• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

مجلس افرادی همچون شهید مدرس می خواهد/ دولتمردان باید از نوع برخورد سران سایر کشورها با مقام معظم رهبری عبرت بگیرند

  • کد خبر : 42606
  • 06 آذر 1394 - 13:47
مجلس افرادی همچون شهید مدرس می خواهد/ دولتمردان باید از نوع برخورد سران سایر کشورها با مقام معظم رهبری عبرت بگیرند

امام جمعه خرمدره گفت: شهید مدرس شخصیتی برجسته بود که در مقابل زور و زیاده خواهی رضا خان و شوروی سابق ایستاد، مجلس افرادی همچون مدرس می خواهد، افرادی عملگرا و نظریه پرداز ، زاهد، قانع و شجاع باشد. به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان […]

امام جمعه خرمدره گفت: شهید مدرس شخصیتی برجسته بود که در مقابل زور و زیاده خواهی رضا خان و شوروی سابق ایستاد، مجلس افرادی همچون مدرس می خواهد، افرادی عملگرا و نظریه پرداز ، زاهد، قانع و شجاع باشد.

به گزارش نبض سحر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان خرمدره ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار داشت: هرکس تقوای الهی کند، خداوند در مشکلاتش گشایش خواهد کرد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی افزود: همه کسانی که از امام حسین(ع) تاسی کرده اند باید همیشه با یزیدیان زمان مبارزه کنند.

امام جمعه خرمدره با اشاره به عرض ارادت میلیون ها نفر به امام حسین(ع) گفت: در روز اربعین اولین زائر قبر شریف امام حسین(ع)، جابر بود که برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا رفت، جابر نزدیک شریعه فرات رفت. غسل کرد ، سپس به طرف قبر مطهر حرکت کرد، جابر در کنار قبر امام حسین سه بار گفت: یا حسین. سپس گفت: ای حسین چرا جواب مرا نمی‌دهی؟ بعد به خودش گفت: چگونه می‌توانی جواب دهی در حالی که رگ‌های گلوی تو را بریده‌اند و بین سر و بدنت جدایی افتاده است.

حسینی در ضمن اشاره به پیاده روی اربعین حسینی گفت: بیش از ۲۰ میلیون جهت  زیارت امام حسین (ع) در این راهپیمائی عظیم شرکت می کنند، و نمونه های تاریخی آن هم مثل شیخ مرتضی انصاری ازجمله احیاکنندگان سنت پیاده روی برای زیارت امام حسین(ع) بود که خود ایشان نیز پیاده از نجف به کربلا می رفت و همچنین آیت الله مرعشی نجفی ۲۰ بار پیاده ، به کربلا مشرف شد.

وی اظهار داشت: این پیاده روی در نجات حقیقی بشریت که همان ظهور امام زمان(عج) است و در روایات اهل تسنن و شیعه آمده است که امام زمان(عج) در آغازین لحظات ظهور، مابین رکن و مقام می ایستند و پنج ندا می دهند: “اَلا یا اَهلَ العالَم! اَنَا الاِمام القائِم” آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده؛ بیدار باشید ای اهل جهان که جدّ من حسین را تشنه کام کشتند؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را روی خاک افکندند،  آگاه باشید ای جهانیان که حق جد من حسین را از روی کینه توزی  پایمال کردند، بنابراین امام زمان(عج) با امام حسین(ع) خود را معرفی می کنند و در روایات باز به این نکته اشاره می شود که همه انسان های در آن روز ندای حضرت را می شنوند و باید قبل از ظهور باید همه جهان امام حسین را بشناسند.

امام جمعه خرمدره در ادامه به روز شهادت سید حسن مدرس  و روز مجلس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس شخصیتی برجسته بود که در مقابل زور و زیاده خواهی رضا خان و شوروی سابق ایستاد، مجلس افرادی همچون مدرس می خواهد، افرادی عملگرا و نظریه پرداز ، زاهد، قانع و شجاع باشد.

وی با اشاره به تاکید مقام مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن در کشور در مراحل تصمیم گیری و تصمیم سازی  گفت: مجلس خوب می تواند، خدمتی خوب به مردم داشته باشد.

حسینی به تصویب قانون اساسی در ۱۲  آذر سال ۱۳۵۸  اشاره کرد و گفت: قانون اساسی  توسط خبرگان قانون اساسی مورد تصویب قرار گرفت و سپس در یک همه پرسی به تایید مردم مسلمان ایران رسید .

وی در ادامه به دیدار های اخیر سران سایر کشورها با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رفت آمد سران سایر کشورها به ایران نشان از این دارد که ایران منزوی نیست و ما خودمان و دولتمردان باید از نوع برخورد آنان با مقام معظم رهبری عبرت بگیریم.

خطیب جمعه خرمدره همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کردند و گفت: یکی از اولین و مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدارها، تأکید بر منافع دو کشور و محقق ساختن آن ها بدون دخالت دیگران و با آزادی و استقلال دو کشور است. ایشان در این باره به هر یک از سران کشورهای مهمان، طرح ها و نکاتی را متذکر شده اند که خاص رابطه ایران با آن کشور بوده است و همچنین رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بر نکاتی تأکید کرده اند که مصالح اسلامی و مصالح منطقه ای به واسطه آن ها حفظ شود.

انتهای یپام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=42606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.