• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
13

خرم دره ظرفیت تولید محصول سالم و ارگانیک را دارد

  • کد خبر : 44022
  • 19 دی 1394 - 9:29
خرم دره ظرفیت تولید محصول سالم و ارگانیک را دارد

فرماندار خرمدره گفت: خرم دره ظرفیت تولید محصول سالم و ارگانیک را دارد و کشاورزان باید با توجه به  شرایط مساعد آب و هوایی منطقه در زمینه حذف کود های شیمیایی و سموم از چرخه تولید محصولات خود تلاش کنند . به گزارش نبض سحر، جمشید شیخی در همایش تولید محصول ارگانیک و سالم با […]

فرماندار خرمدره گفت: خرم دره ظرفیت تولید محصول سالم و ارگانیک را دارد و کشاورزان باید با توجه به  شرایط مساعد آب و هوایی منطقه در زمینه حذف کود های شیمیایی و سموم از چرخه تولید محصولات خود تلاش کنند .

به گزارش نبض سحر، جمشید شیخی در همایش تولید محصول ارگانیک و سالم با تاکید بر ضرورت توجه به تولید محصول سالم و ارگانیک اظهار داشت: خرم دره ظرفیت تولید محصول سالم و ارگانیک را دارد و کشاورزان باید با توجه به  شرایط مساعد آب و هوایی منطقه در زمینه حذف کود های شیمیایی و سموم از چرخه تولید محصولات خود تلاش کنند .

وی گفت: در گذشته قناتهای فراوانی در شهرستان وجود داشت که از هر کدام چهار برابر یک موتور جاه عمیق آب عبور می کرد اما متاسفانه همه این قناتهای قدیمی به دلیل استفاده نادرست و نا آگاهانه از بین رفته اند.

فرماندار شهرستان خرم دره در ادامه با بیان اینکه برای تولید محصولات سالم باید از سموم کمتر استفاده شود ،تصریح کرد : محصولاتی که به صورت ارگانیک تولید شده و سم کمتری در آنها به کار رفته است علاوه بر سالم بودن دارای متقاضی بیشتر و قیمت بالاتری در بازار هستند.

شیخی احیای نحوه تغذیه گذشتگان و استفاده کمتر از سموم کشاورزی را از رموز سلامتی در بحال حاضر دانست و عنوان کرد  : باید مضرات استفاده از سم ها در تولید محصولات کشاورزی برای شهروندان آموزش داده شود.

در این همایش کارشناسان جهاد کشاورزی به بحث درباره اهمیت تولید محصول سالم و ارگانیگ توسط کشاورزان منطقه ونیز کارشناس اداره شبکه دامپزشکی در خصوص تولید محصولات دامی سالم و طرز شناسایی این نوع محصولات ونحوه استفاده از فراورده های گوشتی و دامی توضیحاتی ارائه شد .

در این همایش همچنین اصلاح الگوی مصرف قندها و چربی‌ها و نمک از دیگر مطالبی بود که توسط کارشناس ارشد ایمنی و بهداشت مواد غذایی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان با آن اشاره شد.

این همایش به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اطلاع رسانی اصلاح الگوی مصرف (نمک / چربی / قندها ) و همچنین تولید محصول سالم و ارگانیک همایش تولید محصول ارگانیک و سالم در شهرستان خرم دره با هدف اطلاع رسانی و ارتقا سطح آگاهی های کشاورزان و خانواده ها توسط شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی خرم دره برگزار شد.

IMG_9994

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=44022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.