• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

ارسال دو نامه تاریخی در فاصله ای کمتر از ۱۰ ماه از هم!

  • کد خبر : 42845
  • 14 آذر 1394 - 11:55
ارسال دو نامه تاریخی در فاصله ای کمتر از ۱۰ ماه از هم!

  نگاهی کوتاه به دو نامه تاریخی مقام معظم رهبری که در فاصله ای کمتر از ۱۰ ماه از هم  به جوانان غربی ارسال شده است. به گزارش نبض سحر، ارسال نامه آن هم توسط مقام ارشد یک کشور به یک فرد ، گروه یا شخصیت از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. و […]

 

نگاهی کوتاه به دو نامه تاریخی مقام معظم رهبری که در فاصله ای کمتر از ۱۰ ماه از هم  به جوانان غربی ارسال شده است.

به گزارش نبض سحر، ارسال نامه آن هم توسط مقام ارشد یک کشور به یک فرد ، گروه یا شخصیت از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. و مسلما نوع نگارش و کلمات استفاده شده در نامه به دقت بررسی و تبیین می شود زیرا که آن فرد نماینده و مقام اول یک کشور محسوب می شود که ماهیت آن کشور را به مخاطب خود می رساند.

نوشتن نامه  به جوانان اروپائی و غربی آن هم توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران از یک موقعیت و اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که در دو بازه زمانی ، دو نامه به این جوانان نوشته می شود.

ما فقط از یک زاویه دیگر و تنها به یک بُعد و قسمت نامه تاریخی مقام معظم رهبری می پردازیم :

نامه اول در بهمن ماه ۹۳ و نامه دوم در  آذر ماه سال ۹۴ ، فاصله نگارش دو نامه کمتراز ۱۰ ماه است و بستر سخن هم حوادث به وقوع پیوسته در فرانسه است.

نامه اول نسبت به نامه دوم، کوتاه بود و در ۸۴۰ واژه تنظیم شده بود ولی نامه دوم در یک هزار و ۶۳۰ واژه تنظیم شده است یعنی تقریبا دو برابر نامه اول، که نشان از اهمیت بالای نامه دوم دارد

 

در بخشی  از نامه اول مقام معظم رهبری از جوانان اروپائی و غربی سوالاتی را  پرسیده است که برای پیدا کردن جواب آنها ، آن هم توسط جوانان غربی و اروپائی نیازمند زمان است و این مدت ۱۰ ماه فرصت بسیار خوبی بود تا به دنبال جواب سوالاتی که در این نامه از جمله “چرا در موضوع مهمّی همچون شیوه‌ی برخورد با فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی، از شکل‌گیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟را سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟” پرسیده شده بود بروند و جوابی برای سوالات پیدا کنند.

و در نامه دوم مسائل شفاف تر، گویاتر مطرح شده است و مسئله مهم ارائه راهکار برای مسائل  و مشکلات تروریسم و مخصوصا اسلام هراسی موجود که  توسط سیاستمداران غربی و اروپائی پی ریزی شده است داده اند، راه حل تبین شده توسط مقام معظم رهبری عبارت است از: ۱- اصلاح اندیشه خشنوت زا. ۲– یافتن و از بین بردن گره ها و کینه ها و ترمیم شکاف ها و پرهیز از تعمیق آنها. ۳– پی ریزی بنیان های تعاملی صحیح و شرافتمندانه با جهان اسلام بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف بینی و استفاده از تجربه های ناگوار.

 

مسلما مخاطب قرار دادن جوانان غربی برای درک صحیح از اسلام می تواند راه کار بسیار عالی و خوبی برای شناخت صحیح جوانان غربی و اروپائی از اسلام باشد تا خود این جوانان با شناخت و مطالعه کافی از اسلام بتوانند تصمیم درستی در خصوص اسلام بگیرندو دیگر اسیر تبلیغات و هجمه های اسلام هراسی در جهان نشوند و آنها بدانند که تروریسم واقعی برخی از مقامات مسئول دولتی خودشان است که با حمایت مسئولین خودشان، تروریسم در حال حاضر نفس می کشد و مشغول خرابکاری و جانیت در اقصی نقاط جهان است.

مسلما  این نامه دوم مقام معظم رهبری افق جدیدی از نگاه درست، واقع بینانه و صحیحی به اسلام را در بین جوانان اروپائی و غربی ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ نویسنده: حمداله مرادی

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=42845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.