• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

شهرستان خرم دره در حوزه پژوهش استان زنجان، در رتبه دوم قرار دارد

  • کد خبر : 43240
  • 29 آذر 1394 - 9:56
شهرستان خرم دره در حوزه پژوهش استان زنجان، در رتبه دوم قرار دارد

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان خرم دره  گفت: در حال حاضر شهرستان خرم دره در حوزه عملکردی کارشناسی پژوهش از بین مناطق چهارده گانه استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است . ابوالفضل یوسفی در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهشسرای خرمدره  درسال ۸۲ تاسیس شده و […]

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان خرم دره  گفت: در حال حاضر شهرستان خرم دره در حوزه عملکردی کارشناسی پژوهش از بین مناطق چهارده گانه استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است .

ابوالفضل یوسفی در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهشسرای خرمدره  درسال ۸۲ تاسیس شده و تاسیس این نهاد با رویکرد علمی و پژوهشی  و شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد و دارای معدل بالا از اهداف این مرکز است که در حال حاضر شهرستان خرم دره در حوزه عملکردی کارشناسی پژوهش از بین مناطق چهارده گانه استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است .

وی گفت: پژوهش سرا در شاخه پژوهشی می تواند دانش آموزانی که در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی یا جابربن حیان ، ابن هیثم طرح هایی جهت شرکت و ارائه داشته باشند  مشاوره رایگان داده و از طرح هایی که قابل ارسال به جشنواره ها را داشته باشند حمایت مالی کند.

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان خرم دره افزود:  امسال این مرکز اقدام به تشکیل کلاسهای برنامه ریزی آموزشی با دانش اموزان دوره دوم متوسطه نمود که برای اولین بار در سطح استان به شکل اصولی و با حضور مشاور و برنامه ریز آموزشی از قروین صورت می گیرد .

یوسفی با اشاره به  افتتاح آزمایشگاه نانو در مرداد۹۴  گفت: طرح های تحقیقاتی و پژوهشی توسط همکاران و حضور دانش آموزان در حال پیگیری و اجراست که همکاران از روز افتتاح تا کنون موفق به تهیه نانو الیاف و نانو اکسید ذرات آهن و جیوه شده اند و  با آغاز ثبت نام هفتمین دوره المپیاد نانو استقبال خوبی از سوی دانش آموزان متوسطه  به عمل آمده و از اول بهمن کلاسهای آموزشی به صورت تئوری و عملی در پژوهشسرا برگزار خواهد شد .

وی  همچنین گفت: از دیگر امکانات موجود در پژوهش سرا تجهیزات و امکانات کامل آموزش رباتیک و نجوم می باشد که با هزینه اندک یک دوره آموزشی کامل ارائه می شود هزینه هردوره ۱۵۰۰۰تومان برای ۱۲جلسه آموزشی است و همچنین وجود یک دستگاه تلسکوپ پیشرفته زمینه مناسبی برای رصد شبانه نجوم می باشد که علاقمندان می توانند با هماهنگی از این امکانات بهره مند شوند.

مدیر پژوهش سرای فرهیختگان خرم دره تاکید کرد: این مرکز بیشترین و کاملترین تجهیزات آزمایشگاهی را داشته که دانش اموزان مقاطع تحصیلی می توانند آزمایشات دروس پایه را در این مرکز با حضور متصدی آزمایشگاه انجام دهند و شبکه آزمایشگاهی نانو در پژوهشسرا آمادگی خود را جهت ارایه خدمات آزمایشگاهی اعلام کرده و از طرح های مرتبط با فناوری نانو حمایت می کند .

ی

یوسفی در خصوص توسعه کارهای پژوهشی گفت: از جمله عواملی که در توسعه فعالیتهای پژوهشی در حیطه دانش اموزی نقش مهمی می تواند داشته باشد،  فعال سازی انجمن های علمی و پژوهشی درمدارس است که با برگزاری کارگاههای آموزشی این امر محقق می شود و همچنین با استفاده از ظرفیت کمیته پژوهشی منطقه و ارتباط مستمر این کمیته با پژوهشسرا می توان گامهای موثری در ارتقاء دانش شغلی همکاران در حوزه پژوهش برداشت چرا که رویکرد فعلی وزارت آموزش و پرورش آموزش بر مبنای پژوهش یا پژوهش محوری است و از جمله مواردی است که در سند تحول بنیادین نیز که نقشه راه اموزش و پرورش است به این نکته تاکید شده است.

وی همچنین به برنامه های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های هفته پژوهش در حوزه کاری پژوهشسرا . حضور در مدارس و تشکیل نشست های تخصصی با انجمن های علمی و پژوهشی و ارائه راهکارهای لازم جهت کیفیت بخشی فعالیتهای این انجمن ها است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=43240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.