• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی در استان زنجان راه اندازی شد

  • کد خبر : 57329
  • 27 دی 1395 - 10:12

مسئول صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی استان زنجان با اشاره به راه اندازی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی در استان زنجان گفت: بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی ریسک سرمایه گذاری در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی را پوشش می دهد.

به گزارش نبض سحر, رضا کشاورزی اظهار داشت: فعالیت صندوق به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن، ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و همچنین هدایت و راهبری سرمایه گذاری است که امیدواریم با آغاز بکار آن شاهد حمایتهای بیشتر از مهدنکاران استان باشیم.

وی تصریح کرد:صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی صرفا شرکت بیمه ای می باشد که می‎تواند ریسک سرمایه گذاری در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی را پوشش دهد.

*پوشش ریسک پذیری تسهیلات معادن توسط صندوق

مسئول میز صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‎های معدنی استان زنجان با اشاره به آغاز به کار میز صدور بیمه نامه های معدنی در ۳۲ استان کشور،افزود: این صندوق در خصوص تسهیلات وام بانکی با دستگاههای تسهیلات دهنده و بانک های عامل هماهنگ بوده و هرگاه دستگاه تسهیلات دهنده بخواهد وام خود را با ریسک پذیری صندوق بیمه به متقاضی پرداخت کنند، از سوی صندوق همکاری های لازم صورت می گیرد.

کشاورزی تاکید کرد: با توجه به تفاهم نامه فی مابین سازمان نظام مهندسی معدن با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی جهت تسهیل امور معدنی میز صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی در سازمان نظام مهندسی معدن استان ایجاد شده است و مکتشفین و بهره برداران می توانند جهت انجام خدمات بیمه معدنی به سازمان نظام مهندسی معدن مراجعه کنند

مسئول میز صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‎های معدنی استان زنجان با اشاره به ظرفیت‎های بسیار مطلوب در حوزه معدن  استان ابراز کرد: فعالیتهای معدنی را می توان به یکی از مسائل و ساختارهای اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی در استان تبدیل کرد مشروط به اینکه با برنامه ریزی درست و اجرای دقیق برنامه ها بتوان صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده پائین را متوقف و ایجاد ارزش افزوده روی مواد معدنی صادراتی را بالا برد.

* ایجاد صندوق در راستای حمایت از فعالیتهای معدنکاران است

کشاورزی خاطرنشان کرد: با بازنگری در قانون معادن و تسهیل در امر اکتشاف معادن و استفاده از سرمایه گذاران خوب در بخش معدن و فرآوری مواد معدنی می توانیم رشد مطلوب و توسعه فعالیتهای معدنی استان را شاهد باشیم که ایجاد صندوق نیز در راستای حمایت از فعالیتهای معدنکاران است.

این کارشناس اقتصادی در حوزه معدن افزود: استان ما با داشتن ذخایر ارزشمند معدنی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع معدنی دارد که یکی از هدفهای تشکیل میز صندوق بیمه سرمایه گذاری در فعالیتهای معدنی در استانها نیز ایجاد تعامل و استفاده از دانش فنی و توان فنی در استان‌هاست.

وی عنوان کرد: بر اساس شاخص ها و بطور میانگین فناوری های جدید و مکانیزه تا ۶۰ درصد قیمت تمام شده محصول را کاهش می دهد  که می توان با جذب سرمایه گذاری ها در این بخش میزان بهره وری معادن را بالا برد.

انتهای پیام/

منبع:موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.