این ساختمان به بهربرداری برسد.


انتهای پیام/منبع:ایسنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=14712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.