• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است

  • کد خبر : 15516
  • 03 خرداد 1393 - 17:30
آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است

استاندار زنجان گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است. به گزارش نبض سحر، جمشید انصاری ظهر شنبه، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح افزود: در عملیات بیت المقدس، نیروهای مسلح نه تنها خرمشهر و مناطق عظیمی از کشور را آزاد نمودند بلکه تقویت روحیه ملی و افزایش اقتدار نیروهای مسلح از دیگر ثمرات […]

استاندار زنجان گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است.

به گزارش نبض سحر، جمشید انصاری ظهر شنبه، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح افزود: در عملیات بیت المقدس، نیروهای مسلح نه تنها خرمشهر و مناطق عظیمی از کشور را آزاد نمودند بلکه تقویت روحیه ملی و افزایش اقتدار نیروهای مسلح از دیگر ثمرات این حماسه بود.

وی با بیان این مطلب که بعد از تجاوز دشمن بعثی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به مرزهای جمهوری اسلامی و اشغال بخش هایی از سرزمین ایران عملیات پراکندگی برای تثبیت موقعیت نیروهای مسلح و متوقف کردن پیشرفت دشمن انجام شد.

استاندار زنجان تصریح داشت: با عملیات شکست حصر آبادان موقعیت نظامی و استراتژیکی جنگ وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای مسلح توانستند دسترسی به خرمشهر و آزادسازی این شهر را فراهم نمایند.

وی افزود: آزادسازی بستان و عملیات فتح المبین در واپسین روزهای سال ۱۳۶۰ زمینه ساز خودباوری رزمندگان و عقب نشینی دشمن را افزایش داد.

انصاری: در عملیات بیت المقدس که از اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز شد نیروهای مسلح نه تنها خرمشهر و مناطق عظیمی از کشور را آزاد نمودند بلکه تقویت روحیه ملی و افزایش اقتدار نیروهای مسلح از دیگر ثمرات این حماسه بود.

وی گفت: هم اکنون ۳۲ سال از آن روز تاریخی سپری شده و کشور دستاوردهای عظیمی را در عرصه های مختلف بدست آورده است بطوریکه ایران عزیز هم اکنون به یکی از قدرت های منطقه ای بدل شده است.

استاندار زنجان یاد آورشد: جمهوری اسلامی مدیون رشادت ها و ایثار ایثارگرانی است که با فداکاری عزت و عظمت را به کشور هدیه نمودند.

انصاری افزود: جا دارد یاد و خاطره فداکاری همه عزیزانی که در جنگ تحمیلی خالق حماسه بودن گرامی و این ایام و معرفی سلحشوری رزمندگان کشور پاس داشته شود.

منبع:مهرنیوز

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=15516

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.