• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
11

تغییر طرز تفکر و سبک زندگی توسط ماهواره‌ها

  • کد خبر : 30260
  • 15 فروردین 1394 - 12:52
تغییر طرز تفکر و سبک زندگی توسط ماهواره‌ها

یک کارشناس مذهبی گفت: طرز تفکر، سبک زندگی و پوشش جوانان با مشاهده ماهواره تغییر می‌کند. حجت الاسلام حمید رضا رحمانی کارشناس مذهبی در ادامه با تأثیر ماهواره بر پوشش جوانان ایرانی اظهارکرد: پدیده ماهواره ابعاد مختلف سیاسی، امنیت ملی، دینی و اعتقادی، روانی، اقتصادی و اجتماعی دارد که این ابعاد روی هم یک مجموعه […]

یک کارشناس مذهبی گفت: طرز تفکر، سبک زندگی و پوشش جوانان با مشاهده ماهواره تغییر می‌کند.

تغییر طرز تفکر و سبک زندگی توسط ماهواره‌ها

حجت الاسلام حمید رضا رحمانی کارشناس مذهبی در ادامه با تأثیر ماهواره بر پوشش جوانان ایرانی اظهارکرد: پدیده ماهواره ابعاد مختلف سیاسی، امنیت ملی، دینی و اعتقادی، روانی، اقتصادی و اجتماعی دارد که این ابعاد روی هم یک مجموعه را تشکیل داده است برای پدیده‌ای که ما سالهای سال با آن مواجه هستیم.

وی افزود: ماهواره در راستای ایده دهکده جهانی درست شده است؛ دهکده واحد جهانی که می‌خواهد نظمی نوینی را بر عالم حاکم کند.

رحمانی در ادامه گفت: دهکده جهانی می‌خواهد کاری کند که انسانها در سراسر عالم همه تفکر واحد و یک شکلی داشته باشند و مأموریت و هدف اصلی دهکده جهانی سازمان دهی و جهت دهی به ذهن انسانها است در مسیری که مد نظر دهکده جهانی است.

کارشناس مذهبی در ادامه افزود: در این شرایط علاقه‌ها و سبک زندگی انسان‌ها به یک سمت میل می‌کند، به تبع آن پوشش افراد نیز تغییر می‌کند و نوع خاصی از پوشش در جهان که همه به یک سبک و سیاق می‌روند رایج می‌شود.

وی گفت: این مسئله در همه ابعاد مختلف قابل بررسی است مثلاً دهکده جهانی در جوامع اسلامی می‌خواهند مثلاً یک پروژه به نام بهار اسلامی و خیزش اسلامی داشته باشند می خواهند نوع پوششی را طراحی کنند تا ذهنیت‌ها از شورو هیجان انقلابی به سوی نیازهای اولیه فردی مادی برود و متأسفانه در این زمینه موفق عمل می‌کنند.

رحمانی درادامه بیان کرد: روند این تغییر طرز تفکر و سبک زندگی توسط دهکده جهنی به این گونه است که با به میدان آمدن ماهواره‌ها و با قابلیت و ابزار تصویری و موسیقیایی ماهواره یک ساختار ذهنی جدید در بین افراد جامعه ایجاد می‌شود که این ساختار ذهنی جدید مطالبات خود را به یک نیاز در وجود انسانها تبدیل می‌کندو این نیاز را به حدی تشدید می‌کند که در ردیف نیازهای اولیه بشر دیده می‌شود و در این آدمها همه تلاش خود را برای برآوردن این نیاز اولیه می‌کنند چون نیازهای اولیه جزو اولین نیازها و اولین قدم است.

کارشناس مذهبی گفت: ماهواره‌ها نیازهای غیر واقعی را نیاز اولیه جلوه می‌دهند و در این وضعیت آدمها به دلیل محدودیت سطح اقتصادی و توان مالی خود همه توان خود را صرف تأمین این نیاز کاذب می کنند؛ در این حالت جامعه تبدیل به یک جامعه کنترل شده می‌شود که افراد به یک مسیر خاص که هدف دهکده جهانی است هدایت می‌شوند و از تأمین نیازهای اولیه فطری ضروری مثل نیاز به آرمان خواهی، آزادی واقعی نه آزادی ترویج شده و نیاز به ارتباط با خدای متعال بازمانده و در این حال نیازهای دست ساز مصنوعی جای همه نیازهای فطری ضروری انسان را می‌گیرد.

وی افزود: فرد در این وضعیت با به وجود آوردن نیازهای مصنوعی احساس ضعف و کمبود می‌کند و به دنبال تأمین این نیازها است و آدمها به رباط‌هایی تبدیل می‌شوند که صبح تا شب کار کنند و پول درآورند برای تأمین مخارج خود.

رحمانی در پایان گفت: ماهواره با ضمیر ناخودآگاه آدمها سرو کار دارد و برای جلوگیری و مقابله با ترویج اثرات آن بر جامعه باید خانواده‌ها، مدارس و رسانه‌ها تدابیری را بیاندیشند؛ مثلاً خانواده‌ها با انتخاب و شیوه‌های مناسب تربیتی فرزندان خود و کنترل مستقیم و غیر مستقیم آنها و همچنین رسانه‌ها با ساخت فیلمها و سریال‌های مناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز جامعه البته با رعایت  موازین اسلامی و با ایجاد جذابیت متقابل و با طراحی مناسب در مد توسط تولید کنندگان پوشاک و مد نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=30260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.