• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
10

حجت الاسلام صمدی:هر چه فرهنگ صحیح باشد امنیت مان بالاتر است

  • کد خبر : 19002
  • 26 مرداد 1393 - 23:48
حجت الاسلام صمدی:هر چه فرهنگ صحیح باشد امنیت مان بالاتر است

این جلسه با موضوع شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان خرم دره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره با حضورجمعی از صاحب نظران این حوزه برگزار شد . به گزارش نبض سحر،در این نشست صمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره با اشاره به سال اقتصاد […]

این جلسه با موضوع شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان خرم دره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره با حضورجمعی از صاحب نظران این حوزه برگزار شد .

به گزارش نبض سحر،در این نشست صمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: حدود ۳۶ سازمان و نهاد در کشور متولی امور فرهنگی هستند . مسائل فرهنگی اگر به موقع و به جا وبه درستی اقدام نشودمشکل ساز می شود و اگر مشکلات حل نشوند، پدیده های فرهنگی به معضل تبدیل خواهند شد.

وی افزود: شایسته است در این خصوص صاحب نظران و دلسوزان چاره ای بیاندیشند .این جلسه با هدف برنامه ریزی در جهت شناسایی و بررسی مسائل مشکلات فرهنگی شهرستان به منظور برنامه ریزی صحیح آغاز شده و هر ۱۰ روز یکبار برگزار خواهد شد تا انشاا… نتیجه مورد نظر حاصل شود .

وی در ادامه افزود: هر چه فرهنگ صحیح باشد امنیت مان بالاتر است . مردم ما نباید فقط شهر نشین باشند باید تبدیل به یک شهروند شوند و به حقوق یکدیگر و قوانین اجتماعی آشنا و احترام بگذارند .

در ادامه هر یک از صاحب نظران حاضر در جلسه در خصوص مسائل و مشکلات فرهنگی مطالبی مطرح نمودند از جمله فقدان پارک مخصوص بانوان ، فقدان فضای مورد نیاز فرهنگی ، ساماندهی مجموعه فرهنگسرا ، تدوین برنامه ویژه برای خانواده ها ،مطالعه و کتابخوانی به عنوان عامل مهم در تغییر نگرشها ، برنامه ریزی صحیح برای کودکان ، اختصاص ساعاتی از برنامه صدا و سیما به معرفی فرهنگ شهرستان خرم دره ، آماده سازی سایتی برای تپه خالصه ، عملی شدن طرحهای پژوهشی دانشگاهها ، آموزش اجباری مهارتهای زندگی قبل از ازدواج ، نشاط بخشی و حفظ ارزشها ، آگاهی بخشی و نگاه مثبت به جوانان ، تبلیغ و ترویج صحیح ، نظارت دقیق بر برنامه های فرهنگی و هنری در سطح شهر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ارائه برنامه ای برای فرهنگ معماری، افزایش موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی ، و استفاده از تفاسیر در جلسات قرآنی می باشد . در پایان مصوب شد در جلسات بعدی از صاحب نظران شهر نیز استفاده گردد و برنامه ای جامع برای فرهنگ شهر تدوین شود .

انتهای خبر

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=19002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.