• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
8

سمن ها به دولت کمک می کنند اما دولت به سمن ها کمکی نمی کند/ ایجاد نمایشگاه می تواند فرصتی برای آشنایی مردم با فعالیت سمن ها باشد

  • کد خبر : 57424
  • 29 دی 1395 - 9:10

مدیرعامل موسسه قرآن و عترت ندای جنت گفت: همواره اینگونه بوده است که در هر شرایطی، سمن ها به دولت کمک می کنند اما دولت به سمن ها کمکی نمی کند.

به گزارش نبض سحر, موسسه قرآن و عترت ندای جنت موسسه ای مردم نهاد است که فعالیت خود را در راستای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری از سال ۸۳ زیر نظر  سازمان ملی جوانان زنجان آغاز کرده است.

این موسسه توانسته است در طول بیش از یک دهه فعالیت خود در حوزه دینی و فرهنگی با ادارات دولتی و غیر دولتی برنامه هایی همچون برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه با همکاری شهرداری، همایش و ایستگاه نقاشی در موضع حجاب و عفاف با همکاری استانداری زنجان و نمایشگاهای متنوعی را با همکاری آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی، نیروی انتظامی، امور بانوان بانوان،خانه کارگر و  دیگر مراکزو سمنها به اجرا بگذارد

موسسه قرآن و عترت ندای جنت در انتخابات مجامع ملی به عنوان نماینده استان در تهران موفق به کسب رتبه و در سازمان ملی جوانان نیز به عنوان جوان برتر شناخته شده که در سال ۱۳۸۵ نز با دریافت مجوز رسمی از استانداری به عنوان یک موسسه مردم نهاد به ثبت رسمی رسیده است.

کارنامه درخشانی  که هدف آن ارتقای باورها و ارزش های دینی و فرهنگی مردم استان بویژه همشهریان زنجانی است .

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تعمیق باورها و ارزش‎های دینی تنها یکی از اهداف این موسسه مردم نهاد است که بنا به گفته زهرا نصیری ، مدیرعامل موسسه قرآن و عترت ندای جنت در طول فعالیت خود توانسته است با برگزاری همایش‌ها، و مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری در سطوح مختلف به‌صورت مستقل و یا با مشارکت سازمان‌ها و مراکز دولتی و غیر‌دولتی، حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی، تحقیق و پژوهش در موضوعات متناسب با اهداف دینی و نیز برگزاری مسابقات نقاشی با مضامین دینی بتوانند در گسترش فرهنگ دینی مردم نقشی را داشته باشند.

* آگاهی سازی جوانان نسبت به علوم و مفاهیم قرآنی

زهرا نصیری در رابطه با اهداف فعالیت این موسسه اظهار می کند: تلاش برای فراهم آوردن بسترهای فرهنگی اجتماعی در جهت تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی بویژه در نسل جوان امروزی و نیز آگاهی سازی جوانان نسبت به علوم و مفاهیم قرآنی به عنوان اهداف و راهنمای عمل ماست که بتوان در سایه این اهداف ارتقاء سطح فکری و مهارتهای دینی و مذهبی جامعه جوان را رقم زد.

وی با بیان اینکه حتی برگزاری جشن تکلیف را نیز جزو برنامه های موسسه خود قرار داده ایم ، اضافه می کند: از هر فرصت و دعوتی برای حضور در نمایشگاه ها استقبال کرده و سعی کرده ایم با ارائه خدمات و کالای فرهنگی یاری گر مسئولان در جبهه فرهنگی باشیم.

مدیرعامل موسسه قرآن و عترت ندای جنت تاکید دارد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی برای تمام مراکز و سازمان‌های دولتی و غیردولتی، از جمله فعالیتهای اصلی این موسسه قرآنی است که در شهرهای زنجان و طارم صورت گرفته است.

وی بیان میکند: ما بدنبال آن هستیم تا در موسسه قرآن و عترت فعالیت های زیر را پایه ریزی کنیم فعالیت هایی همچون برگزاری کارگاههای آموزشی ،نشستهای مختلف فکری و اندیشه ای در حوزه ادیان مختلف، نشست و همایش های مختلف در خصوص تبیین علوم اسلامی و قرآنی و نیز بدنال ارائه دوره های آموزشی علوم قرآنی شامل ( قرائت , حفظ , تجوید ) هستیم.

نصیری با اشاره به اینکه ارائه خدمات آموزشی ‏‏‎- تربیتی و پرورشی به کودکان، نوجوانان و جوانان از جمله برنامه های ماست،اضافه می کند:  انجام فعالیتهای پژوهشی، انتشار خبرنامه و نشریه تخصصی، ارائه خدمات دینی و قرآنی به موسسات و ادارات و شرکتهای دولتی و وابسته و بخش خصوصی و اقشار جامعه از دیگر اولویتهای کاری است که در صورت فراهم بودن امکانات بدنبال اجرای آن هستیم.

*برای سرپا ماندن و ارائه خدمات بهتر نیازمند حمایت جدی مسولان هستیم

وی با انتقاد از عدم حمایت ها از موسسه های مردم نهاد فرهنگی بیان می کند: برای سرپا ماندن و ارائه خدمات بهتر نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم و در این بین شعارهای زیادی از آنها شنیده ام اما در عمل هیچ اقدام جدی را از طرف مسئولان ندیده ایم.

مدیر عامل موسسه قرآن و عترت ندای جنت می گوید: در طی این سالها درخواست یک مکان برای انجام فعالیتها داشته ام اما تاکنون با وجود قول‎هایی که مسئولان داده اند هیچ مکانی برای فعالیت نداریم و باید گفت موسسه ما به صورت سیار فعالیت می کند.

* موسسه ما به صورت سیار فعالیت می کند

وی در ادامه با بیان اینکه خانه من هم محل زندگی و هم دفتر موسسه است می گوید: موسسات مردم نهاد پشیبان و یاری گر مسئولان در انجام کارها بوده اند اما در مقابل ما حمایتی از طرف سازمانهای دولتی و نهادهای دولتی از فعالیت ما نشده است.

نصیری میگوید: فعالیت نمایشگاه می تواند اقدامی موثر برای شناساندن موسسات خریه با مردم باشد اما در این بین باید مسئولان نیز حضور داشته باشند و با کمک های خود و با دلگرمی ها خود یاری گر موسسات مردم نهاد و خیریه های استانی باشند.

انتهای پیام/

منبع: موج رسا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=57424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.