• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

راز محبوبیت کمسیون صنایع و معادن در بین نمایندگان ابهر، خرمدره وسلطانیه چیست؟

  • کد خبر : 48844
  • 24 خرداد 1395 - 9:29
راز محبوبیت کمسیون صنایع و معادن در بین نمایندگان ابهر، خرمدره وسلطانیه چیست؟

نمایندگان منطقه ابهر و خرمدره و سلطانیه در سه دوره دهم و نهم و هشتم مجلس هر سه در کمسیون صنعت و معدن عضو شده اند.

 

به گزارش نبض سحر، پس از پایان یافتن مراحل انتخابی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوره دهم ، نام محمد عزیزی نماینده فعلی مجلس دهم  شهرستان های ابهر ، خرمدره و سلطانیه را در لیست اعضای این کمسیون می بینیم.

در مجلس نهم هم محمدرضا خانمحمدی به  عنوان نائب ریس این کمسیون انتخاب شده بود و در مجلس هشتم نیز احمد مهدی از این حوزه انتخابیه به عنوان نائب ریس کمسیون صنعت و معدن حضور داشت.

هر دو نماینده راه یافته از این منطقه در دورهای گذشته به عضویت این کمسیون در آمدند که امروز در مجلس دهم این رویه باز تکرار شد.

کمسیون چیست؟

کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، گروه‌هایی از نمایندگان هستند که با هدف بررسی تخصصی طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس تشکیل می شوند.
به صورت معمول، طرح‌ها و لوایح مجلس ابتدا در کمیسیون‌های مربوط، مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و در هنگام طرح در صحن علنی مجلس، نظر نهایی کمیسیون پرسیده و اعلام می شود.

کمیسیونهای مجلس شورای اسلامی به دو گونه خاص و تخصصی تقسیم می‌شوند:

الف) کمیسیون‌های خاص: کمیسیون تحقیق، تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و کمیسیون اصل نودم (نود) قانون اساسی کمیسیونهای خاص مجلس را تشکیل می‌دهند.

ب) کمیسیون‌های تخصصی: کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی عبارتند از: کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون انرژی، کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات، کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون عمران، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون قضایی و حقوقی، کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی.

کمیسیون صنایع و معادن

بر اساس ماده ۵۸ نیز کمیسیون صنایع و معادن براى انجام وظایف محوله درمحدوده صنایع، پست، مخابرات، معادن، پتروشیمى، صنایع هوافضا و ارتباطات مطابق ضوابط این آئین‏ نامه تشکیل مى‏شود.

علاقه مندی هر سه نماینده ادوار گذشته برای عضویت در این کمسیون اهمیت و جایگاه ویژه این کمسیون را در بین دیگر کمسیون ها نشان می دهد .

نمایندگان علاوه بر تصمیم گیری در سطح کلان کشور ، در حوزه انتخابیه خود نیز درصدد رسیدگی به مشکلات آنان هم هستند و با توجه به ظرفیت های صنعتی منطقه ابهر، خرمدره و سلطانیه نمایندگان این منطقه در حوزه صنعت و معدن به گونه ای از این طریق می توانند برای  ارتقاء وضعیت صنعتی حوزه انتخابیه خود از این طریق راحت تر عمل کنند.

هرچند نمایندگان به  مجلس راه یافته در این منطقه اقدامات چشمگیری در ارتقا دهی شهرستان های ابهر ، خرمدره و سلطانیه در حوزه صنعت و معدن نداشته اند اما ما همچنان امیدواریم که وضعیت صنعتی این حوزه بهبود پیدا کند و شاهد رونق اقتصادی مردم  این سه شهرستان باشیم.

از سخنان محمد عزیزی در دوران انتخابات می توان به اولویت قرار دادن اشتغال جوانان و اقتصاد  اشاره کرد و باید دید  وی  تا چه مقدار می تواند به این شعار جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=48844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.